Op watch2day kwam vandaag (alweer) een Thomas Earnshaw automaatje voorbij. Best een leuk ding om te zien zo op het eerste gezicht - “leuk voor erbij” zal ik dan maar zeggen.
Anyway. Ik kende het merk totaal niet, is dit nou een “plakmerk”? Is het troep of valt het uiteindelijk nog wel mee? Voor die prijs kan je natuurlijk geen kwaliteit verwachten, maar als het ding een paar jaar mee gaat is 't mij prima.
Dat is ook zo maar als het ding nou erg slecht afgewerkt is en na een maand de geest geeft vind ik 't toch ook weer jammer. Ik heb even zitten googlen, het ding wordt te pas en te onpas aangeboden voor prijzen variërend van een paar tientjes tot > £400. Grappig.
Pracht van een website, fantastisch verhaal onder “history”. Interessante man, die meneer Earnshaw. Niet dat dat wat zegt over de horloges natuurlijk
Af en toe een knappe plakkert voor een paar tientjes kopen lijkt mij geen probleem. Kun je vrij eenvoudig wel je collectie laten groeien. En aangezien je bij een beetje collectie de meeste horloges niet ontzettend veel draagt (al zul je vast wel je favorieten hebben), valt het slijten e.d. ook wel mee.
De Beagle vond ik wel een aardige look hebben, maar nee. Spaar ik toch liever voor een echt merk.
Mocht je nog een Akribos zoeken… ja gelukkig bega ik zo’n fout maar eenmalig. Op de plaatjes vond ik het wel aardig. In real-life voor het achteraf toch tegen. Ging mij steeds meer ergeren aan de ‘afwerking’ zover dat een naam mag hebben. Zegt niets over de Earnshaw natuurlijk.
[quote=“maniac2003, post:9, topic:66252”]
Op de plaatjes vond ik het wel aardig. In real-life voor het achteraf toch tegen. Ging mij steeds meer ergeren aan de ‘afwerking’ zover dat een naam mag hebben.[/quote]
Nou ja, precies dat is het wat me doe twijfelen. Die €80 of €90 of zo die het ding moest kosten is het probleem niet maar om het nou direct uit te geven aan een prul is ook weer zonde.
Ik heb 'm dus niet aangeschaft gisteren en de aanbiedingen van watch2day zijn in principe maar 1 dag geldig - sowieso nu te laat dus (al vermoed ik dat het ding vast wel weer een keer langs komt ergens in de komende weken).
Het voordeel van kopen bij een dergelijke online toko is natuurlijk wel dat het een koop op afstand is - bevalt het niet, dan zou ik 'm dus mogen retourneren. Heeft iemand ervaring met deze webshop?
Ja hoor. Al meerdere keren horloges besteld. Merk en niet zo merk
Retour sturen heeft bij mij nog geen problemen opgeleverd. Geld retour storten duurt soms wel even maar is altijd goed gegaan. Had destijds die Akribos gewoon moeten retourneren, maar ja. Was als voorproefje bedoelt op een skeleton. Die heb ik inmiddels. Beduidend betere kwaliteit dan de Akribos, haha.