Tibet met uurwerk Pierce Watch Co

Deze Tibet op de vrijmarkt 5 mei j.l gevonden.

Glaasje iets opgepoetst en het resultaat ziet er goed uit.

Wil er cosmetisch niets meer aan doen, moet er wel oud uit blijven zien afgezien van het barstje in het glas op 4 uur positie.
Misschien toch maar een nieuw glaasje?
Door het rommelen en poetsen van het glaasje blijft het uurwerkje nu geruime tijd wél lopen en lijkt het of de afwijking steeds minder wordt.
De lichte aanslag op de wijzerplaat geeft hem wel karakter vind ik zelf.
Aangezien de 'springbars’vast zitten aan de lugs(gesoldeert denk ik), zit ik te denken aan een vintage bundbandje, maar wel één die niet de breedte van de kast teveel overschrijdt( kast is 35mm).
Was aan het googlen over het merk Tibet maar heb tot nu toe nog niets kunnen vinden, als iemand wat info heeft over dit horloge met name de leeftijd( schat zelf eind 40 begin 50 gezien de art-deco stijl van de nummering op de dial.

Al met al een leuke vondst en m.i zeker een service beurtje waardig.

gr Ron

Kwam op een movement database terecht en het betreffende uurwerk gevonden.
Welliswaar in een andere kast uitvoering maar wel hetzelfde uurwerk.
Staat daar omschreven als een 'Doctors watch met cylinder movement en stamt uit omstreeks 1930!
Grappig, dacht zelf eind 40 begin 50.
De art-deco stijl is wel uit jaren 30 dus het kan wel kloppen.

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2usau&1075305650

wel leuk deze database.
Staan een hoop uurwerken te vinden.

gr Ron

Leuk man, als ik dat horloge zo bekijk vraag ik me af welke werelddelen het heeft mogen zien :slight_smile:

Trouwens , op die link van je vond ik info over een pontiac die ik vandaag kocht (zie posts) ; http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&AS_1311 = het loopwerk dat daarin zit. Mooie tip!

Kreeg al het idee dat deze link bruikbaar kan zijn op dit forum, vandaar dat ik hem plaats.
Leuk ook die Pontiac van je.(tu)

gr Ron

Mijn beste,

Plezante aankopen Ron.(tu)
Immers veel horlogeplezier voor weinig,
en dat maakt onze hobby dan ook zo geinig!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Deze wijzerplaat is in zijn pure eenvoud misschien wel de mooiste die ik tot nu toe gezien heb…

Verwen dit sieraad maar lekker.

Maar nu eerst tijd voor “bedje pluim”