Tijd om me even voor te stellen

Na een tijdje regelmatig het forum te hebben bezocht dacht ik dat het tijd was om mezelf even voor te stellen.

Ik ben Laurens, 27 jaar en wonende in Antwerpen. Mijn interesse in horloges is nu ongeveer een kleine twee jaar steeds groter aan het worden. Iets waar dit forum uiteraard ook zijn steentje aan bijdraagt!

In deze tijd zijn er uiteraard al een aantal horloges bijgekomen en vervolgens ook weer vertrokken.

Deze horloges zijn ondertussen al weer naar de volgende eigenaar:

AVI-8 Flyboy Lafayette Chronograph - Deze was met zijn 42mm toch wat te groot voor me, is naar mijn schoonbroer gegaan.

Timex MK1 Stainless Steel - Man wat tikt dat ding toch luid, is naar een vriend van me gegaan die me bezocht uit het buitenland.

Hamilton Khaki Field Mechanical - Was een beetje klaar met deze specifieke kleur, maar een Khaki Field gaat er in de toekomst zeker terug bijkomen.

Seiko SRPD97J1 - Geweldige horloge, maar eigenlijk wilde ik toch gewoon een Grand Seiko. Een compromis lijkt helaas nooit te werken…

Seiko ‘Baby Alpinist’ SPB159 - Ik vond de volledige gepolijste kast niet helemaal bij het karakter van het horloge passen en ook de dikte was niet helemaal mijn ding.

Longines Spirit Blue (40mm) - Misschien wel een van de beste ‘value propositions’ van het moment, maar ook hier was de sunburst dial en nogal duidelijk gepolijste stukken van de kast op een tool watch uiteindelijk te veel voor me.

Wat zit er dan eigenlijk nog wel in de collectie? Bij deze:

AVI-8 Eagle Squadron Bronze - Mijn eerste mechanische horloge en eentje die daarom nooit meer weggaat. De bronzen kast is ook eens iets anders en heeft ondertussen een mooie patina.

Casio AE-1200WH-1AVEF - De ‘beater watch’ die overal mee op avontuur gaat. Vooral de kaart met timezones er op vind ik helemaal geweldig!

Grand Seiko SBGX097 - De combinatie van de kleine kast, teal wijzerplaat, prachtige afwerking en 9F quartz gemak maken dit voor mij toch wel een erg speciaal horloge dat veel gedragen wordt.

IWC Mark XVIII - De grail, een horloge dat al erg lange tijd in mijn hoofd zat en ook nooit meer de collectie zal verlaten. Deze krijgt dan ook veruit het meeste wrist time.

Wat zit er dan nog aan te komen? De laatste tijd ben ik eigenlijk best tevreden met de collectie, maar zoals aangegeven zou een andere Khaki Field nog wel leuk zijn. Zo denk ik zelf aan de witte dial. Een dive watch wil ik ook wel eens proberen, al moet ik er nog eentje tegenkomen dat me écht aanspreekt.

Bedankt om de tijd te nemen om dit hele verhaal te lezen en ik kijk uit naar mijn tijd op dit forum!

64 likes

Welkom! Een goede smaak heb je vind ik.
Veel plezier hier :muscle:t6:

1 like

Heel erg bedankt!

Mooie collectie! Welkom

1 like

Welkom op HF Laurens :+1:t2:

1 like

Welkom op dit leuke forum, mooie collectie heb je op dit moment :+1:.
Je hebt die andere horloges de kans gegeven, dat is ook de enige manier om erachter te komen of een horloge bij je past. Die andere Khaki zal er vast wel binnenkort bij komen :wink:. Wens je veel plezier met je horloges en hoop dat je hier leuke contacten opdoet :ok_hand: :+1:

1 like

Mooi gezegd! Initieel voelde ik me best schuldig wanneer ik een horloge na een aantal maanden alweer verkocht. Maar ondertussen heb ik ook beseft dat dit de enige manier is om echt te weten te komen wat bij me past. Hierdoor is de collectie die ik momenteel heb ook veel meer permanent. Daarbuiten is tweedehands kopen ook de beste manier om eigenlijk geen geld te verliezen.

1 like

Welkom!
Je hebt een mooie smaak, mooie collectie en ik vind die AVI-8 prachtig!

1 like

Bedankt! Wanneer AVI-8 wat meer traditionele modellen maakt doen ze dit steeds erg goed vind ik.

1 like

Welkom👍🏻

1 like

Welkom!

1 like

welkom en veel leesplezier :+1:

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Dit is het streven, maar door weinigen hier ooit bereikt :rofl:

Welkom! Mooie horloges. De sbgx097 is werkelijk prachtig!

2 likes

De IWC heeft dat vreemd genoeg veroorzaakt, ook al is het zo’n simpele horloge… Al kan ik natuurlijk niets beloven wanneer er dit jaar weer wat leuk nieuws uitkomt haha.
Bedankt, ben ook erg blij met de GS!

1 like

Welkom op het forum!

1 like

Welkom en leuke foto’s van je (ex) horloges :+1:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom Laurens!:+1:

1 like

Van harte welkom Laurens! Veel plezier in ons midden.

1 like