Thomas Earnshaw horloges

Beste leden,

Nadat ik pas wat aan het rondsurfen was op het net, kwam ik het merk Thomas Earnshaw (www.thomas-earnshaw.com) tegen…

Persoonlijk vind ik dat ze erg mooie klokjes produceren, veelal met “opengewerkte” wijzerplaten. Vooral de “Swiss Made” modellen, en dan met name de “Beagle” en de “Meteoriet”, spreken mij erg aan!

Ik heb uitgezocht dat in de “Swiss Made” modellen een ‘IT10’ uurwerk - wat gemaakt is door een in Zwitserland gevestigd bedrijf genaamd ‘Inter T SA’ - zit.

Ik denk er over om binnenkort zo’n mooi klokje aan mijn collectie toe te voegen, wat vinden jullie ervan en wellicht is er iemand op dit forum aanwezig die ervaring heeft met dit merk?

1 like

Ik zie ze voorbijkomen op watch-two-day. Van EUR 1800, nu 199.
Echt mineraal glas :wink:

Boekhoudkundig zal het het wel Swiss Made zijn. Inter-T SA verwijst op haar eigen website naar de 51% regel. Dus dat zal dan wel.

Dit merk is gevestigd in Hong Kong.

Gewoon een plakmerk dus.
Googel maar eens wat reviews van het “merk” in.
Earnshaw was een engelse klokkenmaker uit de 18e eeuw, maar heeft niets met je genoemd horlogemerk te maken.
Zijn naam wordt in deze alleen gebruikt om het horloge een zgn. geschiedenis te geven.
Een mooie naam op een chinees uurwerk en dan lijkt het heel wat.
Dat wil niet zeggen dat het dan meteen slecht is, als je geluk hebt lopen ze een paar jaar, als je pech hebt een paar weken want met de kwaliteitscontrole nemen ze het niet zo nauw.

groetjes Lenno

Sparks Schreef:

Dit merk is gevestigd in Hong Kong.

Er zijn vele merken buiten Zwitserland gevestigd, maar die hun horloges daar laten vervaardigen. Denk bijv. aan Steinhart, Steiner, Chr. Ward. Een lijst die jij, als merkenkenner, ongewtijfeld nog met tientallen kunt uitbreiden :wink: Dus?

lenno Schreef:

Gewoon een plakmerk dus.

Zou ik ook zeggen. Maar dan wel een die “Swiss Made” claimt en ook een uurwerk-leverancier die hetzelfde doet. Nu zegt Swiss Made mij weinig, maar de Zwitsers wel. Waarom staat er dan Swiss Made op?

De eeuwige vraag, waarbij de koper zichzelf
moet afvragen “koop ik hem omdat ik hem zelf mooi vind / of omdat hij degelijk is / of issie te duur en levert het na 20 jaar nog winst/verlies op ?”

“Plakmerken” kunnen qua design/looks soms origineler zijn dan allerhande “luxe” merken die schaamteloos meeliften op Rolex design,
ga je voor degelijkheid ben je dan beter af
met een ETA of een Prisma plakhorloge met een Miyota of een quartz ? mogelijk wel
maar daarom betaal je ook meer.
Ga je er financieel aan onderdoor wanneer je plakkertje na 8 jaar ermee stopt ?
of zul je er rijk van worden wanneer jouw
Diesel of Fossil horloge opeens erg populair wordt onder de yuppen ?

je moet gewoon door de bllsht heen kijken
van zowel Rolex/Omega met hun marketing praatjes, en ook de adviesprijzen van Invicta / Rothenschild met een schep zout nemen.

vind je die Earnshaw of plakker mooi en betaalbaar kopen dat ding, zo’n eigen merk
voert tenminste z’n eigen naam, hoe erg plak dan ook, lijkt me i.i.g. betrouwbaarder dan een neppe Omega die je ergens in een Turks theehuis krijgt aangeboden.

1 like

Carpe tempus Schreef:

De eeuwige vraag, waarbij de koper zichzelf
moet afvragen “koop ik hem omdat ik hem zelf mooi
vind / of omdat hij degelijk is / of issie te duur
en levert het na 20 jaar nog winst/verlies op ?” etc…

Interessant en lang exposé. Maar geen antwoord op de kernvraag van de TS “wat vinden jullie ervan en wellicht is er iemand op dit forum aanwezig die ervaring heeft met dit merk?” ;).

lexor Schreef:

Carpe tempus Schreef:


De eeuwige vraag, waarbij de koper zichzelf
moet afvragen "koop ik hem omdat ik hem zelf
mooi
vind / of omdat hij degelijk is / of issie te
duur
en levert het na 20 jaar nog winst/verlies op ?"
etc…

Interessant en lang exposé. Maar geen antwoord op
de kernvraag van de TS “wat vinden jullie ervan en
wellicht is er iemand op dit forum aanwezig die
ervaring heeft met dit merk?” ;).

Mag je nog blij wezen dat ik geen ellenlang exposé geef over jouw 3 interessante bijdrages aan de kernvraag hier. :smiley:

1 like

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik vind het niks.
Ze zien er inderdaad wel aardig uit, maar ook 200 euro lijkt me veel te prijzig voor zo’n goedkoop uurwerkje in een glimmende kast. Voor dat geld koop je heel wat degelijkers met een betrouwbaar uurwerkje.

Carpe tempus Schreef:

Mag je nog blij wezen dat ik geen ellenlang exposé
geef over jouw 3 interessante bijdrages aan de
kernvraag hier. :smiley:

Dat zou ik ook moeten zijn :slight_smile: Maar toch had ik het niet erg gevonden, als je de crux van mijn opmerkingen had opgehelderd. Het lijkt een “plakmerk”, maar het uurwerk (IT10) is Swiss Made evenals als het horloge zelf. Hoe kan dat c.q. kan het werkelijk zo zijn?

Kwalitijd Schreef:

Voor dat geld
koop je heel wat degelijkers met een betrouwbaar
uurwerkje.

En dan de vraag, waarom is dit “Swiss” Made uurwerk minder degelijk en betrouwbaar?
Zie ook: http://inter-t.ch/en/

Ik vind ze ook prijzig, als ik naar de prijs vd meteorite kijk v 1,5k. Daar koop je n luxe swiss pedigree horloge van. Net als hun reguliere collectie kun je voor de prijs vd robinson, kun je ook n mooie tissot voor kopen.

Maar ze zien er niet verkeerd uit. Dus als je n alternatief zoekt kan t wat zijn. Mijn keuze is t niet.

Het heeft niet de reputatie van bijvoorbeeld een Seiko. En die koop je ook voor dat geld. Dat het ‘Swiss made’ is zegt niets over de kwalitijd toch?

Kwalitijd Schreef:

Het heeft niet de reputatie van bijvoorbeeld een
Seiko. En die koop je ook voor dat geld. Dat het
’Swiss made’ is zegt niets over de kwalitijd toch?

Dat Swiss Made niets zegt over kwaliteit, ben ik me je eens.
Maar de gemiddelde consument denkt van wel (en wellicht ook het gemiddelde HF-lid) :wink:

Je moet als “merk” toch ook ergens beginnen he
ik neem aan dat in het vroege begin voor Rolex ook aanpoten was en dat er toen verhoudingsgewijs ook behoorlijk minder voor werd betaald dan vandaag.

Ik was ook nieuwsgierig naar dit merk en heb er vorig jaar een aangeschaft. Rotzooi, na 2 maanden kapot. Ook als je het horloge in de hand hebt zie je dat je prullaria in je hand hebt, terwijl de foto erg mooi uitzag. Spaar lekker door of koop voor het geld een leuke Seiko, maar kan je alleen maar adviseren hier van af te blijven.

3 likes

Roger M Schreef:

Ik was ook nieuwsgierig naar dit merk en heb er
vorig jaar een aangeschaft. Rotzooi, na 2 maanden
kapot. Ook als je het horloge in de hand hebt zie
je dat je prullaria in je hand hebt, terwijl de
foto erg mooi uitzag. Spaar lekker door of koop
voor het geld een leuke Seiko, maar kan je alleen
maar adviseren hier van af te blijven.

2 maanden… dan had je vast nog wel garantie ?
werd je klacht daar nog fatsoenlijk behandeld enzo ?

grtz. Gerard

Jawel, netjes geld teruggekregen. Ik wil geen horloge meer van dit merk. Het geeft vele van deze zgn goedkope merken, uiteraard heeft iedereen andere ervaringen en andere eisen. Ik heb ook echter 2 perigaums in mijn collectie. Ook hier wordt vaak over gediscussierd, maar moet zeggen dat ik er super tevreden mee ben, zoals ze lopen en afgewerkt zijn. Maar bij mij komt er geen Thomas Earnshaw meer in, misschien hebben andere mensen betere ervaringen, al denk ik dat dat zwaar zal tegenvallen.

Toevallig hierop beland - was zoekende naar een wat origineel horloge voor mijn hubbie- Woorden als ‘rotzooi, gewoon een plakmerk’ , n.a…v. “merk is gevestigd in Honk Kong” doet nog steeds vragen rijzen…

@ Roger M: Welk type goedkope/dure Earnshaw-model horloge had jij? Raar, dat jij niet even naam en toenaam van het ‘onding’ noemt. Juist dit soort info kan belangrijk zijn bij het maken van keuzes door consumenten. Hier is toch o.a. het forum voor? Juist met een specific model, kunnen meerdere mensen hun mening deling.

het made in china-fobie” Brands-that-are-made-in-china or have been outsourced to china: (Prada, Coach, Armani, Burberry, Mulberry) het gaat er maar om, dat er meer dingen (top- merkproducten) uit China afkomstig zijn, dan wij weten en hoeven niet op voorhand te worden afgedaan, als zijnde slecht… :slight_smile:

Maar goed…iemand toevallig nog tips voor origineel/redelijk kwalitatief horloge voor om de nabij 200-330 euro?
Ik lees het graag…