Door een verbouwing thuis aan het huis heb ik mezelf opgelegd om niets meer te kopen. Enkel kijken en genieten van de verhalen en foto’s hier. Want ook ik deed een horloge wel eens veel te snel van de hand.
Nu ben ik drie maanden verder en heb ik veel meer rust gekregen. Dat voelt heel lekker. Ik denk/hoop dat ik wanneer ik nu ga aankopen, dat horloge wel, en ieder geval een stuk langer, bij me kan houden.
Door afstand te hebben gecreëerd voel en kijk ik anders naar het proces.
Veel plezier met muziek maken!
Dat geeft me goede moed.
Vandaar dat ik het ook zo ga aanpakken
Thanks!
Prima beslissing denk ik, als het er niet meer is dan gewoon laten gaan. Ik heb weer wat ik altijd had met horloges, ik vind ze mooi maar heb genoeg aan 1 of 2 leuke horloges. En ik draag ze ook weer zoals altijd, gewoon elke dag dezelfde en zal er zo af en toe na wat jaren weer één bijkopen en die dragen.
Dat wissel ik dan af met wat ik zo heb opgebouwd, ik merk namelijk ook dat het mij niet gelukkig maakt en de lol na een paar dagen al verdwenen is. Er is zat mooi spul maar ik ben tevrden met wat ik heb en wordt alleen maar onrustig als het te veel is.
Succes met de muziek!
Nou dan heb je toch nog altijd een “side” collectie en 100 watchrolls en stands?
Wat ook kan helpen (en wat je al van plan bent) is om van de 100% terug te gaan naar 25%. Als je drie andere hobby’s ernaast hebt, dan heb je samen ook die 100% plezier
Mooi gebaar van je om die horloges te schenken aan het goede doel.
Zelf doe ik ook al bijna een jaar rustig aan met kopen. Op één impulsieve aankoop na die vrijwel direct weer weg ging is de drang om steeds maar iets te moeten kopen er niet meer. Het geeft wel rust (voor zover het onrust opleverde want dat viel best mee).
Alleen die G-SHOCK’s vind ik leuk om te doen maar je moet toch iets om handen hebben
Ha Goran, minder leuk om te lezen dit! Maar wel begrijpelijk als het gevoel minder is geworden, ik lees dat muziek nu de focus krijgt en dat is natuurlijk ook een geweldige hobby! Veel plezier en hopelijk blijf je wel zonder de “hunt” gewoon lekker actief op het forum!
En een super tof gebaar/voorstel, respect!
Ik blijf hier zeker nog rondhangen