Lekker Jesus, kan je toch weer meedoen deze week. Al is het 2 dagen maar dat maakt verder niet uit
Dit merk kende ik nog niet, wordt toch eens tijd John dat je de collectie in zijn geheel laat zien . Het diepe glaasje voorkomt m.i dat je minder risico loopt om het kapot te stoten. Lijkt mij dat de wijzers goede lume hebben, hoe dat zit met de uren weet ik niet. Maar wel leuk horloge en goed afleesbaar
.
Laat de zomer maar komen
Echt een grab and go horloge en laat de lume maar aan de Japanners over, kunnen vele merken wat van leren .
Het is dat je het zegt Peter, was mij totaal niet opgevallen. .
Heel mooi David en de keus om het Darth vader te noemen is . Ik wordt steeds meer jaloers. Ga toch eens snuffelen naar een Attesa
.
Ha dat zeg ik ook altijd bij mijn titaniums, daar ik vaak wissel doe ik na een titanium een zwaar horloge om. En man dat voelt dan even echt lekker .
Om te beginnen, leuke collectie heb je in titanium . Op de 1 of andere manier hebben wij wel wat van elkaar weg, verschil is dat ik niet perse alleen maar chrono’s wil. Maar eindelijk iemand die niet klaagt over dat een horloge te groot is
.
Jij geeft tenminste nog wat in bruikleen, hier in huis loopt een kleptomane rond die gewoon horloges in beslag neemt en zij is veeeel sterker dan ik
Haha, leuk verwoord en in de andere alinea, komt de aap uit de mouw
Wat betreft de kroon geef ik je gelijk, sommige kronen zitten bijna in de kast (ga geen merken noem, maar ik heb ze ook) en als je dan worstenvingers zoals ik heb, niet zo handig met opwinden en gelijk zetten .
Wat ik mij wel afvraag is wat er groter was, je horloges of de Mexicaantjes . Maar jij als chrono man weet toch ook dat er genoeg chrono’s zijn waarmee je kunt timen wanneer weer in te smeren
Hallo zeg, krijg je een horloge van je vrouw, draag je hem zelden? Kan je echt niet maken vriend en dat over die DLC is natuurlijk gewoon gel*l, niets mis mee dus en horloges zijn er om gedragen te worden. Heb er zelf ook een paar en probeer mijn schatjes allemaal draagtijd te geven .
Die Edox is ook een leuk horloge en zeker leuk hoe ze de schroefjes op de bezel hebben gemaakt, creatief met vlijt zou ik zeggen .
Pfff die Ball is totaal niet mijn smaak, eens dat die bezel met kompas overbodig en lelijk is (mijn smaak he). Wil je eens een mooie Ball hebben (geen chrono) zou je eens aan de Ball Engineer Master II Endurance 1917 ICE BLUE Limited edtition moeten denken .
Is wel een top horloge, maar ben het met je eens dat er meer kleur in had gemogen, vind ik trouwens ook bij veel Speedmaster (maar ook dat blijft een kwestie van smaak) .
Ook dat is zo herkenbaar, maar ja ze mogen natuurlijk ook een mening hebben .
Ach en van wie hebben de Zwitsers uurwerken nagemaakt, waren de Engelsen toch iets eerder mee , in de hele horlogerie wordt er van elkaar gejat toch?
Zie dat je laatste een Seagull is, laat ik nu toevallig gisteren een NA van een Seagull gemaakt hebben. Ik zeg een dresswatch (is niet iedereen het mee eens, moet kunnen), echter deze is dus door de kleptomane in huis in beslag genomen en zit nu nog om de pols. Ach denk maar zo, happy wife, happy live
Je kan niet zeggen dat ik je geen aandacht heb gegeven toch , maar de week duurt nog lang. Ben benieuwt wat er nog gaat komen en je weet zondag is altijd vrije keuze dag
Is dat zo, ben benieuwd wie dat zijn
Oeps, moet natuurlijk zelf ook weer een horloge posten
ref. SNE409P1
Kaliber: V157-0BB0
dial 39,8
dikte, net iets onder de 10mm
en volgens mij ook titanium, zeker weten doe ik niet
Fijne avond allemaal
De waarheid van een koe, maar dat heb ik ook wel bij andere horloges. Maakt soms de keuze wat te dragen wel makkelijker
Hier nog een chrono addict met titanium voorkeur. Wat een heerlijke verzameling heb jij!
Wauw, ik kijk mijn ogen uit naar je mooie Titanium Seikos & The Citizens.
Top of the Bill Peter.
Echt iets voor jou zo’n Attesa.
Ik ben er nog niet uit hoe ik jouw bericht kan quoten, dus ik doe het maar zo:
Ja, ik ben behoorlijk verzot op titanium. Ik heb er natuurlijk meerderen op het oog, want als de ideale grootte van een horloge collectie HC is, geldt te allen tijde HC = n + 1, met n het aantal van de huidige collectie!
Ik heb ook een aardig zwikkie aan stalen horloges hoor, maar echt minder dan chrono’s. Volgens mij (denk denk). vier. Met wat fantasie kan ik er zes van maken, maar twee zijn echt uit de roulatie dus telt dat nog? Vind van niet.
Wat ik echt niet draag moet gewoon weg, maar die Seiko heb ik van mijn grootmoeder gekregen dus die mag niet weg. Mijn zus is een stuk minder kritisch op hoe zaken eruit zien, dus prima meid, mag jij lekker die dragen (de wijzers van uur/minuut zijn echt te klein; ik kon 15 jaar geleden het al moeilijk lezen en nu helemaal).
De Tutima kroon is klein maar met een serieuze knurl dus prima te winden. Het smoelt alleen raar.
Mexicanen in het zuiden zijn heel, heel klein. Een volwassene komt er vaak niet uit boven de 160cm!
Mijn vrouw heeft me nog een andere chrono gegeven en die draag ik veel vaker. Dit is mijn equivalent van de verlovingsring en daarom dat ik er wat zuiniger op ben. Maar goed, ik heb eigenlijk gewoon teveel horloges en zo kan ik het vergoeilijken dat ik deze minder draag.
De Ball is echt een chunky munky, mee eens, maar ik draag 'm heel graag omdat ie vanwege de materialen licht draagt, en hij heeft gewoon presence. Ik heb ook een Ball Trainmaster Moonphase Chrono; echt heel klassieke look (maar past niet in dit topic want geen titanium). Als ik ooit een Ball neem, wordt het de Roadmaster M chrono, met de center minute counter. Ik heb een thing voor de center minute counter.
De IWC is inderdaad heel clean, maar omdat de wijzerplaat ook vlak is en de bezel titanium in plaats van een zwarte tachymeter zoals op de Speedy lijkt het nog killer dan de Speedy. Mijn eigen Speedmaster heeft dan weer teveel oranje in zich maar ik ben zwaar gehecht aan de HB-Sia.
Ik weet dat het de Zwitserse waren die uurwerken namaakten, nu chinezen, geestig natuurlijk. Ik bedoelde niet dat de ST19 ‘namaak’ is, ze maken het in China volgens origineel recept, van origine zelfs met de originele machines. Namaak is een verkeerde term hierovor, dat was mijn fout.
Wat ik verder te posten heb, dunno. Ik post liever 1x in de week in dit topic in 1 klap, dan hoef ik er niet meer over na te denken hehe.
Blokcitaat