Thuiswerktopic: Seiko 5 fauxplorer mod

Nu we dan toch met z’n allen thuiswerken… Tijd genoeg om ook wat te knutselen tussendoor! Als eerste Seiko mod heb ik een oud 5’je van marktplaats opgeknapt met een double dome saphire, mercedes hands en een explorer dial, allemaal van DLW Watches. Ook heb ik de kast opnieuw geborsteld en de bezel lichtjes gepolijst. Een grijze NATO-strap past m.i. erg goed bij deze stijl horloge dus die draag ik er het meest op.

Helaas is het uurwerk geloof ik een beetje aan het einde van z’n latijn, het loopt zo’n 10 minuutjes per dag te snel, het had ongetwijfeld al heel wat kilometertjes gemaakt zonder service voordat ik er mee aan het modden sloeg. Een swap met een nieuwe 7s26 of een NH35 zit dus wellicht nog in het vat.

Eerst maar eens even dragen en kijken hoe het formaat e.d. bevalt… Alvast een klein minpuntje is dat de modernere, dus forsere mercedes hands wat groot uitvallen naast de kleine cijfers op de wijzerplaat, hoewel ze toch van dezelfde maker komen. Nouja, het is dan ook geen perfect ontworpen echte.

14 likes

Ziet er mooi uit. Ook zo zonder logo.

Ziet er leuk uit :+1:, nieuw uurwerk zou je ook de kop niet kosten toch?

Ziet er mooi uit, nice job :+1:

Eenvoudig en strak :sunglasses:

Dank allen! Nieuw uurwerkje hoeft inderdaad niet de wereld te kosten, eens kijken in het blauwe deel of er niet iemand wat te koop of te ruil heeft…

Zit ook aan zoiets te denken… om uiteindelijk de skx007-plaat in kwijt te kunnen…
Tot die tijd heb ik 2x een 7s26 liggen, waarvan 1 uit een gloednieuwe skx… nou ben ik meer van ruilen dan verkopen, dus als je wat onderdelen hebt…:grin:

Ik vind het wel een leuk ding. Ik hou wel van die cleane look zonder logo’s.

1 like