Tijd voor iets nieuws, maar wat? Help!

Hallo allemaal,

het is weer zo ver, ik ga op zoek naar iets nieuws. Dit houdt tevens in dat een gedeelte van mijn huidige verzameling binnenkort de verkoop in gaat. Ik wil terug naar 2, maximaal 3 horloges. Ik heb er nu teveel waarbij ik mezelf moet dwingen om ze te dragen, ik blijk toch het meeste terug te vallen op 2 tot 3 horloges uit mijn huidige collectie die ik gewoon het mooiste/comfortabelste vind.

Het beschikbare budget is ca. Eur 1.000,- (nieuw of gebruikt) en daar is veel keuze in. Ik hou persoonlijk toch het meeste van een “toolwatch” uitstraling, ik ben geen chrono-man…:S. Er komt binnenkort al iets binnen wat op mijn wishlist stond, hou ik nog even geheim…

Onderstaand wat plaatjes ter inspiratie van modellen die ik gewoon mooi vind, ik heb absoluut geen merkvoorkeur, ook daar blijk ik minder waarde aan te hechten.












Ik zie uit naar jullie reacties, als het kan met foto’s…

Fijn weekend nog allemaal,

Eric

Waarom niet je huidige collectie opruimen, het even doen met de 3 horloges die je nu toch al vaak draagt, en dan in de toekomst weer een horloge erbij kopen, anders koop je er nu 1 bij die je misschien ook 5 keer draagt en weer terug valt op je 3 favorieten horloges.

Ja is maar een idee, die 1000 euro lekker wegzetten(en laten groeien, ookal schiet de rente niet op dus zelf maar bijstorten steeds) en dan er een topper bijkopen in de toekomst:)

Mmmmmmmhhhhhhh, ideetje wellicht, bedankt! Maar als horlogeverslaafde heb ik het nu al in mijn kop zitten en om dat er weer uit te krijgen… Maar er zit wel een kern van waar- en wijsheid in. Ter verduidelijking, mijn twee meest favoriete horloges zijn mijn Omega Planet Ocean (42,5mm) en mijn Seiko Monster Black…

Dus het heeft niets te maken met wat een horloge kost.

Eric

Die eerste heb ik een uur geleden nog om gehad :stuck_out_tongue: , maar ik vond de Seamaster toch mooier, ja als ik jou was zou ik dan een monster kopen, als je hem bij monsterwatches koopt kan je hem meteen met saffier bestellen, je hebt er echt een goed horloge aan, ik heb ook een zwarte monster(helaas zonder saffier), en ik ben er nog steed erg tevreden over, dan heb je toch toe gegeven aan je horloge verslaving, maar is het niet zo duur als je daarna toch weer naar je 3 fovorieten grijpt en de monster een beetje vergeet :wink:

Ik snap het trouwens heel goed dat je wat wil kopen, ik heb dat ook, maar ik wil minder impulsief gaan kopen, dus ik ben lekker aan het rondkijken en aan het passen en aan het overwegen, dat is ook leuk, je bent wel met je hobby/obsessie bezig maar het kost (nog) niks. Ik vind nu zoveel horloges interessant, maar allemaal kopen zit er niet in en dat zou ook nergens op slaan vind ik, maar goed succes ermee ik maak er een veel te lang verhaal van!

Als je werkelijk maar 2 of 3 horloges wilt hebben verkoop dan eerst die je niet
wilt houden en laat het even bezinken ,voordat je iets nieuws koopt.succes

GR harb

Die Benarus,met dat mooie blauw.
Lijkt mij een mooie aanvulling naast Een Omega PO en een Seiko Monster.

Van de horloges die ik voorbij zou komen, zou ik de Eterna nemen, echt prachtig horloge. Daarna de Sinn. :slight_smile:

Ben benieuwd wat het gaat worden.

Gewoon stoppen met pijnzen en een 857 kopen

Ik ben benieuwd welke je kiest, want:

Ik zou de Benarus nemen!

louis Schreef:

Gewoon stoppen met pijnzen en een 857 kopen

http://i231.photobucket.com/albums/ee172/louisfort
is/DSCN0170-1.jpg

Deze zit bij mij ook nog in mijn hoofd. Brrrr,. wat zijn er toch nog veel mooie horloges.

Ik wil je niet nog verder onrustig maken maar de 857 is echt t/cool…

louis Schreef:

Ik wil je niet nog verder onrustig maken maar de
857 is echt t/cool…

http://i231.photobucket.com/albums/ee172/louisfort
is/DSCN0173.jpg

Hmmm, op deze foto vind ik hem eigenlijk niet zo mooi…

:wink:

Aad A Schreef:

Die Benarus,met dat mooie blauw.
Lijkt mij een mooie aanvulling naast Een Omega PO
en een Seiko Monster.

Zeker! Wat een topper met die matte kast!

Mischien is het leuk om een GMT, Duiker en een Dresswatch te hebben…?
Of één met een kleur (rood, blauw oid.), één in zwart en één in goud…?

Prima, heb jij weer rust in de kop en slaap je straks lekker;):wink:

Ik ben zelf ook gecharmeerd van de Benarus Worlddiver GMT en deze valt ook ruimschoots binnen het budget. Bij Benarus koop je deze voor $ 900,- incl. verzending, leer, rubber en nato. $ 100,- extra voor de mesh band. Alleen zie ik daar de oranje uitvoering en niet de blauwe…

Eric

Kwam deze net tegen in een review op hodinkee en ik moest gelijk aan je post denken.

Christopher Ward Trident C60 GMT

Gr. Thomas

Die had ik nog niet eerder gezien! Ik lees dat je deze nu al wel kunt pre-orderen,levering vanaf maart. Mooie klok!

Eric

EricPP Schreef:

Die had ik nog niet eerder gezien! Ik lees dat je
deze nu al wel kunt pre-orderen,levering vanaf
maart. Mooie klok!

Eric

Idd, erg mooie klok!! Enkel lijkt het alsof de bezel draaibaar is,… dat zou ik dan weer niet begrijpen…

Bidle Schreef:

Idd, erg mooie klok!! Enkel lijkt het alsof de
bezel draaibaar is,… dat zou ik dan weer niet
begrijpen…

De Trident GMT is ook gewoon een duiker tot 300 meter. Vandaar de draaibare bezel.
Buiten dat de datum schuin staat mooie horloges die via het Christopher ward tot stand zijn gekomen.

mcfr Schreef:

Bidle Schreef:

Idd, erg mooie klok!! Enkel lijkt het alsof de
bezel draaibaar is,… dat zou ik dan weer niet
begrijpen…

De Trident GMT is ook gewoon een duiker tot 300
meter. Vandaar de draaibare bezel.
Buiten dat de datum schuin staat mooie horloges
die via het Christopher ward tot stand zijn
gekomen.

En hoe lees je die dan af?? Daarbij heb je er niks aan om hem te verdraaie met een schaal van 24 erop. Een GMT bezel met een schaalverdeling van 12 zou je bijvoorbeeld nog maal 5 kunnen doen, alhoewel dat ook neit echt aan te raden is.
Kortom vind het jammer, mede omdat ik vind dat duikers wel praktisch moeten zijn. Blijft verder een mooi horloge.