Thomas Earnshaw horloges

Het onding was het model Thomas Earnshaw ES-8006-09 voor wie dit interessant vind. Ik wil in ieder geval geen horloge meer van Thomas Earnshaw, en denk persoonlijk dat je voor weinig geld een leuke kwalitatieve seiko om je pols hebt.

1 like

Ik spotte er laatst eentje in het wild bij de Plusmarkt

Laat me raden. CEO beursgenoteerde club?

1 like

mooi man, bedankt voor het delen :+1:

Ik heb ook een Beagle, ben er erg tevreden mee, de “swiss made” wijkt een 10 seconden af per dag. Netje afgewerkt en verders prima bandje erbij. Ik heb er 130 euro voor betaald, niet veel voor zon "chique, swiss made " horloge :smiley: ., Wat mij betreft, zeker voor die prijs een aanrader…Enige minpunt is misschien de kleine wijzer die soms iets moeilijker af te lezen is omdat ie in de skeleton valt.

Volgens mij opinie overprized meuk uit China :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Ik heb sinds kort ook een Earnshaw Longitude via een veilingside voor 78euro… daar ze soms tussen de 150a300euro online te koop zijn. Ik weet niet of de kwaliteit erop vooruit is gegaan, maar ik vind het een erg mooi klokje voor wat ik ervoor betaald heb.

Mijn daily beater(s) zijn de G-shock GW-M5610 (lekker die oldskool look en gaat al 7jaar mee) en sinds een jaar draag ik dagelijks mijn Seiko Turtle SRP773 J1 met double domed saffier (mijn favoriet)

In het verleden een Seiko Premier Kinetic Perpetual calender gehad en een Breitling Super Avenger (lekker fout ik weet) maar beide helaas gestolen.

Wat ik ermee wil zeggen, ik heb niet echt een standaard smaak, maar mijn Earnshaw heeft 2jaar garantie en voor 78euro is dat een prikkie… ieder zijn ding en koop/draag wat je zelf mooi vindt. Wat de ene troep vindt, vindt de ander mooi.

Ik draag nog altijd liever een Earnshaw, dan een zogenaamde 1 op 1 Rolex replica met saffier etc voor 400euro waarbij je niet zeker weet of dat ding echt water dicht is.

Knip en plak merk. Chinese meuk met een zogenaamd prestigieuze naam en een vals heritage. Thomas Earnshaw was namelijk een horlogemaker, maar heeft verder niets met dit merk te maken. Fictief en foutieve verzonnen retail prijzen en altijd voor 1/10 van de prijs te kopen in de aanbieding. Ver weg van blijven. Je kunt je 200 piek beter besteden! :+1:

Edit: originele post is bijna 4 jaar oud. Zie dat nu pas.

Beetje een erg late reactie, maar ik heb hierover wel een duidelijke mening.
Al dit soort horloges en horloges die je vaak op veilingen en bij Instagram reclames voorbij ziet komen zou ik lekker links laten liggen. Ze ogen mooi, maar kwalitatief zijn ze vaak minder en wordt je als koper misleid met merknamen die doen vermoeden dat het merk al heel oud is.

Zelf heb ik een Tissot Quickster bijvoorbeeld voor een kleine 400 gekocht bij een officiele dealer en topjuwelier, daarna doorgespaard voor een iets duurdere Tissot T-Race limited automatic versie Moto GP. In de prijsklasse van Earnshaw kun je een degelijke Tissot halen, spaar je ff door een iets exclusievere.

Maar er zijn ook hele mooie merken zoals Younger & Bresson (Frans merk en niet zo heel bekend) bij de betere warenhuizen, ook nooit problemen mee gehad Een zeer degelijke Longines beginnend vanaf een kleine 900,00 kan ik je ook aanbevelen. Ander erg mooi en merk in mijn collectie is Ingersoll (Duits volgens mij), ook gewoon bij een Juwelier gehaald.

Mijn punt is vooral blijf ver weg bij horloges met kortingen tot wel 90% soms. Er is een reden dat ze zo afgeprijst zijn en vaak is het puur marketing. Als ik kan kiezen voor een Zwitsers, Duits of Frans merk in dezelfde prijsklasse kies ik daarvoor en niet voor een Chinees merk met fancy naam. Bij Tissot weet je tenslotte dat ze echt dat ze vanaf 1853 horloges maken.

Maakt het niet uit werk uurwerk erin zit zou je eens MSTR kunnen overwegen. Niet zwitsers, zit een Japans uurwerk in, maar de service van dit merk is uitmuntend te noemen en ze hebben een zeer brede collectie in dezelfde prijsklasse.

Ingersoll is inderdaad een oud merk, van origine Amerikaans maar tegenwoordig in Chinese handen, “the Herald Group”.
Met Shanghai en Sea-Gull uurwekjes.

groetjes Lenno