Tijd voor een nieuw horloge..!

Dat wil zeggen voor onze zoon Niels.

Niels is net 6 jaar geworden en ik denk dat de tijd rijp is om hem een horloge te geven.

Maar wat koop je voor een jongeman van 6?

Suggesties zijn meer dan welkom.

De belangrijkste vraag is: kan hij klok kijken? zo ja dan staan er hier al een aantal voor weinig, misschien handig dat hij wel waterdicht is en een beetje tegen een stootje kan… http://www.horloge.nl/garonne-kids/

Een flik flak ?

Hij kan nog geen klok kijken, ze zijn er al wel me bezig op school.
En wij hier thuis natuurlijk.

En een stootje moet het zeker kunnen hebben.

Ik zou ze zelfs nu nog wel zelf willen hebben :smiley: dat is toch het leuke van kinderen, vaders komen ook weer terug in hun kindertijd en met Lego spelen is ineens niet raar meer :wink:

G.J:-) Schreef:

Dat wil zeggen voor onze zoon Niels.

Niels is net 6 jaar geworden en ik denk dat de
tijd rijp is om hem een horloge te geven.

Maar wat koop je voor een jongeman van 6?

Suggesties zijn meer dan welkom.

Een leuke kunststof Casio!

Een Swatch! Mijn eerste klok was ook een Swatch (denk dat ik 7 was) en daar heb ik nog heel wat jaartjes mee gedaan. Voordeel is ook dat ze niet al te groot zijn (de classics), betaalbaar en degelijk zijn. Succes!

Swatch, Casio, Flik Flak, Pulsar, Prisma, RG512, Lorus, Tikkers Hebben allemaal leuke kinderhorloges.
De vraag is meer of je analoog of digitaal wilt.

Ik zou een Kind ALTIJD een Analoog horloge geven… digitaal kan je aflezen zonder ervoor geleerd te hebben…

'k was wel wat ouder… maar toen ik een jaar of 8 was, kreeg ik een Concorde van mijn ouders… klein modelletje… waterbestendig… kon een stootje hebben… heb er best wel een poos mee gedaan… en ik heb em nog steeds…

Ik kan me in het rijtje hierboven wel vinden. Swatch, Casio, flikflak enzovoorts…

Analoog lijkt me het meest aansluiten met wat hij op school leert.

Laatst voor een kennis zijn zoontje (6 jr) een Supermanhorloge gekocht bij Bart Smit of Toy’s 4 us. Hij vond/vindt het geweldig! Verder is alles al genoemd. Succes!

Kinderen verliezen of vergeten dingen vaak… ik herriner me dat ik op de lagere school mijn horloge nog wel eens vergat na de Gymles… gelukkig hield de leraar ze in bewaring…

als je kind naar de middelbare school gaat, dat zou een mooie gelegenheid zijn om een wat duurder horloge te schenken…

Sprinter Schreef:

Laatst voor een kennis zijn zoontje (6 jr) een
Supermanhorloge gekocht bij Bart Smit of Toy’s 4
us. Hij vond/vindt het geweldig! Verder is alles
al genoemd. Succes!

+1

Ik zou kijken wat hij momenteel helemaal gaaf vindt. Ik bedoel, je kan met een nostalgisch Lego Star Wars horloge aankomen (met alle respect Jeffreyh1984, want ik zou er ook zo weer mee spelen :+), maar het gaat er natuurlijk om wat hij nu helemaal geweldig vindt. Als dat Bob de Bouwer is of Spongebob of weet ik veel wat tegenwoordig in is… dat zou ik daar iets van kopen.

Arie Kabaalstra Schreef:

Ik zou een Kind ALTIJD een Analoog horloge geven…
digitaal kan je aflezen zonder ervoor geleerd te
hebben…

Kunnen aflezen en het concept begrijpen zijn 2 dingen. E=MC2… :+

Maar wat TS al zei, zou analoog kiezen omdat 't aansluit op wat ie leert.

Arie Kabaalstra Schreef:

Kinderen verliezen of vergeten dingen vaak… ik
herriner me dat ik op de lagere school mijn
horloge nog wel eens vergat na de Gymles…
gelukkig hield de leraar ze in bewaring…

als je kind naar de middelbare school gaat, dat
zou een mooie gelegenheid zijn om een wat duurder
horloge te schenken…

+1

buitenspelen is veeeeeeel belangrijker dan opletten waar je je horloge hebt gelaten. Op de 1 of andere manier was ik ook zo mijn 1e horloge kwijtgeraakt. Heb wel 't idee dat het in de kleedkamer was gebeurd…

tijdloos!..

Police academy… die scene dat Zedd merkt dat zijn Mickey horloge het niet meer doet… onbetaalbaar!
[video]http://www.youtube.com/watch?v=l_pMy4DApg0[/video]

Als ik mijn modebewuste puberdochter mag geloven is het dragen van een horloge zoooo not done meer tegenwoordig. 8-)8-):sunglasses:
ALS ze het belangrijk vinden op tijd te komen dan kijken ze wel op hun mobiel.
Is ongeveer het enige dat ze niet bij haar moeder zou “lenen”.

Maar goed, zolang ze nog niet die leeftijd hebben: klokkijken leren moeten ze toch, dus een geinige kleurige swatch is dan wel wat.
Mijn verstandelijk gehandicapte autistische zoon kan sinds z’n vijfde perfect klokkijken, maar heeft geen enkel idee van tijd. Een minuut, kwartier, uur, hij heeft geen idee wat langer is of hoe lang het uberhaupt ongeveer is.
Voor hem hebben we een horloge gekocht, waar een tijdsperiode in een gekleurde taartpunt op de wijzerplaat is te zien.

Maar dat is weer een heel ander verhaal

Gnik Schreef:

Als ik mijn modebewuste puberdochter mag geloven
is het dragen van een horloge zoooo not done meer
tegenwoordig. 8-)8-):sunglasses:
ALS ze het belangrijk vinden op tijd te komen dan
kijken ze wel op hun mobiel.
Is ongeveer het enige dat ze niet bij haar moeder
zou “lenen”.

Maar goed, zolang ze nog niet die leeftijd hebben:
klokkijken leren moeten ze toch, dus een geinige
kleurige swatch is dan wel wat.
Mijn verstandelijk gehandicapte autistische zoon
kan sinds z’n vijfde perfect klokkijken, maar
heeft geen enkel idee van tijd. Een minuut,
kwartier, uur, hij heeft geen idee wat langer is
of hoe lang het uberhaupt ongeveer is.
Voor hem hebben we een horloge gekocht, waar een
tijdsperiode in een gekleurde taartpunt op de
wijzerplaat is te zien.
http://i1360.photobucket.com/albums/r645/Gnik51/9c
c3a1d61685d2e1cc25c1281371ce7a_zps1aea261f.jpg
Maar dat is weer een heel ander verhaal

dat is ook handig zo n taart.