Thijssie stelt zich voor

Hoi collega-watchionista’s ofwel klokverslaafden :wink:

Ik ben Thijs, 64 jaar jong, geboren in het zuiden maar inmiddels al vele jaren woonachtig in Amsterdam. Het horlogevirus sloeg onverbiddelijk toe tijdens een zakenreis naar Japan in 2017, al was de kiem eigenlijk al veel eerder gelegd: mijn allereerste horloge was een Citizen Crystron uit 1977, destijds voor mij als puber een openbaring met zijn quartztechniek. Sindsdien heb ik een warme voorliefde voor Japanse uurwerken gehouden.

Om gezondheidsredenen heb ik een aantal jaren noodgedwongen een Apple Watch gedragen, maar inmiddels heb ik een mooi alternatief gevonden in de Amazfit Helio Strap. Dat betekent eindelijk weer: tijd voor echte horloges. Mijn collectie is daardoor weliswaar uitgedund, maar met des te meer plezier draag ik wat is gebleven.

Zo heb ik mijn Tudor Glamour en de nostalgische Bell & Ross BR V2-94 behouden; die wissel ik met genoegen af. En natuurlijk mag een Japanner niet ontbreken: de G-Shock GA-2100-1A1ER, die met een aanschafprijs van nog geen honderd euro net zoveel draagplezier geeft als zijn duurdere collega’s. Precies zoals het hoort.

Wat ik bijzonder waardeer aan dit forum is de prettige afwezigheid van snobisme. Dat voelt als een klok die gelijk loopt. Mijn grail watch is de Cartier Santos, die hopelijk binnen enkele jaren zijn entree zal maken. Lange tijd was dat de Rolex Datejust, de stalen met fluted bezel, totdat ik de hoekige Zwitserse Fransman voor het eerst zag.

Ik zie ernaar uit om mooie posts en interessante commentaren te lezen. Fijne feestdagen en alvast een uitstekend getimed en tijdloos 2026!

62 likes

Welkom :watch::christmas_tree:

2 likes

Welkom Thijs! We zijn dol op foto’s :wink:

1 like

Dank voor je tip! Ik zal er spoedig een paar uploaden.

1 like

Van harte welkom Thijs :+1:

1 like

Welkom!

En als mensen gaan zeuren over het gebruik van het woord klok of woonachtig: voel je desondanks vrij en gewaardeerd hier tussen de andere liefhebbers. Het is een rare traditie, vergeef het ze…

6 likes

Welkom hier

1 like

Welkom!

Van harte welkom, Thijs!

1 like

Welkom op het horlogeforum en veel plezier hier!!:watch:

1 like

Welkom!

1 like

Welkom :hugs:

1 like

giphy

Welkom Thijs!

2 likes

Welkom hier bij HF !

1 like

Haha, goed advies @Cav ! Op mijn leeftijd wordt me dit taalgebruik hopelijk vergeven :wink:

1 like

Welkom, Thijs!

20210212_155412

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Horlogeforum - Welkom

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Hallo Thijs

Welkom :+1: