Tijd voor een nieuwe diver, maar welke?

Keuzestress,

Ik heb de laatste tijd 2 horloges die door mijn hoofd spoken; de Seiko SNJ 029 (SafArni) en de Certina DS PH200M. Beide hebben een hele toffe uitstraling. De kleurstelling van de Seiko spreekt me erg aan en aan de andere kant vind ik het ‘vintage’ uiterlijk in combinatie met de mess-band van de Certina heel erg gaaf. Allebei aanschaffen gaat me weer net even te ver. Ik ben benieuwd waar jullie keuze op zou vallen en waarom.

De Seiko SNJ029:

De Certina DS PH200M:

• Seiko SNJ029 (SafArni)
  • Certina DS PH200M

0 stemmers

Thanx voor jullie feedback.

Ik wacht nog steeds op prijzen voor die Seiko, zo gaaf!

Ik schat in dat deze rond de 450 a 500 euro zal gaan kosten…

Toch wel een beetje verliefd op die Certina PH200m sinds deze fotos die hier gepost zijn:
http://www.watchwallpapers.com/cdsn.htm

80 uur power reserve is ook indrukwekkend. Er zijn ook net weer nieuwe modellen uit, ook in blauw als ik het goed heb.

Als ik moet kiezen, de Certina.

De Seiko oogt goedkoop en rommelig.

De Certina is in de stijl van een vintage diver en dat spreekt mij erg aan. Jammer genoeg vonden ze het nodig om het formaat aan te passen tov de vintage modellen. 43mm diameter en L2L 52mm!
Prima voor iemand met polsen als Schwarzenegger, maar voor mij erg groot.

1 like

Dank voor alle stemmen. NA-post coming up…

10 likes

Ik heb de SNJ029 incoming :wink:

1 like

Aah tof! Waar heb je hem besteld?

1 like

Hij komt nu via soloJapan, bij de vaste Nederlandse dealer geen gehoor helaas.

1 like

Nog steeds niet te krijgen in NL he? De Seiko SNJ 029?

Ik zou denken van wel, maar heb niet meer gezocht na de bestelling uit Spanje :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ja, hij is vet hoor! Wauw.

Zo’n certina is erg mooi!

Als de lockdown voorbij is heb ik besloten een Hydroconquest 39mm automatic bij een goede horlogezaak op te halen :grinning::grinning:

2 likes

Hele goede keus ook! :ok_hand:t2: