Thiel horloge wo2

Hallo iedereen,
ik heb deze horloge gekocht op ebay!
Hier stond deze geadverteerd als een 2e wereldoorlog horloge van de duitsers.
Nu ik vind niet van info over de horloge of van de maker op het internet.
Dus ik hoop dat jullie mij wel kunnen helpen!
Alvaste bedankt

Hallo, welkom op Horlogeforum.

Voor zover ik weet (maar ik ben zeker geen kenner) hebben Duitse legerhorloges een aanduiding bij welk krijgsmachtonderdeel deze zijn gebruikt:
Kriegsmarine (KM)
Reichs-Luftfahrtministerium (RLM)
Deutsches Heer (DH)

Op de foto kan ik dit niet goed zien, maar kun je één van deze lettercombinaties op de achterkant zien staan?

Volgens mij is het een Thiel.

Hier vind je veel meer meer informatie over deze horloges:

op die van jou staat geen DH of andere markering volgens mij. Dat zegt niet alles maar er zijn meer kenmerken waaraan dit horloge niet voldoet. Lees het stukje in de link eerst maar eens.

Dit is een voorbeeld van een DH horloge:

Zo te zien een leger-stijl horloge maar geen officieel legerhorloge , hij mist de DH markering op de achterzijde en volgens mij hadden de meeste een schroefdeksel.

Ik heb wel enkele pilotenhorloges met klikdeksel maar die zijn dan veel groter of gemerkt RML.

Vermoed een horloge in de stijl van de legerhorloges maar ben geen kenner van military horloges.

Het logo is inderdaad van Thiel. Deze horloges kwamen uit Ruhla en na de oorlog lag dit in Oost Duitsland. De horlogefabriek van Gebr.Thiel werd later overgenomen door UMF Ruhla (Uhren und Machinefabrieken Fabrik Ruhla).

Weer later werd het UMF weg gelaten op de wijzerplaat en kennen we de horloges gewoon onder de naam Ruhla. Veelal waren dat goedkope penanker horloges, waarmee niet gezegd is dat ze niet goed zouden lopen.
op het Duitse Uhrforum is er een aparte thread gewijd aan Ruhla en Thiel horloges

http://uhrforum.de/uraltfraktion-von-ruhla-t87078