Tijd voor wat nieuws!

Ik heb bijna genoeg bij elkaar voor wat nieuws.
Graag wilde ik eerst voor een Tudor gaan, maar de Breitling Colt blijf ik ook te gek vinden.
Hier zijn de modellen waar ik tussen twijfel, misschien heeft er iemand wel ervaring met één van deze.
Ik hoor graag jullie mening.

Tudor Black Bay

Explore reneebrodala

Fantastische kleurencombinatie en zeer mooi, zowel op staal als met de stoere vintage lederen strap.
Ik heb gewoon een beetje schrik voor krassen op de bezel, deze laten zich niet zomaar wegpolijsten.

Tudor Chrono Time

Explore reneebrodala

Een al iets ouder model, met een knipoog naar de Rolex Daytona.
De rolex kroon en caseback en de vergrote datum vind ik wel te gek.
Volgens mij ook een horloge dat niet veel in waarde zal dalen.

Breitling Colt 44 A17380

Explore reneebrodala

Deze vind ik fantastisch. Zeer mooie wijzerplaat en lekker stoer horloge.
Dit soor bezel is ook gemakkelijk te polijsten indien er een krasje op komt.
By the way, een krasje zou mij op dit horloge zelfs niet storen.

Breitling Colt 44 A17388

Explore reneebrodala

Bijna dezelfde, maar een nieuwer model. De grote 12 stoort niet echt, maar vind hem toch mooier zonder, wel vind ik de dikkere indexen wel iets hebben.

Graag hoor ik jullie mening of ervaringen.

Grote numerals vind ik persoonlijk storend. De Tudor Chrono heeft wel wat, maar iets maakt 'm voor mij niet geweldig. Blijven over de andere Breitling en de Black Bay. En die laatste vind ik toch nog steeds het fraaist. Maar da’s natuurlijk mijn bescheiden mening. Succes met de beslissing!

De Tudor omdat die het meest beschaafd is, ik vind de wijzerplaat bij de Chrono Time en zeker bij de Breitlings te druk.

Eric

Ik vind zelf de Breitling Colt te “bling”… heb meer met de Superocean Heritage… die kan het qua styling opnemen tegen de Black Bay…

de BlackBay met donkerrode Bezel… dat vind ik echt een topstuk… zo mooi van eenvoud…duidelijk de Rolex-genen, maar toch een eigen “Smoel”. die Chrono komt op mij over als een Rolex Daytona met een Tudor logo op de plaat. vind em ook te bling… mijn persoonlijke favoriet in dit trio is dus de BlackBay… maarja… da’s mijn smaak… :slight_smile:

Ik ben natuurlijk een beetje bevooroordeeld, maar de Black Bay is echt een geweldige klok.
Zeker op de lederen band, draagt tie heerlijk.
Qua krassen, ik heb geen idee, ik weet wel dat ik hem regelmatig draag en zeker niet uit kijk met mijn horloge en eigenlijk geen krassen of iets dergelijks heb kunnen ontdekken nog.

De Tudor “Daytona”… Tja…
Staat ook echt heel hoog op mijn wishlist…!
Een vreselijk mooie klok en met datum!
Het model wordt niet meer gemaakt dus wordt het een tweedehands.
Op zich niets mis mee maar scheelt wel met verlies van geld.

Ik heb gewoon weinig met Breitling, vind ze over het algemeen erg opvallend en erg druk, maar dat is persoonlijk uiteraard.
Mijn keus zou makkelijk zijn, gewoon voor een Tudor gaan !!

Succes met je keus !

Pieter.

Ik ben sinds 2 weken in het bezit van de onderstaande Colt. Wat ik persoonlijk mooi vind is de diepte erin, cijfers zijn oogelegd even als de indexen. Het logo is trouwens gedrukt en niet het opgelegde logo.

Foto’s zeggen meer dan woorden.
Zo ziet die van mij er nu uit na goed 2,5 jaar regelmatig dragen.

met sporen van het dragen.

En (helaas) een krasje op de bezel die alleen onder een hoek met wat extra belichting opvalt.

Wat denk je van de Tag Heuer aquaracer dan? (Wak2110) Een mix tussen het bling van de Breitling en de duikerlooks van de Tudor. En leuk geprijsd!

Thx, zeer interessant om te zien.
Dat krasje is zo erg niet, maar op langere termijn kunnen er dus wel meer voorkomen en daarom zou ik msschien toch opteren voor een staalkleurige bezel, die erna gewoon gepolijst kan worden. Men kan natuurlijk ook gewoon een nieuwe bezel bestellen. Alleszins zeer mooie klok.

Heb ik ook al over nagedacht. Is deze die met de keramische bezel?

Zo op de foto vind ik de tudor chrono erg mooi.

Ja. Maar draai die bezel eens rond en je hoeft hem niet meer. Neem dan een Omega SMPc.

Zelf ben ik zeer gecharmeerd van de Black Bay. Prachtig klokje!

De Colt wat mij betreft. Ik vind m helemaal niet zo bling, maar komt ook omdat ik m op rubber draag. De details op de plaat vind ik super!

Voor mij hangt het een beetje af ‘waarvoor’ je het wilt dragen. De Tudors vind ik meer 2 sportieve ‘dress’ horloges, terwijl ik de breitlings wat meer sportief stoer vind. Denk dat het door de riders komt. Met name de A17388 met z’n strakkere lijnen en bredere midden schakel vind ik bruut. Maar dan vind ik de indexen wat te dik (tov de cijfer 12) en de doorgetrokken wijzers vind ik niet zo.

De Colt vind ik zelf niks… bevalt mij de Superocean veel beter!

De Black Bay is een mooie klok, bevalt mij de blauwe beter als de rode… heb zelf de Pelagos gehad, die zou ik aanraden… niet te licht, maar toch iets lichter als staal! En MET datum…

Jeffreyh1984 Schreef:

Wat denk je van de Tag Heuer aquaracer dan?
(Wak2110) Een mix tussen het bling van de
Breitling en de duikerlooks van de Tudor. En leuk
geprijsd!

http://www.ablogtowatch.com/wp-content/uploads/201
2/08/TAG-Heuer-WAK2110-portrait.jpg

http://uhrforum.de/attachments/649917d1373191016-t
ausche-tag-heuer-aquaracer-wak-2110-ba0830-gegen-o
mega-seamaster-p7010086-2.jpg

Diezelfde heb ik, maar in het blauw. Eén van mijn preferées.

Probeer in elk geval goed uit te zien dat er geen krassen op de bezel komen. Niet altijd gemakkelijk als dit een favoriet is en bijgevolg een paar keer per week aan de pols komt. Maar aangezien de bezel toch een beetje verzonken is in de ring en er ook nog een zestal ruiterstjes opzitten zal dat misschien ook een voordeel zijn tegen beschadiging.