THEY ARE BACK. #Baselworld2018 - Omega

Door die waves wordt die er toch niet meer toolwaardig mee dacht ik.
Vooral niet aan die prijs.
Met die golfjes die nu in mijn gezicht verschijnen, zou ik dan ook meer toolish zijn dan vroeger, terwijl het echt niet zo aanvoelt. :balloon::wink:

Ben vooral benieuwd of ze iets aan de alom gehate metalen band doen (die ik overigens prachtig vind :thinking:)

2 likes

Ok dan bedoel ik meer dat het hele horloge minder dressy zou kunnen worden. Wat ruiger dus en dat ze ook de bezel een keer aanpakken :sunglasses:

Die stalen band is een trademark van de Seamaster 300. Net zoals de golfjes op de wijzerplaat die Omega nu (misschien!) weer terugbrengt.

2 likes

Inderdaad, die band was toen ook veel beter afgewerkt dan wat de concurentie aanbood. Rolex heeft zich hierdoor moeten aanpassen.

@jeroenderee, die lastig te bedienen bezel mag ook wel verbeterd worden, inderdaad

2 likes

mochten er nog twijfels zijn… Waves!

4 likes

Stiekem wel benieuwd hoe eea eruit gaat zien…

2 likes

Ik vrees weer een glimmend monster, met wave dial dat dan weer wel

1 like

Heel erg benieuwd wat het gaat worden. Stiekem hoop ik op een SMPc met wavedial :ok_hand:

1 like

Ik kijk niet en hoeft het ook niet te weten kan hem toch niet betalen :smiley::sunglasses:

Het is dus wel duidelijk dat de golfjes terug komen op de wijzerplaat.

De datum gaat naar de 6uurs positie. Vermoedelijk dus ook een upgrade naar het nieuwste uurwerk.

En er staat het ‘Zr02’ logo op de wijzerplaat. Wat betekend dat ook alweer? Liquidmetal bezel? Of keramische wijzerplaat?

Zr02 Zirconium Oxide , is gebruikt voor de keramische wijzerplaat. Gebruiken ze een “laser" om die plaat uit te snijden. Er zal wel een nieuwe keramische Omega uitkomen, denk ik zo.

1 like

Nee is symbool voor keramische kast

Date op 6 uur, rechthoekige date window gelukkig. Dat ovale van de SM 38 vind ik me daar toch een partij lelijk.

Beetje een bummer…

1 like

Haha je hebt gewonnen :slight_smile:

1 like

wow, ja tegenvaller :open_mouth::zipper_mouth_face:

1 like

Grip op bezel lijkt er niet op verbeterd te zijn.

Zie ik nou ook een poging om de crownguards van Rolex te kopiëren…