Hallo mede horlogeliefhebbers,
Het horloge van mijn vriendin moet qua tijd nog goed gezet worden.
Alleen krijg dit niet voor elkaar, iemand tips? Of is dit echt een klusje voor de juwelier?
Alvast bedankt namens de paashaas:)
Gr Marjanne
Hallo mede horlogeliefhebbers,
Het horloge van mijn vriendin moet qua tijd nog goed gezet worden.
Alleen krijg dit niet voor elkaar, iemand tips? Of is dit echt een klusje voor de juwelier?
Alvast bedankt namens de paashaas:)
Gr Marjanne
Kroon losdraaien en uittrekken.
Zit er geen schroefkroon op? Probeer de kroon eens linksom los te draaien.
De tijd juist zetten hoeft eigenlijk nooit een gang naar de juwelier op te leveren.
Meestal is het inderdaad alleen een kwestie van kroon uittrekken en afhankelijk van ja of nee een datum snelverzet, (indien ja) de kroon nog iets verder uittrekken.
Ja dacht ik maar is geen beweging in te krijgen
Je kunt de kroon/stift niet uittrekken of kun je het niet draaien?
Deze heeft volgens mij inderdaad een schroefkroon. Ik denk dat deze óf te vast is aangedraaid, óf gewoon is gaan vastzitten een is een zeker gepast geweld nodig is om de kroon voorzichtig los te draaien en daarna uittrekken.
Dat vermoed ik ook.
Wellicht even met een stukje stoeve stof (voor meer grip) de kroon proberen los te draaien. Wel de goede kant op heh
Was de tijd niet een uur vooruit gezet?
Heb je al eens gewoon geprobeerd om hem uit te trekken? Dus niet eerst los proberen te schroeven? Ik weet niet 100% zeker of dit model een schroefkroon heeft. Vingernagel ertussen en lostrekken. Zou niet met geweld moeten gaan eigenlijk.
Even “aandrukken” en tegelijkertijd losdraaien… (?)
Hahaa niks helpt zou bijna denken dat het een nepkroon is. Het is ook maar een horloge van 30 mm dus bijna geen grip ook op te krijgen.
Wordt denk ik toch juwelier, ook prima
Bedankt voor alle tips!!!
Scherp, Harry!
Probeer een tangetje, wel met een stukje stof er tussen.
En zomertijd is idd een uur vooruit.