Tien over tien

Ik denk dat de titel van dit topic al genoeg zegt. Bij mij zit al jaren de vraag waarom het bij horloges in catalogussen, tijdschriften en op internet altijd 10 over 10 is. Wat voor een gedachtegang zit hierachter?

:slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

groet,
Arno

Bij 10 over 10 of 10 voor 2 zijn alle functies en lettertjes goed te zien. Het horloge lacht dan ook (zie vorige bericht).
Jur

Tien voor twee mag ook :slight_smile:

De aziaten wijken nogal eens af : 12 voor 3 , 20 na 10,…
Maar het is altijd een combinatie van de smile en het zo duidelijk mogelijk weergeven van de details zonder dat de wijzers in de weg staan .

Zoiets had ik ook al in gedachten, maar toch leuk om te weten hoe het precies zit. :slight_smile:

Opzich wel handig. Als je op een advertentiesite een horloge aangeboden ziet en de op de foto('s) staat het horloge op 10 over 10, dan weet je dat het geen zelfgemaakte foto’s zijn.

Niet altijd, ik probeer ze ook zoveel mogelijk te laten smoelen en maak de meeste foto’s zelf.

Zelf gemaakt. Bij horloges met een seconde-stop (kroon helemaal uittrekken, zoals hier) en horloges die gewoon niet lopen, kan je natuurlijk zelf heel makkelijk te wijzers op 10 voor twee zetten.

Vanochtend op mijn werk speciaal gewacht voor deze foto. Secondewijzer is echter puur toeval!

Persoonlijk vind ik vijf voor half acht het mooiste wat een horloge kan laten zien. Daar zal ik binnenkort ook een foto van posten.

Iemand meer foto’s?

Moest je niet werken of zo;), m’n baas ziet me al met een camera zo rond de klok van 10 zitten:)

tjvreeken Schreef:

Moest je niet werken of zo;), m’n baas ziet me al
met een camera zo rond de klok van 10 zitten:)

Even stiekem geschoten met m’n telefoon. :slight_smile:

Werken jullie in de zoutmijnen of zo. Slavernij is eind 19de eeuw afgeschaft. Een fotootje moet toch kunnen zeg.

marijn Schreef:

Werken jullie in de zoutmijnen of zo. Slavernij is
eind 19de eeuw afgeschaft. Een fotootje moet toch
kunnen zeg.

Vind ik ook. Ik vind het echter toch vervelend als mijn baas of cheffin net langsloopt (ik zit in een vide) als ik zit te spelen met mijn telefoon. Wet van Murphy…

Ach, ik ben al meer dan 30 jaar gediplomeerd loonslaaf! Natuurlijk kan zoiets wel ff in werktijd:). Was een geintje!

Arno Schreef:

:slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

groet,
Arno

en al het andere lijkt op :frowning: :frowning: :frowning: :frowning: :frowning: :frowning: