Tijdstip van overlijden

Bijzonder.

Maar ineens moet ik denken aan “verkoopslogans” als: het horloge wordt aangedreven door uw hartslag.

:thinking:

2 likes

Ja ik druist misschien in tegen alles maar ik geloof niet dat dit kan, sterker het lijkt mij onmogelijk dat als mijn hart stopt dat mijn horloge dan ook stopt, gaat er bij mij niet in gewoon, durf ik gewoon te zeggen, don’t hate me :grimacing::grimacing::grimacing::rofl:

2 likes

Nee dat beweer ik ook niet.
Het heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat het horloge de laatste dagen niet meer opgewonden is maar dan nog is het frapant dat het stilstaan van het horloge precies gelijkviel met de laatste adem.

Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoe zou zoiets in z’n werk gaan ?

Een geliefde is bijna aan het levenseinde. Waar is het horloge op dat moment ? Niet aan de pols van de stervende lijkt me.

Wie van de aanwezigen kijkt er tijdens zo’n nare situatie op dàt horloge of het nog loopt ?

En dan is het zover. De eigenaar van het horloge sterft.

Op dit moment moet iemand de gedachte hebben om te kijken hoe laat het is.

Stel deze persoon kijkt op het horloge van de overledene en ziet dat het bv. zes uur achtendertig is, dan let deze op de uren en minutenwijzer.

Het zou toeval zijn als je tijdens een sterfgeval ziet dat de secondenwijzer niet beweegt.

Om te zien of het horloge gestopt is op moment van overlijden moet er dus een tweede klok of horloge aanwezig zijn waarop, na constatering dat het eerste horloge niet loopt, dezelfde tijd afgelezen wordt als dat het stilstaande horloge aangeeft.

De kans is groter dat de eigenaar overlijdt, de tijd van het al stilstaande horloge genoteerd wordt als sterftijd en dat op een later moment iemand opmerkt dat het horloge stilstaat en dat dan tijdstip van stilstaand horloge èn tijdstip van overlijden, ongelofelijk maar echt waar, op miraculeuze wijze exact hetzelfde zijn !

Voorwaarde lijkt me dan wel dat het horloge een handwinder is en geen automaat.

En nee, ik heb niet gedronken.

4 likes

Mijn moeder wist het tijdstip van overlijden omdat er documentatie over was en pas later viel het op dat het horloge op dezelfde tijd stil stond. Het zou natuurlijk kunnen dat het horloge al een week stilstond maar dat zou ik nóg bijzonderder vinden.

3 likes

Gun die mensen hun herinnering. Prachtig verhaal en dan is er toch geen enkele behoefte aan de “wijsheid” van anderen die proberen te beredeneren hoe groot de kans is dat het voor 100% klopt

5 likes

Vint het wel een leuke discussie, beetje mythbusters op horloge forum.

3 likes

Bijzonder verhaal, toch komt dit vaker voor. Heb uit mijn naaste omgeving diverse anekdotes gehoord over verschijnselen die zich voordeden rondom een overlijden. Helaas ben ik zelf ervaringsdeskundige en heb ook, voor mij onverklaarbare voorvallen meegemaakt.

1 like

Het toeval om een horloge met zo’n bijzonder verhaal te vinden, een dag na aanmelding op een horloge forum, is bijna net zo groot als het onderwerp van het topic. :neutral_face:

2 likes

Bijzonder geval, maar heb nog eerder gehoord van horloges die stil waren gevallen op tijdstip van overlijden.

Tiens, had ik niet op gelet. Ik dacht eerder van waar komt die plots terug vandaan, was er van overtuigd dat het een oud lid was die terug tot leven kwam.

2 likes

“anek-dood-es” ?

2 likes

Dan had het horloge nog gelopen toch.:wink:

2 likes

Op miraculeuze manier weer gaan lopen.

2 likes

Dit is wel heel erg raar :
Ik krijg n NA binnen, maak het pakketje open, haal het horloge uit het bubbeltjesplastic, ik kijk naar de wijzerplaat en nu komt het.
De NA staat op exact dezelfde tijd als het spookhorloge uit dit topic !!!

Zo komt het wel heel dichtbij

En voor de sceptici :

Kijk even op je eigen horloge als je durft

4 likes

Niet alles hoeft een verklaarbare reden te hebben toch?
Nu we toch bezig zijn heb ik ook nog een anekdote over een stilstaand horloge.

Als klein kind zag ik met mijn ouders een show met Uri Geller, je weet wel die man die met z’n gedachten lepels kan buigen.
uri-geller

Uri kon van afstand stilstaande horloges repareren. Mijn moeder haalde uit de slaapkamer een stilgevallen quartz horloge dat volgens haar al jaren stil stond.
Op aanwijzing van Uri Geller nam ze het tussen haar handen en riep 3x “do it!”.
Ik vond het een rare bedoeling maar schrok me de pleuris toen dat ding ineens ging lopen :scream:

Of het nu komt doordat ze door het horloge stevig vast te houden wat van de laatste energie uit de batterij heeft geperst of weet ik veel wat, of dat die Uri echt wonderbaarlijke krachten heeft of er misschien iets anders aan de hand is geweest, Joost zal het weten maar dat boeit niet.
Het gaat erom dat het gebeurde en dat je niet alles hoeft te kunnen verklaren.
Hoe lang dat ding erna nog heeft gelopen weet ik niet meer maar een educated guess is dat het niet heel lang heeft geduurt :thinking:

2 likes

Ik had het knapper gevonden als ze een lopend kwartshorloge met 3x stop! roepen tot stilstand had gekregen…

2 likes

Ik las al langer mee op het forum maar de vondst van het horloge trok me over de streep om zelf lid te worden om jullie het verhaal te kunnen vertellen.

Chronologisch klopt het niet helemaal, maar soit. :+1:

Bijzonder verhaal en daarom extra mooi om te koesteren!

Dat sowieso niet. Hij is op een mooie manier ontmaskerd door wijlen James Randi.
Ik kan het Youtubefilmpje erbij halen maar ach …