Tijd instellen

Happy Easter allemaal.

Vandaag een heerlijke dag om de klokkies 1 uur vooruit in te stellen. Echter ontstaat bij mijzelf hierbij telkens weer de vraag; hoe zal ik hem instellen?
Exacte tijd…? 1 minuut vooruit? (ken mensen die zelfs meerdere minuten vooruit zetten) Aangezien veel horloges niet perfect nauwkeurig lopen, geef ik
dan toch vaak 1 minuut extra op de werkelijke/atoom-tijd.

Wat doen jullie?

Zalig pasen,

ik stel alleen mijn CWC g10 (quartz) in op de exacte atoomtijd. Alleen het mechanische horloge wat ik ga dragen, stel ik in op de tijd die ik aflees op de CWC. De rest van de horloges staat gewoon stil, totdat ik deze weer ga dragen.

vrolijk pasen!

Mijn horloges stel ik meestal gelijk met mijn iPhone. De automaat die ik het meest draag loopt dan vanzelf enkele seconden tot een minuutje voor na enige tijd, zodoende ben ik in ieder geval niet te laat :slight_smile:
Volgens mij haalt de iPhone de tijd van internet en deze is volgens mij weer gelinkt aan de atoomklok. Ik zit er dus meestal niet veel naast :smiley:

Ik zet mijn automaat exact op de goede atoomtijd via www.time.is , en check iedere dag de tijd , waarna ik het klokje aan hou of snachts afleg. Gelukkig is na een regulatie door de verkoper de afwijking nagenoeg perfect.
Ieder zijn tic denk ik dan maar :+

Een leuke tic, herken het wel een beetje.
Thanx voor de site overigens, die kende ik nog niet. Keek zelf meestal bij www.nentjes.co.uk/ en www.exactetijd.nl, vreemd genoeg zitten tussen de jou en mij genoemden toch weer enkele seconden verschil. time.is is de middenmoot viel me op.

Begin me nu eigenlijk wel af te vragen welke nu via internet echt exact is. Iemand een idee?

Mijn quartz horloges zet ik alleen op tijd met zomer- en wintertijd instellen…ze hebben maar een paar seconden per half jaar afwijking. Mijn automaten zet ik precies gelijk, omdat ik toch om de dag wissel, via de app “Timeticker”.
Wat mij opvalt is dat de tijd op sites via pc getoond anders is dan tijd op dezelfde sites via IPad of iPhone…iets vertraging door Wifi?

De quarzen zijn hier op tijd gezet, hebben allemaal een zeer geringe afwijking. Handopwinders en automaten gaan bij draagtijd pas ‘aan’.

Hangt ook van de internetverbinding af. We krijgen echt nietballemaal op exact hetzelfde moment hetzelfde signaal binnen.

hcptdg Schreef:

Hangt ook van de internetverbinding af. We krijgen
echt nietballemaal op exact hetzelfde moment
hetzelfde signaal binnen.

Klopt! De laptop waar ik nu op werk heeft zichzelf “op tijd” gezet, maar loopt gewoon twee minuten achter t.o.v. mijn eenvoudige Russische Zim handwindertje.
Ik zet elke dag het horloge dat ik ga dragen gelijk met een van de vier radiografisch bestuurde klokken. Die lopen nagenoeg op de seconde gelijk met de atoomtijd: De beste standaard is een RC-klok.

Moet je ook geen Windows gebruiken… dat loopt zelfs jaren achter :slight_smile:

Het word dus tijd dat ik een radiografisch bestuurde klok ga aanschaffen.
Zo duur zijn ze ook niet, dus weer een reden een klok te kopen :smiley:

vouwfietser Schreef:

hcptdg Schreef:

Hangt ook van de internetverbinding af. We
krijgen
echt nietballemaal op exact hetzelfde moment
hetzelfde signaal binnen.

Klopt! De laptop waar ik nu op werk heeft zichzelf
"op tijd" gezet, maar loopt gewoon twee minuten
achter t.o.v. mijn eenvoudige Russische Zim
handwindertje.
Ik zet elke dag het horloge dat ik ga dragen
gelijk met een van de vier radiografisch bestuurde
klokken. Die lopen nagenoeg op de seconde gelijk
met de atoomtijd: De beste standaard is een
RC-klok.

everest Schreef:

Moet je ook geen Windows gebruiken… dat loopt
zelfs jaren achter :slight_smile:

:smiley: Gelukkig gebruik ik die al geen jaren meer :stuck_out_tongue:

Toch zijn er sites die beweren de juiste tijd, en dus geen vertraging, te hebben door directe synchronisatie… maar eigenlijk kan dat dus niet?

Bedankt voor de tip, Timeticker gelijk effe op m’n iPhone gezet.

ik sync ze ook met time.is, maar ben er nog niet aan toegekomen om ze allemaal aan te passen.

ook nog ff checken welke rc’s weer gefaald hebben. voor t opladen zitten ze op een fijne locatie, maar helaas niet voor t syncen.

BygoneTime Schreef:

Toch zijn er sites die beweren de juiste tijd, en
dus geen vertraging, te hebben door directe
synchronisatie… maar eigenlijk kan dat dus niet?

Bedankt voor de tip, Timeticker gelijk effe op m’n
iPhone gezet.

De tijd op die site zal wel kloppen, maar jij krijgt het signaal later.

Het blijft leuk hoeveel verwarring er altijd weer is met het verzetten van de tijd… moet hij nou vooruit, achteruit, mensen komen te laat.

Maar ik heb hem netjes op tijd staan, afgelezen van een digitaal klokje op me bureau met radio signaal, maar of die dan weer klopt? Tja;)

Ik gebruik al jaren de “Atomic Clock Sync”.

http://www.worldtimeserver.com/atomic-clock/][u]De Link[/u

Effe doorscrollen naar de download link.

Voor mij een simpel radio controlled klokje (wekkertje)
Altijd exact op tijd en geen zomer-. wintertijd perikelen.
Mechanische horloges worden hier eenmaal daags opgewonden.
Leuke bezigheid. als je het leuk vindt tenminste.

Ezelsbruggetje: “VOORjaar = VOORuit”

M’n vader weer lopen klagen dat z’n RC klokje niet goed staat. En hij heeft geen optie om handmatig te verzetten :X

Enneh… 3 van m’n Casio’s hebben de sync nog steeds niet te pakken :o