This or that?

Wat doe je als je totaal niet kunt slapen? Juist, nadenken. Dan begint de twijfel, het speuren, de filmpjes bekijken, en ga zo maar verder.

Nu heb ik gisteravond een tweetal horloges te koop gezet, en zijn beide horloges als het goed is reeds verkocht. Super natuurlijk, maar dat betekent ook dat ik zo langzamerhand een keuze wil maken.

Waar het me eerst heel simpel leek, lijkt dat het nu niet meer zo. Ik verkocht de horloges met het idee een Explorer 114270 te kopen, maar twijfel nu over een Omega Seamaster 300 Master Coaxial.

Lastige keuze. Nadeel van de Omega is wel de 21mm bandaanzet.

Wat zouden jullie doen?

6 likes

Is dat nou het Omega Spectre model? Vond de Omega echt vet na de film te hebben gezien. Als ik deze 2 plaatjes vergelijk vind ik de Rolex toch een stuk mooier, ook leuk met zo,n vintage strapje.
De Omega oogt meer modern en vind hem op een nato mooier als op een stalen band.

Maar kwestie van smaak, waarom twijfel je ? De Rolex was toch je eerste keuze ?

Succes met je zoektocht

Grtz

Ik heb geen idee waarom ik twijfel. Vind de Explorer echt super, en met zijn 20mm lugs perfect om mijn lederen banden op te dragen, maar hij staat ook perfect op staal.

Vind de Omega al een tijdje gaaf, en bedacht me opeens dat die ook in dat prijssegment zit. Dat zal het wel zijn :wink:

Ben ook bang dat die Omega te groot zal dragen door zijn rechte lugs en bandaanzet. De Explorer is met zijn 36mm wat dat betreft top.

Ben overigens nog steeds erg geneigd gewoon voor de Rolex te gaan. Toch een icoon, en gaaf op zowel leer als staal.

4 likes

Mijn raad, blijf bij je eerste gedacht. Als je ondertussen zelf al twijfelt over bepaalde zaken aan de Omega zeg ik zeker niet doen. Ik wens je succes in je keuze. !

De Explorer, geen enkele twijfel mogelijk. De Omega is ook mooi maar ik zou er na een tijdje op uitgekeken zijn. De Explorer is echt een mooi understated en solide horloge, gaat goed met allerlei banden en de oyster is ook meer dan prima natuurlijk. De afmetingen van 36mm zijn ook perfect in balans.

Mocht het belangrijk voor je overwegingen zijn, het is een Rolex die niemand opvalt. (Niet dat bijvoorbeeld een Sub of Explorer II wel echt opvallen trouwens).

Is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik heb dus helemaal niks met die Rolex. En 36 mm vind ik gewoon te klein. Ben geen Omegafan. Maar deze spreekt me dan wel weer aan. Zou voor mij een makkelijke keuze zijn. Succes en veel plezier met kiezen!

Ik zou persoonlijk voor je eerste gevoel gaan, spijt zul je dan nooit hebben.
Ik heb het gevoel dat deze Omega een toekomstige klasieker zal zijn, en ik vind m best ingetogen qua kleurstelling en uitstraling.
Persoonlijk zou ik voor de Omega gaan, ik zou ze sowieso allebei eens gaan passen.

Ik zou in dit geval kiezen voor de OMEGA. Probleem met dat model zijn wel zijn lange recht lugs waardoor de band bij normale polsen al snel bijna een haakse hoek zal maken met de kast. Zelfde probleem zie ik ook bij bv de TAGHeuer Carrera.

Maar de Rolex vind ik te klein en te ingetogen.

Just my 2 cents…

Supermooie omega. Persoonlijk vind ik deze rolex een beetje saai.

Altijd voor je gevoel gaan, als je nu de band aanzet al als een minpunt ziet… Ben je dan niet bang dat dat minpunt wellicht in de toekomst een ergenis wordt?

Oprecht een lastige keuze. Beide is wat voor te zeggen, maar ik zou toch voor de Explorer (op leer) gaan.

Moeilijk. Beiden zijn mooie klokken. Zelf ook nagedacht over de Omega maar deze is toch te fors denk ik, en 21 mm is inderdaad een nadeel.
Persoonlijk zou ik voor een vintage Explorer gaan (1016, mirror). Heeft veel meer karakter m.i… Wel iets duurder maar goeie investering denk ik.
Keuze is ook wel afhankelijk van wat je nog in de doos hebt. Dacht dat je onlangs ook een Rolex vlak voor de jaarwisseling had aangeschaft bij S&C of gaat die weer weg? In ieder geval veel success met je keuze en gefeliciteerd met de verkop vd andere 2 (inderdaad snel gegaan). Indien de FC in staal was had ik zeker een PB gestuurd. :grinning:

Aparte keuze, beide totaal verschillende horloges in mijn beleving, zowel qua looks als afmetingen. Volgens mij neig je zelf al naar de Rolex dus lekker daarvoor gaan. Voor mij persoonlijk iets te klein maar stukken beter dan de Omega met z’n rechte lugs, daar ga je je pas aan ergeren.

Succes met je keuze!

1 like

Thanks all. Ik neig inderdaad sterk naar de Rolex, dus die zal het ook gaan worden.

Van de week maar eens kijken wat er te regelen valt.

Met betrekking tot de vraag wat er verder in de doos zit:

• Rolex 116610LV
  • Rolex 114300
  • IWC Portuguese 3714
  • Tudor Black Bay

En dan komt daar straks dus nog de 114270 bij.

2 likes

Ik vind de Explorer een stuk serieuzer qua keuze, en ondanks dat ze bijna niet te vergelijken zijn, Explorer! :+1:

Succes met je keuze.

Groeten,

Noel.

Explorer is een icoon en desondanks zie je hem weinig op dit moment.
De Omega is nog te nieuw. Te gladjes. Doet me te weinig. Mooie klok maar heb er geen emotie bij.

Da’s een mooi rijtje

Second that. Met name die fake vintage lume doet het hem voor mij niet. De Explorer 36mm is lekker understated en een echt icoon. De PCL’s van de Omega vind ik ook niks.

Mooie collectie al!
Vwb je keuze zou ik gaan waarvoor je eigenlijk de keuze hebt gemaakt je andere horloges te verkopen. Daarnaast zou ik persoonlijk de Rolex nemen, vind ik nèt iets mooier dan de Omega (doe je die hierna toch?!)…