Tijd instellen op de ga-1000

Vandaag G shock GA-1000 Ontvangen van kish.nl mooi horloge, maar ik zit al sinds half 11 te proberen tijd in te stellen naar Amsterdam Nederland. In het instructieboekje staat dat je de adjust button 2 seconden in moet drukken krijg je de tijdzones (natuurlijk geen Amsterdam) dan kies ik Berlijn of Parijs maar die lopen 5 minuten achter op Nederlandse tijd kan ik dat ook veranderen naar exact dezelfde tijd? ik heb alle knopjes ingedrukt. alarm staat ook aan maar die krijg ik ook niet uit. weet iemand die ook een ga-1000 heeft dat aan te passen?
Ik wil de horloge niet terugsturen.

Alvast bedankt!

Waar vergelijk je mee? Want Berlijn en Parijs horen toch echt gelijk te zijn aan Tietjerkstradeel en Amsterdam…

1 like

Ah die heb ik ook, je kan zeker de tijd instellen naar eigen wens (deze synchroniseert hem niet zelf). Het handigst is als je het op YouTube even intoetst (adjust time gshock oid) . Hier staan tal van filmpjes waarin ze het uitleggen.
Edit hier: https://youtu.be/_cwKYE1JMXM

De tijdzone op Parijs zetten is goed. Maar dat staat los van de tijd instellen, dat moet jezelf doen. Nadat je 2 seconden op de adjust button hebt gedrukt dan via de mode button door de verschillende instellingen klikken. De tijd komt dan vanzelf voorbij.

Casio heeft de gebruiksaanwijzingen als pdf online staan. Het is veel gemakkelijker te lezen van pc/laptop dan uit die kleine boekjes. En je kunt natuurlijk zoeken met control-F.

Even zoeken op het modulenummer (staat achterop, of op het boekje).

als ik berlijn indruk gaat hij nu weer naar half 9… die kleine digitale display onderin gaat maar tot 12:00 erg vreemd

Ik begin hem nu te begrijpen. ik heb de horloge op nederlands tijd kunnen krijgen toch bedankt voor de reacties!

Je moet die tijdzone even laten voor wat het is, als hij op Berlijn staat is het goed. In het filmpje zie je dat als je verder drukt je de secondes, minuten en uren kan aanpassen. De tijdzone functie rekent alleen het tijdsverschil uit tussen de huidige en nieuwe tijdzone obv de ingestelde tijd (zoals ik al zei, hij haalt zelf niet de juiste tijd op).
Zet de uren en minuten goed, druk weer op adjust, en de wijzers zetten zich op de goede tijd.

nou… Tietjerkstradeel? kweethetniethoor…

:stuck_out_tongue_winking_eye:

Atoomtijd != Perceptie

Ik heb de digitale tijd kunnen aanpassen op 5 vooruit en achteruit dus nu staat hij mooi op 15:22:45

1 like

Volgens mij is dat de am/pm instelling, die Kun je ook zelf aanpassen naar 24-uurs weergave.