‘Tijdloos’ vintage

Mooi is dat, een exemplaar vinden dat na zo veel jaar nog in perfecte staat is :+1:

Patina in de vorm van verkleurd tritium vind erg mooi, maar je zit vaak met afbrokkelend tritium uit bijvoorbeeld de wijzers. Dat ‘hoort erbij’, maar om die reden is het voor mij ook leuk om een aantal -no lumen- in de collectie te hebben, die dit ‘probleem’ niet kennen :sweat_smile:

Ik vraag me wel eens af hoe dat tritium er over een 30-40 jaar vanaf nu uit ziet.

Maar ik zou het ook weer niet willen missen :joy:

7 likes

Zo, dat is inderdaad een erg mooie :heart_eyes:

Volgens mij ergens jaren '70. De enige die in de buurt komt van wat TS bedoelt. Erg fraai exemplaar imho.

Edit: bij inzoomen zie ik meer veroudering dan dat ik zo eerst met het blote oog zag. Conclusie: Ik heb geen horloges die de tand des tijds ongeschonden zijn doorgekomen. :neutral_face:

5 likes

Hangt ook wel af van of een horloge ooit vocht binnen heeft gehad. Bij Tissot’s uit de jaren 60-70 zie je normaal nauwelijks verkleuring, behalve als er vocht in gekomen is, dan wordt het gelijk zwart.

Deze 516 heeft maar een klein streepje lume in de wijzers, maar volgens mij is het nog nagenoeg dezelfde kleur als origineel.

Maar hoe het er over 30 of 40 jaar uitziet geen idee. :sunglasses:

8 likes

Ik heb al een maand of zo geen horloge gedragen. Kut hitte. Boven de 25 graden trek ik dat niet met een leren band. Maar nee hoor, geen enkel probleem met goud :+1:

2 likes

Daarom heb ik ook wat horloges op staal in de collectie. Ben normaal niet zo’n fan van staal, maar ik heb inderdaad ook al een poos geen leer meer om gehad. :sunglasses:

1 like

Patina schmatina…

Nee geintje, Het maakt mij niet zoveel uit.
Er zijn horloges waar het schitterend bij kan zijn, zoals een speedmaster.
Ik heb ern geen met sterke patina.

13 likes

Klopt, veels te warm voor leder. Draag ook al een tijd achter elkaar staal.

van deze is er ook een versie met lume - maar deze is dus compleet zonder
Uit 1961

4 likes

@Climholland - Die middenste tissot heb ik ook, maar de lume ziet er een pak minder fris uit dan de uwe

1 like

Ik kan u vertellen dat de lume bij mij flink
uitge-lumed is. Ze is ietwat vergeeld. Maar niet veel.

Ik draag hem toevallig vandaag: inzoom:

7 likes

Als nieuw. Uit 1962.

Staat overigens te koop in het blauwe deel.

5 likes

mooi mooi

1 like

Heel gaaf dit trio :+1:

2 likes

Dank je. Ben er ook erg content mee.
Mede omdat ik de Imado en Titus zelf opgeknapt heb.

3 likes

Deze verdient die aandacht zeker! Begrijp dus dat deze uit 1952 komt? Ik ben er erg door gecharmeerd. Die rode pijl op de secondewijzer vind ik altijd frivool

Zal inderdaad rond die leeftijd zijn. Mazzel vondst vind ik :slight_smile:

1 like

Die seiko LM is prachtig grammar of design! Zeker niet verkopen. Wat is het referentie nummer van deze LMs met grammar of design kast?
(Kwijl)

1 like

Veel patina is ook niet mijn smaak. Deze 3 zijn lume-loos:

12 likes

Thx! 5605-7020.

1 like