Theorema Automatics

Bedankt voor je reactie. Deze Tissot is altijd nog beter dan een Theorema, het zal een kwestie van smaak zijn. Ook de anderhalve ton kostende Berend Botje die hierboven wordt genoemd is niet mijn smaak, maar dat is dan weer haute horlogerie.

marnix.moed Schreef:

Diego Schreef:

Je koopt toch ook geen auto zonder motorkap?!
Ieder z’n eigen maar het is ook niet mijn
smaak.

zijn ook auto’s met see through kap. soms voor,
soms achter. je moet dr maar v houden. hoor wel
vaker dat mn zo n opgeleukte 6497 maar niks
bijzonders vinden. het is en blijft immers n
6497.
ik vind iig wel leuk. en bijkomend voordeel is dat
praktisch elke horlogemaker m eel kan servicen en
aan de meeste onderdelen kan komen. volgens mij
zijn nl alleen de bruggen anders.

Ik heb inderdaad een auto gehad met de motorkap onder het kofferdeksel… ik had em er niet altijd inliggen… best wel eens leuk als je door de achterruit van een auto zo op het blok kijkt… bij mijn 2de motorfiets ( Ducati 600 ) was het blok ook prominent zichtbaar… heeft wel wat…

de 6497… niet iedereen is er zo van onder de indruk… per saldo is het een “eenvoudig” werkje… ‘t stamt immers nog uit de tijd van de zakhorloges… daarom is ie 16½¶’’‘in doorsnede… maar inderdaad… zijn eenvoud maakt het makkelijk te onderhouden… ‘t is een uurwerkje wat ik een beginnend horlogemaker zou aanraden om mee te oefenen…
Eenvoud heeft zo zijn schoonheid… daarom ben ik wel een liefhebber van dit werkje… en in een skeleton versie zie je ook nog wat van de onderdelen… omdat ie wat groter is dan het meer gangbare 11½’’’ formaat voor een uurwerk…

Arie Kabaalstra Schreef:
--------------------------------------------------… zijn eenvoud maakt het makkelijk

te onderhouden… 't is een uurwerkje wat ik een
beginnend horlogemaker zou aanraden om mee te
oefenen…

idd, t was t eerste uurwerkje waarmee ik gehobbied had. en zn zakhorloge oorsprong vind ik zo leuk. en de 9 uurs positie vd secondewijzer mag dan voor sommigen minder mooi zijn dan n 6498, ik vind t zo zn charme hebben. t geeft me nl nog meer dat zakhorlogegevoel. ja, weet dat er hunters bestaan, maar dat kwart slagje draaien maakt dat gevoel helemaal af.

Even deze topic omhoog gooien, zag de volgende opmerking van de firma die theorema en pionier horloges maakt:

Blijkbaar is het niet 100% made in China, maar ik verbaasde wel erover.