Thuisfront en de horlogehobby

Beste horlogeliefhebbers en verzamelaars,
Ik ben erg benieuwd hoe wij met zijn allen de hobby (passie) thuis delen binnen alle verantwoordelijkheden die bij een huishouden horen. Je mag ook lezen hoe ik iedere keer weer aan mijn vrouw uitleg dat ik er nog echt 1 horloge bij wil hebben :smiley: Ik zal een voorbeeld geven. al koop ik 10 keer een horloge van 50€ hoor ik niets, maar als ik er 1 koop van 300€ of meer schijnt er ineens iets te veranderen.
even als toevoeging op een gegeven moment had ik er meer dan 60, en een opmerking als dat je niet elke dag dezelfde wil dragen werkt dan ook niet meer…

Ik hoop wel dat duidelijk is dat e.e.a. wel met een knipoog is bedoeld;)

Altijd over het aantal schoenen van vrouwlief beginnen.

Mwah, ze is allang blij dat ik geen buisradio’s meer naar binnen sleep…
Het helpt ook wel dat ik voor haar een mooie jaren '70 citizen op de kop had getikt.

dit is de kleinste hobby qua omvang van de afgelopen jaren dus kom er mee weg

Geen probleem hier. Ze verzamelde zelf al mechanische skeleton horloges toen ik haar leerde kennen. En ondertussen is haar horlogeverzameling alleen maar gegroeid. Juist afgelopen week vertelde ze me dat ik er eentje van haar verzameling mag verkopen -binnenkort op het verkoopdeel van het forum.

(Aan de andere kant, mijn andere hobby -klassieke auto’s- boeit haar totaal niet. Toen we elkaar leerden kennen had ik al een paar Britse klassiekers. In alle jaren dat we elkaar kennen, heeft ze nog nooit in mijn auto’s gezeten of is ze meegereden. Niet als bestuurder, niet al bijrijder. Dus het ligt er gewoon aan waar iemands interesses liggen).

Menno

Zij zegt altijd; Je bent zo verstandig, je weet best wel of het kan.
En ik, ik laat haar in die waan:D

Dat is inderdaad verstandig!

Zolang het niet ten koste gaat van het ā€œnormale levenā€ mag ik doen en laten wat ik wil.
Zolang we maar gewoon andere dingen kunnen doen.

Ze vind wel dat ik er genoeg (of teveel) heb (rond de 40) maar doet er verder niet zo moeilijk over. Zelf hoeft ze er geen meer. Of ja misschien een stowa antea day date of een Nomos Tangente Sport Datum

Het wordt gedoogd :slight_smile:

Niet zeggen dat je weer een horloge op het oog hebt.

Oh deze, is een oudje die heb ik al een tijdje hoor. :smiley:

Als of ik eerst ga overleggen. Madame hier komt met een grotere frequentie met tassen en schoenen thuis dan ik met horloge’s.

Het is inderdaad moeilijk om de kerk in het midden te houden. Ik plan een aankoop ruimschoots op voorhand waardoor mijn partner ook ruim op voorhand ingelicht is. Vaak doe ik ook aankoop voorstellen en komen we dan samen tot een compromis.

Gelukkig heeft mijn vrouw een laarzen verslaving, dus als ze weer een nieuw paar heeft aangeschaft zeg ik daar wijselijk niets van. :smiley:

Ach ze is allang blij dat ik geen grote spullen verzamel zoals bv flipperkasten of zo hahaha , nee so far so good.

darkangel Schreef:

Niet zeggen dat je weer een horloge op het oog
hebt.

Oh deze, is een oudje die heb ik al een tijdje
hoor. :smiley:

+1 :smiley:

En… nee schat, die heb ik geruild, heeft dus niets gekost :sunglasses: :smiley:

Compenseren met liefde, aandacht, kleren, tassen en schoenen…

:smiley:

Hey… wie is er thuis de baas? :wink:

gr. Roel

Mijn vrouw wil het niet eens meer weten als er weer een onderweg is, die is de moed allang verloren (komt nooit meer goed met die jongen).
Maar anderzijds kan ze toch wel eens waarderend opmerken dat ik een mooie klok omheb, terwijl ze zelf helemaal niet ā€˜ā€˜op horloges’’ is. Ze heeft zelf nu 2 Seiko’s, waar ik wel gelukkig om ben. Tenminste wat beters dan het kilospul waar ze vroeger mee liep.

Veel tips and tricks, en deze heb ik geruild dat koste niks die vind ik geweldig! (:smiley: En ook maar eens enhousiast meekijken naar een nieuwe tas en laarzen.
Vandaag hoor ik toevallig, kun je het bandje van mijn horloge iets langer maken hij zit toch wat te strak. Een Edox chrono die ze ook mooi aan de hobby heeft overgehouden.
O ja en wie is er de baas in huis, degene met de dikste klok om natuurlijk :slight_smile:

Krabong Schreef:

Compenseren met liefde, aandacht, kleren, tassen
en schoenen…

:smiley:

Hey… wie is er thuis de baas? :wink:

gr. Roel

Heb deze post even doorgestuurd naar je lieftallige echtgenote…

H-opa :slight_smile: