Sinds enige tijd ben ik een liefhebber van horloges geworden. Voorheen had ik iets goedkopere horloges omdat ik niet zeker zou weten of ik er elke dag mee zou gaan lopen, en of het wel echt iets voor mij is.
Ongeveer 3 jaar geleden heb ik mijn eerste horloge gekocht en ik ben nu wel toe aan een nieuw horloge. Ik kijk geregeld bij vrienden/kennissen wat zij allemaal op de pols hebben.
Nu zag ik vandaag een dagaanbieding op www.24deal.nl/24deal. Deze bieden een Theorema Monaco Diamond automaat aan die ik zeer mooi vind. Nu is mijn vraag is een van jullie bekend met dit merk/ type?
Ik had al wat andere topics doorgelezen en daar kwam ook bij dat horloges vaak geen echte automaat zijn. Is dit bij deze ook het geval? Of gaat het hier wel een echte automaat.
Dit soort merk horloges worden hier op het forum ook wel plakmerken genoemd. Dit vanwege de slechte prijs kwaliteit verhouding. Vaak is de prijs veel te hoog voor hetgeen dat je koopt. Er zit dan een goedkoop uurwerkje in wat kwalitatief niet heel goed is. Voor hetzelfde geld kun je eigenlijk altijd horloges kopen van ‘echte’ horloge merken zoals Seiko, Citizen of Hamilton, noem maar op. En als je van robuuste duik chronografen houdt zou ik je zeker aanraden om even bij DeepBlue te kijken.
Leuk dat je meer geïnteresseerd aan 't raken bent in horloges!
Maar zo’n ‘dagaanbiedingsite’ is niet de allerbeste plek om je eerste ‘echte’ horloge te vinden. Wanneer je een tijdje meeleest op dit forum en vooral veel plaatjes bekijkt en wat vragen stelt, kom je er vanzelf achter wat voor jou de juiste klok is.
En om producten als een’Theorema Monaco Diamond’ ga jij dan straks ook met een grote boog heenlopen!
Looks vind ik zeker belangrijk, echter is dat niet volledig afhankelijk van de koop. Zo vind ik het verhaal erachter ook heel interessant en om die reden laat ik deze ook schieten en zal ik verder kijken:)
Looks vind ik zeker belangrijk, echter is dat niet
volledig afhankelijk van de koop. Zo vind ik het
verhaal erachter ook heel interessant en om die
reden laat ik deze ook schieten en zal ik verder
kijken:)
Ook namens mij van harte welkom. Mocht je tips/advies willen voor een aankoop, op het forum had ik een poosje terug een lijstje met vragen opgesteld die kunnen helpen met zoeken. Met de zoekfunctie de term EHBO invoeren moet ie vast naar voren komen.
Mogen we weten welke horloges je nu/vroeger hebt gehad? Op dit forum vinden we horloges van alle soorten en maten leuk (behalve regelrechte namaak met merknaam erop en al). Dus een vrolijke Swatch of een retro Casio worden hier allemaal geaccepteerd en gewaardeerd.
Mede doordat dit mijn eerste was zitten er drie lelijke krassen op die ik zo ongeveer in de eerste 3 maanden veroorzaakt heb. Mede hierdoor wil ik nu kijken voor een nieuw horloge. Mijn oog was gevallen op een Seiko SNP056P1 of een Seiko SNAE80P1. Dit mede door het merk maar vooral door de combinatie van het zwart met rose goud.
Mede doordat dit mijn eerste was zitten er drie
lelijke krassen op die ik zo ongeveer in de eerste
3 maanden veroorzaakt heb. Mede hierdoor wil ik nu
kijken voor een nieuw horloge. Mijn oog was
gevallen op een Seiko SNP056P1 of een Seiko
SNAE80P1. Dit mede door het merk maar vooral door
de combinatie van het zwart met rose goud.
Ik ga nu naar je EHBO post kijken!
Mooie klok. Als dat je smaak is, zul je hier denk ik ook wel van smullen.
Mocht dat nog te lang sparen is, misschien een Parnis?
Die Seiko’s zijn ook erg mooi. Ik weet niet of je de site Monsterwatches.nl kent? Veel goeie ervaringen mee op dit forum, waaronder ondergetekende.
Oh ja, niet alleen Seiko’s zien er goed uit icm zwart en goud.