Ik zet het horloge meestal een minuutje voor of na, ligt eraan of het klokkie iets voor of achter loopt…
Ik heb een rc klok met analoge aanduiding en een digitale rc wekker. Dit is mijn standaard om alles op gelijk te zetten. Ik woon vlakbij het station in Houten en de stationsklokken daar gebruiken hetzelfde DCF signaal, zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Stationsklok
Even scrollen naar het kopje ‘Toekomst’.
Tijd via de computer vind ik onbetrouwbaar omdat er allerlei schakels tussen zitten die voor vertraging zorgen.
Ik zet elke twee maanden, bij het datumwisselen de quartz horloges op de seconde gelijk. Mijn automaat zet ik om de twee á drie weken gelijk op de rc klok. Ik plan de draagtijd van de automaat dusdanig dat hij aan ‘aan de loop’ blijft.
Groet, Jurgen
Op mijn Iphone gebruik ik de app “Emerald Time” die synchroniseert ook met een atoomtijdsserver en de app is gratis!
De reguliere tijdfunctie op mijn android telefoon kan het signaal ophalen van de telefoonboer. Dit gaat niet via internet, want afgezien van wifi heb ik geen internet op mijn telefoon. Toch loopt mijn telefoon op de seconde gelijk met mijn rc klokken. Die tijd-ophaalfunctie is gewoon in te stellen standaard instellingen.
Irritant is dat de ingebouwde android klok, analoog en digitaal, geen seconde-aanduiding geeft. Dat zal wel met schermupdates en dus batterijverbruik te maken hebben. Via de app ‘Clocks around the world’ heb ik een mooie vloeiende secondewijzer. Die me het ‘Spring Drive’ gevoel geeft :), een klok die ik wel wil, maar niet heb.
Groet, Jurgen
Ik maak gebruik van één van deze twee om alles gelijk te zetten.
Verder mankeert mij niks voor zover ik weet.
BygoneTime Schreef:
Happy Easter allemaal.
Vandaag een heerlijke dag om de klokkies 1 uur
vooruit in te stellen. Echter ontstaat bij mijzelf
hierbij telkens weer de vraag; hoe zal ik hem
instellen?
Exacte tijd…? 1 minuut vooruit? (ken mensen die
zelfs meerdere minuten vooruit zetten) Aangezien
veel horloges niet perfect nauwkeurig lopen, geef
ik
dan toch vaak 1 minuut extra op de
werkelijke/atoom-tijd.Wat doen jullie?
ik probeer mn klokjes zodanig af te stellen dat ze eerder voorlopen dan achter lopen. dus geen seconde achter en max 5 min per maand voor. liever max 3 min, maar met sommige klokjes lukt t me dat niet.
en als ze gehacked kunnen worden, dan zet ik ze op de seconde gelijk met time.is. wanneer dat niet kan, dan zet ik em op voor. heb een hekel als n klokje achter loopt.
sanderCertina Schreef:
Ik zet mijn automaat exact op de goede atoomtijd
via www.time.is , en check iedere dag de tijd ,
waarna ik het klokje aan hou of snachts afleg.
Gelukkig is na een regulatie door de verkoper de
afwijking nagenoeg perfect.
Ieder zijn tic denk ik dan maar :+
Ik was ook zo. Op laatst vond ik het geen tic meer maar een afwijking. Ben zo blij met de GW6900. Omslaan en klaar. Geen dwangneurose meer voor mij.