Thoughts..? Omega speedmaster chronoscope

Wat vinden jullie van de nieuwe Speedmaster Chronoscope? Hij kwam redelijk out of the blue op de markt. En wat is jullie mening over de speciale Olympische modellen in het algemeen?

8 likes

Mooi!!,

Maar ik zou ze zeker mooier vinden op een metalen bracelet

2 likes

Zoiets…? Die lag in maastrichf in de vitrine

8 likes

Kan mij niet echt bekoren :smiling_face:

3 likes

Olympische modellen zijn leuk.

4 likes

Ik ben enthousiast. Ondanks dat hij een mm groter is dan de reguliere speedy draagt hij kleiner en fijner.

12 likes

Tja.

Het is geen Max Bill Chronoscope.

Verder heb ik er nul emotie bij. Dan liever gewoon een Sapphire Sandwich Speedy. Of welke andere chronograaf dan ook: Glassbox, ZEP, 417ES, B09 Premier, Longines Big Eye, of alles wat meer karakter heeft.

Sowieso zijn al die Olympics dingen goedkope gimmicky cash grabs.

3 likes

Ziet eruit als weinig gebruikte drukte op de wijzerplaat, nog los van de ongebruikte tachymeter, dus veel voor weinig gebruik

Ik vind het maar een rommeltje op de plaat :grimacing:

3 likes

Helemaal met je eens. Deze behoort tot mijn favorieten!

8 likes

Ook heel mooi op leren band (deze overigens niet oem)
Maar de afleesbaarheid als de wijzers boven de zwarte delen van de plaat zijn vond ik matig

Wel wat sportiever dan de zilver/blauwe

5 likes

Mooi horloge hoor! :slightly_smiling_face:

1 like

Punt is, dit is een jaren '40 stijl wijzerplaat met een laat jaren '50/vroeg jaren '60 stijl lugs. Voor mij werkt het niet. Maar hee, alles om maar geld uit de zakken van de Speedy-fans te kloppen! :grin: :roll_eyes:

5 likes

Wel leuk dat ze het al bijna 100 jaar doen. Voor mij geen reden om extra te betalen of naar de winkel te rennen, maar ben ook geen sportfanaat.

Moest even twee keer kijken bij het zien van de prijs, dacht dat er een 0 teveel stond. Gezien het gewoon een stalen horloge is.

4 likes

Ze komen blijkbaar echt overal mee weg inmiddels. :no_mouth: Jammer hoor, dat het merk enerzijds besloten heeft de prijzen omhoog te schoppen, en anderzijds (eigen ervaring) besloten heeft dat het wel een paar tandjes minder kan met de QC.

Heb een beetje het idee dat deze omslag rond de tijd lag dat zowel Marco Richon als John Diethelm ons permanent verlieten. Die bleken toch een soort “geweten” van het merk te zijn geweest. Richon schreef o.a. de Omega Saga; heb er eentje - helaas alleen in het Frans uitgebracht. Met beiden contact gehad; Richon heeft me destijds (zal rond 2002 zijn geweest) nog persoonlijk door het museum geleid (was toen nog alleen op afspraak!), Diethelm stuurde me later nog een mailtje terug met alle gegevens van mijn '45 RAF. Was toen nog gratis, ook. Zoals het bij Longines nog steeds is.

2 likes

Yep betaal er 1 krijg er 5, erg lastig om iemand te vinden die ze alle 5 wil. Tensen in Antwerpen heeft deze set nog in de vitrine liggen.

Even over de kleine letters heen gelezen. Rare deal inderdaad, vind de Kith Heuer manier dan nog sympathieker.

Ik vond het ook een mooi model! Zie dat de meningen verdeeld zijn haha. Heb er zelf ook naar gekeken.

1 like

Exact dit idd. :+1:

Deze combi werkt voor mij ook niet iig.

2 likes

Dat heb je goed verwoord. Het is eigenlijk een beetje ver gezocht, ook bijvoorbeeld “pulsaties” bij een Speedmaster…

2 likes