Tijdloos horloge

Gecondoleerd met het verlies van je vader.

Misschien is een Certina ook een mooie optie, bijvoorbeeld deze DS-1:

O.a. te koop bij Bouman, die overigens in Culemborg zitten, niet meteen om de hoek vanuit Elst, maar ook geen wereldreis. :sunglasses:
https://www.boumanonline.nl/horloges/certina-ds-one-classic-day-date-c0064301103100

(Er zijn overigens 3 plaatsen in Nederland die Elst heten, maar toevallig liggen die allemaal pak hem beet 40 minuten rijden vanaf Culemborg :wink:)

3 likes

Gecondoleerd met je verlies. Met een aankoop met zo’n betekenis zou ik zeker de tijd nemen, kijk rond, loop een juwelier binnen, laat je inspireren en koop pas echt iets als jij 100% zeker bent dat je diegene wilt hebben, natuurlijk is dit altijd van belang maar het gaat hier voornamelijk om de emotionele waarde en dat is 1000% belangrijker.

Ik wens je heel veel succes met deze reis naar jouw nieuwe horloge!

2 likes

Hele mooie symboliek. De mensen hier kunnen je een hele mooie lijst met horloges geven, maar ga vooral op je gevoel af als je een horloge uit dit topic overweegt.

1 like

Net iets boven je budget, maar ik zou voor deze gaan. Geen chronograaf, maar wel sportief. Stalen band is 250 meerprijs.

2 likes

Zit uiteraard nog steeds te surfen en kom volgende Seiko tegen. Vind het uiterlijk mooi maar benieuwd naar mening van kenners. Natuurlijk kies ik straks zelf maar beetje sparren kan geen kwaad

SPB043j1

293519337

Tissot Viso date, lijkt je dit niets?

Kan ook milanese metaalband, als je er een ander leder bandje opzet kan je snel van look wisselen.
Zit zeker onder budget

Of je nu in Elst (Gelderland) of Elst (Utrecht) woont, is deze inderdaad niet zover weg en verder is er nog William Wien in Wageningen.

Gecondoleerd.

Andere optie zou een vintage uit het geboortejaar van uw vader kunnen zijn.
Anders zou ik iets robusts kopen wat de tand der tijds goed zal doorstaan: de damasko ds30 of sinn 566i zijn mooie draagbare opties.

Qua budget zou je ook aan Mido kunnen denken ipv tissot. Erg mooie horloges. B.v de nieuwe mido multifort


Of moderne vormgeving: de commander

Ter overweging: de Nomos Club campus 38mm. Het is een handwinder, maar wel een manufaktur.

4 likes

Gecondoleerd met je verlies.

Sterkte!

Ik zou geen tijdloos horloge nemen maar eentje die de tijd aangeeft.
(flauwe grap)
Persoonlijk zou in die prijsklasse er iets bij doen en kijken naar een merk als Hamilton.
Kom je uit Elst Utrecht of Elst bij Nijmegen?
Bij Nijmegen zou je kunnen kijken bij Eugene van Baal. Daar hebben ze merken als Hamilton, Certina, Tissot, Tag Heuer enz.

Deze vind ik wel gaaf en met een goede prijs/kwaliteitsverhouding

3 likes

Damasko!

Misschien een rare redenatie maar waar had je vader interesse in, dat zou misschien een tema kunnen worden. Als je het horloge ziet dat je weet dat het zijn goedkeuring zou hebben en dat je weer aan hem denk.
Veel sterkte met het verlies en neem de tijd.

1 like

Gecondoleerd! Kies een horloge wat bij jou past. Eén die je altijd om kunt / wilt dragen. Veel neuzen op het internet. Desnoods nog even verder sparen…

Ten eerste gecondoleerd met dit verlies! Sterkte.

Ik moet ook gelijk denken aan het merk Meistersinger. Heeft een leuk eigen design, wat altijd mooi zal blijven.

Naast de welbekende No1 en de No3 vind ik zelf de Metris modellen erg leuk, zijn wat sportiever en kan je nog een keer mee het water induiken.

Zijn verkrijgbraar met verschillende wijzerplaten:

Staat een mooie op Chrono net boven je budget::

Een Meistersinger Einzeiger is een.leuk idee als herinnering aan je vader. Daar was er ook maar één van… Mooie symboliek.

1 like

Ja mooi :+1:

Hou je nog wat over ook!

Het eerste wat in me opkomt is een Junghans Max Bill of een Nomos. Prachtige tijdloze horloges met ingetogen karakter.

Vooropgesteld, gecondoleerd met het verlies van je vader. Ik zie dat er al heel wat prachtige horloges voorbij zijn gekomen, ik kan je alleen maar adviseren om te gaan passen. Aangezien het een aanschaf met een speciale betekenis voor jou is, zal dit horloge bij je blijven. Maak de keuze die de nagedachtenis aan je vader eer aan doet voor jou.
Zelf wil ik ook met het zelfde gedachte iets gaan aanschaffen, maar ik kan mijn vader er nog bij betrekken nu hij er nog is (gisteren te horen gekregen dat hij uitbehandeld is, en we moeten aan weken gaan denken en niet meer in maanden… :cry:)

1 like