Tiffany dial only

Die turkwaaze is maar lelijk. Die gele echter, dat vind ik wel leuk.

Nee, dit is wel degelijk Tiffany`s eigen kleur, al sinds 1906 gebruikt voor de verpakking en

Since 1998, Tiffany Blue® has been registered as a color trademark by Tiffany and, in 2001, was standardized as a custom color created by Pantone® exclusively for Tiffany and not publicly available. No matter the medium the color is reproduced in, Tiffany’s proprietary hue remains consistent and instantly recognizable. The Pantone® color is called “1837 Blue,” named after Tiffany’s founding year.

zie alhier hun site ;

https://press.tiffany.com/our-story/tiffany-blue/#:~:text=Since%201998%2C%20Tiffany%20Blue®,remains%20consistent%20and%20instantly%20recognizable.

en de kleur hype leidt inmiddels tot de meest vreemde uitwassen waarvan ik dit nog wel een leuke vind. Als je dan toch homeert …

2 likes

In het kader van prior art: kan een kleur van iemand zijn? En kun je dan ook bewijzen dat je in 1906 daadwerkelijk licht met een frequentie van een oppervlak laat reflecteren die in de afgelopen dertien miljard jaar nog nooit eerder is vertoond?

https://www.novagraaf.com/en/insights/challenge-securing-colours-and-colour-combinations-trademarks#:~:text=In%20addition%20to%20a%20single,also%20apply%20to%20such%20trademarks.

Die blurb is interessant. Overigens is dan alleen de Patek in de eerste post diezelfde RAL tint, alle overige getoonde horloges zijn niet die kleur.

2 likes

Blijkbaar… net als Vanta Black, en Red Bull en Ferrari ook in combi met het woordmerk. maar Turquoise mag iedereen gebruiken en er zijn nog tinten vrij denk ik.

Ik had deze toch ook wel heel graag in 42mm gezien. Normaliter ben ik niet zo van de tiffany kleur maar deze :sweat_smile:

1 like

Man, moest die in 42 of 44 komen dan sta ik direct op de stoep bij de Breitling dealer.

1 like

Dat was mijn gedachte ook :smirk:

1 like

Tiffany blue klinkt duur :smirk:

2 likes

1 like

Kleine crosspost. :slight_smile:

1 like

Dat Breitling ook een duit in het zakje wenst te doen…

2 likes

Over merken en vastleggen gesproken. Wat echt bedroevend hoe de tekst achterop de limited Patek was gedrukt. Alle blabla van Tiffany over merk en kleur. Maar op de achterkant was degene die de tekst daarvoor verzorgde (nou ja, knutselde) de . achter de merknaam Tiffany & Co. vergeten. En bovendien klopte het lettertype niet. Echt zo knullig. Te verwachten op een Chinese kopie, maar niet passend bij iets dat zo geclaimd en gehyped wordt.

Voorkant met . achter Tiffany & Co.

Achterkant zonder

En sowieso is de typografie op de achterkant om te huilen zo simplistisch.

2 likes

:scream:

Ja echt :scream: inderdaad! Ik zou er niet meer mee rond willen lopen. Mijn geld terug!

Bij Rolex zou zo’n misdruk versie gelijk in prijs stijgen!

Maar serieus, van merken die zichzelf zo opkloppen verwacht je beter.

Niet meer? Anders wel? Om een puntje wat mist op de caseback?

Als ik meer dan een miljoen zou kunnen neerklappen voor een horloge geef ik sowieso nergens meer om :man_shrugging:t2:

De ironie komt blijkbaar niet helemaal over.

En dan noemde Patek dit ook nog eens iets als ‘a significant watch’. Laat me niet lachen! De opgeblazenheid van de mensen in die bubbel is eindeloos.

Je weet het hier nooit…

Daar is gezien alle aandacht die het heeft ontvangen, en nog steeds krijgt, geen woord aan gelogen :innocent:

Van de ene bubbel in de andere kijken is ondoenlijk. ‘Normale’ mensen met maximaal 1 horloge lachen zich helemaal rot.

1 like

Ik moest lachen. Het deed me denken aan de Meistersinger City Editions. Met zo’n zeikerig silhouetje in het zwart.

Zo skeer, zo lui.

Correct.

1 like