Ik time dagelijks mijn MS, nooit een seconde afwijking
Ik verbaas mij overigens net als @MeistersingerFa over het meten. Ik heb aantal horloges die ik afwissel. Als ik een automaat uit de kist pak staat dus vaak stil, want aantal dagen niet gedragen. De afwijking die ontstaat in de paar dagen dat ik horloge wel draag is de moeite niet. En of dat nou 10 of 100 seconden is, dat maakt me weinig uit.
'T gaat om het idee dat het klopt. Van mijn Oris stel ik de verschillende complicaties (maan, dag datum 24 uursaanduiding) na een tijdje niet dragen, niet allemaal zuiver in als ik 'm van plan ben een of twee dagen te dragen.
MAARHETMOETWELALLEMAALGOEDWERKEN
En tegen de tijd dat je door hebt dat je MS niet op tijd loopt ben je veel te laat of veel te vroeg. Pas als je 't niet doorhebt ben je een MS waard, ongeveer
Gaat niet om het vergelijk t.o.v MeisterSingers , wat nu beetje boven komt…
Dan heeft het helemaal geen zin meer inderdaad. Al moet ook die wijzer gewoon strak op het uur staan ‘natuurlijk’.
Heb een Halios gehad waar ik stapeldol op was. Een Tissot Heritage , Seiko Sarb…
Maar dacht je dat ik daaraan ging liggen meten? Aan zo’n Miyota’tje? , ETA 2824 …
Daarbij ligt zo’n ding om de twee dagen weer stil…
Als de radio 14.00u gaf , stond ie op 14.00…
Prima toch!? Soms niet helemaal… dan stelde ik hem even bij… ( lees : de wijzers dan hè?! ) andere keer stond ie dan wel weer strak op de 12…
Da’s een mechanisch horloge dan…
Als hij nou iedere keer 5 , 6 minuten achterloopt zal er iets gaan moeten gebeuren ja…