Tijdgenoten Podcast (Mannen van de Tijd)

Ik ga mijn best doen. Als het zo ver is dan staat het koude bier klaar :wink:

3 likes

Leuke aflevering met Fabian; fijn om zo’n openhartig gesprek met een handelaar in de uitzending te hebben. :+1:

2 likes

Much appreciated Michiel!

2 likes

Zo fijn dat jullie weer terug zijn! En Fred zijn stem is er wel op vooruit gegaan; echte radiostem :wink:

1 like

In mijn ràgu nu een korste kaas. Ben benieuwd.

1 like

Mannen, jullie weten dat ik fan ben van de show. :+1: En ik vond het ook een eer om te gast te zijn, in 2024 (Squale special). Maar dat TAG Heuer afkraken, aan het einde van de laatste podcastaflevering, is toch niet nodig? Het doet ook een beetje afbreuk aan de podcast, imo. Er is namelijk al jaren een hardnekkig groepje luidruchtige TAG Heuer-haters en daarnaast is er nog een véle malen grotere groep napraters. Die laatste groep denkt, op de een of andere manier, dat je meer een ‘watch-connaisseur’ lijkt, als je shit praat over TAG Heuer. Terwijl je jezelf vooral neerzet als hol vat. :roll_eyes: :yawning_face: :person_shrugging:

Even wat feiten.

• Heuer maakte al sinds eind jaren ‘70 duikershorloges en het grote succes hiervan heeft ervoor gezorgd dat het merk in 1985 überhaubt nog bestond, toen het een kapitaalinjectie kreeg van Techniques d’ avant garde. Niemand was in die tijd nog geïnteresseerd in mechanische chronografen. Andere tijd, andere smaak.
  • In de jaren '80 en deel van de jaren '90 bestond de catalogus (bijna) geheel uit duikers en dit was tevens de meest succesvolle tijd voor het merk, tot dan toe. Iedereen wilde een TAG Heuer(!).
  • (TAG) Heuer heeft slechts iets meer dan 10 jaar níét de traditionele chrono’s in de catalogus gehad. Vanaf tweede helft jaren '90 (en nog steeds, natuurlijk) worden ze weer gemaakt.
  • TAG Heuer is al jaren een van de top 10 merken, als het gaat om luxury watch brands.
  • De huidige Aquaracers (duikers, dus) zijn nog steeds populair, onder horlogekopers. Maar de in 2023 geïntroduceerde (huidige) glassboxlijn wordt eigenlijk horlogewereldbreed (‘tradionele’ pers, influencers, ‘gewone’ horlogegekkies, etc.) hoog gewaardeerd.
  • “Niemand praat over TAG Heuer”? :astonished: :laughing: Alleen al de afgelopen twee weken struikel je bijna over de publicaties en uitingen over de (in dit geval) nieuwe 41mm glassboxmodellen en de Seafarer.

O.k., zoals jullie (misschien) weten ben ik groot liefhebber van (TAG) Heuer en sinds ruim 30 jaar ook gelukkige drager van het merk (want Heuer en TAG Heuer zijn natuurlijk gewoon één en hetzelfde merk). Dus ja, ik ben wat biased. Maar ik vond het toch nodig om even wat tegengeluid te laten horen, van een liefhebber, dus. :blush: Even wat oprechte, opbouwende kritiek. Goed, ik ga nu even rustig een lekker speciaalbiertje drinken en nog even naar een nieuwe aflevering van The Grey Nato luisteren. :stuck_out_tongue_winking_eye: :beers:

28 likes

Wanneer komt die Heuer aflevering dan :point_up: :smiling_face_with_three_hearts: :checkered_flag: even wat liefde en :racing_car:

2 likes

HashTAG Heuer!

Wel met ruime aandacht voor het Heuer deel alstublieft. Dat vind ik persoonlijk toch wel piekmoment van het merk.

4 likes

Goedzo Ed! Overigens wil je meegeven dat jij vorige week opvallend veel positieve bijdragen leverde met posts die niet-TH gerelateerd waren. Dat mag ook weleens gezegd worden.

Daarna zag ik gelukkig ook weer je oude vertrouwde berichten, maar het viel me op. :clap:t3:

5 likes

Ik ben helemaal voor! :blush:

:grin: :+1: :beers:

4 likes

Oops GIFs | Tenor
Mensen, ik ben blij dat mijn bovenstaande betoog over/liefdesverklaring aan TAG Heuer zoveel steun gekregen heeft.

:blush:

Maar, ik begin mijn relaas met een verwijzing naar ‘de laatste aflevering’. Dit klopt niet. Let me explain. Nadat een aflevering is afgelopen, gaat mijn podcastspeler automatisch door of terug naar een volgende óf vórige aflevering. Dus in dit geval naar een véél oudere aflevering. :sweat_smile:

Neemt niet weg dat de uitspraken zijn gedaan en (dus) mijn opbouwende kritiek blijft staan én ik denk dat het inderdaad de hoogste tijd is voor een (TAG) Heueraflevering, van Tijdgenoten: eens goed verdiepen in het échte verhaal, los van alle bullshit. Nu al zin in!! :blush:
So Excited GIFs - Find & Share on GIPHY
What do you say, Tijdgenoten?! :wink:

1 like

Leuke aflevering was dit weer, mannen. :ok_hand:

1 like

Dus de laatste aflevering gaat niet over tag Heuer?

Nou dan ga ik hem maar eens snel luisteren :sunglasses:

5 likes

Nee, hoor. Die kun je veilig luisteren. En ik zal je nog wel even waarschuwen wanneer die TAG Heuerspecial komt. Don’t worry. :stuck_out_tongue_winking_eye:

@De_Guru en @Twan , wat zeggen jullie ervan? Wordt, volgens mij, een super vette aflevering, over een geweldig stuk horlogehistorie!:racing_car::checkered_flag::trophy::champagne:

3 likes

Pas sinds kort van deze podcast te horen gekregen. Blijf erg geïnteresseerd luister, hoop dat ze lang door gaan…

2 likes

Leuke podcast weer!

Maarreuh… Hove heeft toch wel meer? Vergeet niet de lokale apotheek, begrafenisondernemer en… het Samson en Gert huis :grin:

1 like

Leuke aflevering. En wat betreft de jingle: deze doet geen pijn meer aan de oren. De vorige had zulke harde hoge tonen, dat ik bijna mijn vulpen gevuld met C4 had willen versturen per briefpost. De pijn is voorbij, dank daarvoor.

Net ook de GenZ aflevering geluisterd, erg leuk en een feest der herkenning. Ik liep in gedachten al door dat winkeltje, terwijl ik in werkelijkheid in een zaaddodende EV-modus door mijn woonplaats reed.

1 like

Vooral dát ja: en dan te bedenken dat deze meneer Georges Kern heet en ‘Franse roots’ heeft.

Dus niet George (spreek: Djordjz), maar Georges (spreek: Zjórge … dus zónder de eind -s).

1 like

Ja, hij is Duits-Zwitsers, maar heeft naar eigen zeggen (in meerdere interviews) ‘Franse roots’. :point_up::innocent:

1 like