Tijdloos horloge

Vorig jaar heb ik hier topic aangemaakt omdat ik mijn eerste echte horloge aan wilde schaffen. Veel gelezen en horloge bekeken maar nooit knoop door durven/kunnen hakken.
Situatie is nu gewijzigd, onlangs mijn vader verloren en wil nu een horloge ter nagedachtenis aanschaffen, krijg dit van mijn moeder. Het wordt niet alleen mijn eerste echte horloge maar ook een die tot in lengte van jaren (regelmatig) wil dragen. Wil graag een tijdloos horloges en dat kwalitatief goed is dat het lang mee kan gaan. Budget is voorlopig 1000,-
Als ik van bovenstaande 3 wensen uit ga, wat is dan belangrijk bij aankoop?
Wat betreft stijl denk ik aan stalen band, wit plaat en chronograaf maar sta ook open voor andere suggesties.
In mijn vorige topic vond ik de Tissot V8 een mooie suggestie. Woon overigens in Elst, suggestie voor goed verkoopadres zou ik ook blij mee zijn.

Horloge hoeft er niet vandaag of morgen te zijn maar als blaadjes beginnen te vallen wil ik hem graag letterlijk en figuurlijk bij me dragen.
Alvast bedankt voor tips en/of suggesties.

9 likes

Sterkte met je verlies. :pray:

1 like

Bij een witte wijzerplaat denk ik altijd hier aan:


Via chrono24 nieuw te koop rond jouw budget.

5 likes

Seiko SARB035.

Nog wel nieuw te krijgen voor net wat minder dan €500 en dan houd je dus nog wat over.

1 like

Beste Zerrin,

Sterkte met dit verlies!
Goed dat je iets moois wilt aanschaffen om je vader te herdenken.
Voor 1000 euro moet je echt wel iets moois kunnen aanschaffe. Ik denk aan de merken Tissot of Hamilton maar je zou ook naar een mooie Seiko kunnen kijken. Seiko krijg je echt waar voor je geld maar ga naar een winkel met een breed assortiment. In de buurt van Elst zou ik het zo snel niet weten. Hoewel, Paul van Zeeland is niet zo ver uit de buurt. (Arnhemsestraatweg 35, 6881 ND Velp)
Kijk goed rond, neem de tijd en veel succes met je keuze!
Belangrijkste is dat jij er super blij mee bent! Jouw smaak kan veranderen in de loop der jaren, goed dus dat je naar tijdloos kijkt! Bedenk net dat ik Nomos ook wel een heel geschikt merk vind!

Groet,
Arvid

Het is een uitgesproken keuze, maar mogelijk dat deze World timer een interessante optie is, binnen budget?
Ik kan wel een symbolische betekenis zien in het neerkijken op deze wereldkaart.

9 likes

Junghans Max Bill automatic.

Tijdloos, kan bij iedere gelegenheid, is redelijk robuust en heeft een op den duur
eenvoudig te onderhouden uurwerk.

Sterkte :+1:

10 likes

Wellicht kun je ook kijken naar vintage,… iets uit zijn geboortejaar?

5 likes

Oris Artix Date (bij van baal in Nijmegen staat er 1 te koop voor €1100,-)

Veel sterkte in ieder geval met het verlies!

Allereerst sterkte.
Wbt het horloge is er met je budget zeker veel mogelijk, maar het perfecte horloge bestaat niet voor dat geld. Loop gewoon (evt met moeders) een juwelier binnen, en kijk wat goed voelt.
Als je iets tijdloos zoekt, probeer een horloge dat niet te druk en niet te groot is qua maat. Een hamilton jazzmaster chrono is voor (misschien net iets boven) je budget mogelijk. De tissot is qua kwaliteit goed, maar qua stijl niet persé tijdloos imho.

3 likes

5 likes

Ik heb verschillende horloges. Echter zou ik in jouw schoenen staan, dan zou ik ter nagedachtenis bv een Meistersinger kopen.
Dit is een tijdloos en gedistingeerd horloge welke he van 20/90 kunt dragen en welke een bepaalde klasse uitstraalt. Gecondoleerd met jullie verlies overigens.

1 like

Bedankt voor alle reacties, voor mij zit er goede input tussen. De tip niet te groot is zeker wijsheid want heb er dunne pols. Chrono is ook geen vereiste maar vind ik er wel mooi uit zien. Al weer paar uur rondgekeken en Meistersinger, Junghans en Oris spreken mij zeker aan. Wat betreft budget misschien wat lastig. Nogmaals bedankt voor jullie reactie, ik surf nog even door en kom dan weer terug hier.

3 likes

Vind zelf Junghans Max Bill een tijdloos ontwerp en zijn volgens velen heel degelijk.

Gecondoleerd met je verlies.
Ik zou je nog willen meegeven dat een mechanisch horloge veel langer onderhouden kan worden dan een quartz uurwerk, zodra de electronica het begeeft en niet meer leverbaar is dan kan die de kast in.
Succes met de zoektocht en laat weten wat het geworden is.

Jeroen

Sterkte met je verlies.
Mooi dat je van moeder een horloge krijgt.
Neem er zeker eentje die 10 bar WR is.
Verder moet JIJ m mooi vinden.
Succes met zoeken, volg je hart en laat weten welke het geworden is.

Sterkte met je verlies.
Ik denk dat een junghans max bill erg mooi zou kunnen zijn.
Succes met je zoektocht.

De Junghans vind ik ook wel een goede keuze.

Allereerst gecondoleerd. En hier nog een stem voor de Max Bill. Tijdloos ontwerp en met 38mm ook geschikt voor iets smallere pols. Hoewel de wijzerplaat wel relatief groot is. Maar het horloge is wel weer dun. Zou 'm zeker 'ns gaan passen. Zou even niet weten waar dat kan, bij jou in de buurt. Maar misschien wel mooie gelegenheid om er dagje uit van te maken. Maakt het ook weer extra speciaal. Succes met kiezen!

Gecondoleerd!

Helaas heb ik hetzelfde meegemaakt. Ik heb toen het horloge van mijn vader grondig onderhoud gegeven bij officiele AD.

Ik draag het regelmatig, maar vooral bij speciale gelegenheden.

Als jij een nieuw horloge wilt kopen sluit ik me aan bij het advies voor Meistersinger en de Max Bill.

Veel succes en vooral veel sterkte.

3 likes