Bestaat het ultieme horloge waarvan je kan zeggen : nu ben ik er klaar mee?
Dit is de vraag die mij de laatste tijd steeds vaker wakker houdt… Na jaren van kopen en flipperen heb ik die ene nog steeds niet gevonden/gezien.
Ik realiseer me dat dit voor mij een vruchteloze zoektocht is en altijd zal zijn. De “jacht” zoals we dit op het forum noemen is 90% van de fun die ik uit de hobby haal en af en toe een eensgezinde ontmoeten. Van zodra het horloge binnen is stopt het leuke eraan (dit is mijn persoonlijke mening) Dit resulteerd dat ik er dan ook snel (soms veel te snel op uitgekeken ben).
Is er dan een onderliggende reden? Geen flauw idee
Op de 1 of andere manier lukt het me niet meer om van een mooi horloge om de pols te genieten ongeacht de waarde ervan… een week geleden nog 2 stuks gekocht waar ik al een tijd naar aan het uitkijken was maar de klik was na 1 dag al weer weg…
Ik ben me ervan bewust dat als iets me niet voor de volle 100% kan bekoren dat het vaak niet lang duurt vooraleer ik er de brui aan geef. Deze gedachte is de laatste tijd steeds vaker aanwezig.
Op een gegeven moment moet je beseffen wanneer je er een punt achter moet zetten en je je op andere zaken moet gaan richten (in mijn geval is dat muziek) Ik ben er vrij zeker van dat ik op dit punt aangekomen ben met deze hobby…
Ik ga me zeker niet uitschrijven van het forum, want van de foto’s die hier gepost worden daar kan ik nog wel steeds genieten
Ik heb hier nog enkele horloges die mogen vertrekken.
Ik wil hier nog wat leuks mee doen voor het forum…
Ik zou een deel willen schenken aan het (topic actie voor het goede doel) @Jurk mocht dit iets zijn waar je voor open zou staan dan met plezier en als dit ok is voor het @Beheerder
Verder sta ik er heel anders in. Zelden of nooit inpulsief op de koopknop geklikt, dat helpt al. Verder is een vrij uitgebreide collectie mijn oplossing om niet op een horloge uitgekeken te raken.
Een hobby kun je ook op een laag pitje zetten en na verloop van tijd weer oppakken.
Heb vroeger ook allerlei spullen verkocht waar ik klaar mee was en ben die nu weer aan het terug kopen ( zoals de oude Game&Watch handhelds uit de jaren 80 )
Jammer dat de liefde voor horloges nu bekoeld is maar je weet nooit hoe dat in de toekomst gaat zijn .
Wat ontzettend mooi gebaar!
Kan mij niet voorstellen dat @Jur dat niet ok vindt.
Hij haat horloges, dus hij vindt prima als die krengen worden weggegeven!
We kunnen er pb ff contact over hebben.
Ik herken zeker wat je zegt. Het was nooit genoeg. Toen er de Pepsi was wilde ik alweer wat nieuws.
Er bestaat geen grail.
Mijn mx5 en tekenen heeft mij op horloge gebied meer rust gegeven en hoop dat muziek dat voor jou ook doet
voor mij is de ervaring zo`n beetje 50/50 qua jacht en bezit. Ik heb nu een paar hele fijne die bij elkaar gezet nog wat meer voldoening geven en allemaal op de pols komen. Ook enkele missers en een aantal die het gewoon niet waren. Waarschijnlijk volkomen normaal ?
Als iets anders je meer plezier of voldoening geeft is dat toch prima, we hoeven niet allemaal WIS of OCD te zijn
Muziek is prachtig en weggeven ook en als je dan zonder mooi horloge zit kom je weer langs toch ??
Jammer om te horen dat je minder plezier beleeft aan horloges dan vroeger. Ik heb dit meer mensen op dit forum horen zeggen maar ik zie toch ook vaak genoeg dat mensen (soms pas na jaren) weer terugkomen in de hobby
Horloges kopen en flipperen is geen hobby.
We leven in een ‘Wegwerpmaatschappij’ en zijn het ondertussen ‘normaal’ gaan vinden als we zo een gedrag vertonen.
De emotionele waarde van een goed en de nominale waarde, zijn tot schroot herlijd, net omwille hiervan.
Een horloge aankopen ging ooit gepaard met emoties en dat horloge ging nooit weg en werd aan de volgende generatie doorgegeven.
Maar passie en waardes zijn ondertussen al lang vervlogen.
Dus @W2them: volledig te begrijpen en ook ik zit in hetzelfde schuitje.
Is dat een schande? Neen, integendeel, het is eerder een bevrijding.
Begrijpelijk Goran. Ergens herkenbaar zelfs. Met voldoende (of zelfs te veel) andere hobbies is het ook helemaal geen probleem natuurlijk. Lekker blijven lezen, lekker rondsnuffelen en ‘jagen’. Maar ga je je storten op muziek maken of luisteren?