Tiffany dial only

Ik denk idd het laatste. De kleur lijkt het grootste issue te zijn. En de prijzen zijn omhoog geschoten na verkoop van die Tiffany PP. Niet geloven he

1 like

Lees even het topic ‘de gekte gaat vrolijk door’ Dan gaat een wereld voor je open.

Auwe speurneus ben je toch he!

Kvk en kadaster ook al getrokken?

Hier heb je de fotos van de binnenkant van de woning.
Complete luxe.

8 likes

:joy::joy::joy::joy:
Leeft die Jambers nog?

Nog net.

3 likes

dat topic volg ik inderdaad niet. maar ben me helaas redelijk bewust van de schaarste en de enorme priijstijgingen :frowning:

dat die Tiffany PP schaars is en daarom enorm ‘duur’ is snap ik. er zijn er geloof ik 170 en wat meer mensen die er 1 willen.

maar omdat die PP gewild is dat daarom ook een blauwe rolex OP populair wordt daar snap ik niks van. dat maakt overigens verder niet uit hoor, maar ben even verbaast :smiley:

2 likes

Klopt helemaal.

Alles vanwege de PP hype.

1 like

Die kleur IS ook voor meisjes…
Alsjeblieft zeg :pensive:

2 likes

Hey hey alles genderneutraal he. We zijn toch wel woke hier op HF

Achja leven en laten leven is ook zo

1 like

Ho eens
Snap dat ie de centen nodig heeft

1 like

Hier nog een Tiffany dail.
Foto is niet van mij maar van @vierport

9 likes

Ja ja dat zal wel :blush:

1 like

Volgens mij schamen handelaren zich niet zo snel :roll_eyes:

1 like

29mm is wel wat ieniemienie… maar wie weet wordt dat ooit nog eens hip.:joy:

1 like

Weet je inderdaad nooit in horlogeland :crazy_face:

1 like

No such thing.

No such thing. De Patek die nu zo hip is is een Tiffany dial omdat de naam van de juwelier er op staat. Niet omdat ie turquoise is. Of pastel achtig mint groenig? Nee. Het is 1950’s turquoise.

Maar goed: Tiffany dials hebben door de jaren heen alle vormen, kleuren en maten onder de zon aangenomen.

Bij Rolex is het concept al zo oud als Methusalem.

En bij Patek doen ze het al sinds 1840 of zo. Hierboven een wit voorbeeld.

Kortom: “Tiffany kleur” bestaat niet en heeft nog nooit bestaan. Een Tiffany watch is een horloge met Tiffany & Co op de wijzerplaat, precies zoals andere juweliers vroeger ook wel deden, zoals Cartier et al.

Zelf vind ik de Patek die nou zo hip is een Doxa-derivaat, wat @vierport terecht opmerkte, maar eerlijk is eerlijk, het OG mint horloge in mijn gedachten is toch wel dit:

Met honorable mentions voor de Freediver.

7 likes

Staat er “Tiffany & Co” op?

3 likes

Tiffany colored dail

Deze is in het echt toch net een tintje lichter :slight_smile:

There is no such thing, ik kan het niet vaak genoeg zeggen.

Bovendien kun je je afvragen of poeder-blauw / baby-blauw hetzelfde is als pastel-turquoise. :slight_smile:

Maarreh, als er hier iemand in dit topic denkt “Hee, die Fate heeft toch zo’n dark teal dial van de Seaforth, die wil ik wel ruilen tegen mijn pastel-blauwe met stalen bezel!”, dan zie ik de PB’s graag tegemoet.

:+1:

2 likes