Het was me al snel duidelijk dat de verkoper (die het toestel als ‘NOS’ adverteerde) er al een poging tot reparatie op had ondernomen gezien er aan de binnenkant plakband was gebruikt . Intussen heb ik m’n geld via Paypal-claim terug kunnen recupereren (de verkoper stopte al snel met reageren), maar ik zit nog steeds met een niet correct werkend toestel in huis.
Zijn er kenners onder jullie die weet hebben van de elektronica in zo’n toestel? De machine start op, maar hij begint meteen te ‘tikken’ en te printen, zelfs al ligt er helemaal geen horloge op de microfoon (heb intussen zelfs de kabel aan de binnenkant losgemaakt maar hij blijft tikken).
Dat hoort zo. Hij pikt altijd iets van geluid op en slaat dat neer op papier. Als je er een horloge op hebt liggen dan zou hij dat op moeten pikken en print dan twee baantjes, dat is de beat error en zou zo klein mogelijk moeten zijn. Daarnaast moet de lijn zo verticaal mogelijk zijn, dan heb je een regelmatige verloop over 24 uur. Vergeet niet dat je een mooi gemiddelde moet vinden over alle posities.
Succes.
P.s. ik werd ook super zenuwachtig van dat rollende papier, en ben overgestapt op een TYMC Timegrapher…
Hartelijk dank voor de uitleg! Dat had ik dus niet helemaal begrepen.
Intussen heb ik de kabel terug aangesloten en de microfoon lijkt ook te werken met enig soldeerwerk.
De grafieken zijn me echter nog niet helemaal duidelijk…
Hieronder enkele test-grafiekjes. Telkens heb ik het toestel eerst even laten lopen zónder horloge erop, vervolgens het horloge erop gelegd en opnieuw even laten lopen, en tot slot weer horloge eraf en nóg eens even laten lopen.
Probeer het eens met het horloge al op de microfoon als je hem aan zet. Zie je dan afwijkingen als je de horloges in andere posities draait? Als je met je vinger op het horloge tikt dan moet je een forse uitslag op de meting zien.
Dat was mijn aanvankelijke bedoeling & voorstel aan de verkoper. Hij heeft echter al bijna anderhalve maand geen teken van leven gegeven. Heb hem eerst een 5-tal berichten gestuurd, waaronder ook 2 keer de vraag om zijn adres door te geven zodat ik het toestel ter zijner tijd kon retourneren. Aanvankelijk reageerde hij nog wel, maar zijn adres heeft hij nooit gestuurd. Nadat ik de claim geopend had bij Paypal hebben zij hem ook nog een 2-tal emails gestuurd om een reactie van zijn kant te vragen, maar ook daar kwam geen respons op.
Dus zelfs al zou ik het toestel willen retourneren zou ik nog niet weten waar ik het naartoe moest zenden
Er lijkt niet veel te gebeuren bij het draaien. Dit keer heb ik m’n CWC W10 erop gelegd, het toestel ingesteld op 21600 bph en vervolgens ingeschakeld. Dan het horloge enkele keren in allerlei posities gedraaid en er eens op getikt. De kleine uitwijkingen zijn de momenten dat ik tikte, maar van het draaien is helemaal niets te zien…
Ben niet thuis momenteel, maar ik leg het horloge erop zoals op deze foto die ik van internet plukte. Heb ook al geprobeerd om de zijkant van het horloge in de uitsparing te schuiven (onderaan op de foto)
Dat heb ik niet bijgehouden - ik ging er natuurlijk ook niet vanuit dat ik hem ooit iets zou terugzenden…
Het is voor mij ook alweer een tijd geleden dat ik met zo’n ding gewerkt heb, dat maakt het wat lastig. Ik heb ondertussen nog een handleiding voor de T46 voor je gevonden met wat troubleshooting en hoe je het apparaat dient te gebruiken, zou je dit eens door willen nemen om te zien of je iets over het hoofd hebt gezien?
Bedankt. De metingen blijven er nog steeds vreemd uitzien op de Tickoprint, dus ik vrees dat er nog iets fundamentelers mis is.
Ondertussen heb ik nog wat verder geëxperimenteerd, en heb ik de microfoon aangesloten op m’n Roland UA-25EX geluidskaart. Met de Watch-O-Scope-trial lukt het dan om realistischere data te krijgen.
Het enige jammere is dat ik niet weet hoe ik moet nagaan of m’n metingen nu kloppen, gezien ik geen referentie-horloge o.i.d. heb.
Iemand suggesties hoe dit na te gaan?