Tijdstip van overlijden

Dit horloge droeg mijn opa op zijn sterfbed. Het bijzondere is dat het stil is blijven staan op het exacte tijdstip van overlijden en zo is het altijd gebleven.

55 likes

Bizar en bijzonder

2 likes

Mooi maar zou het niet mooi zijn het horloge te laten servicen en hem af en toe te dragen?
Heb zelf ook een horloge dat van m’n opa is geweest en ik vind het mooi om hem zo af en toe te dragen. Zo blijft de herinnering een beetje levend, in tegenstelling tot die ouwe, en blijft het niet weggestopt in de kast.

3 likes

Zeer bijzonder

1 like

Ik probeerde hem vandaag aan de gang te krijgen maar toen mijn moeder dat zag schrok ze en zodoende hoorde ik dit verhaal.

2 likes

Ik zou het er eens met je ma over hebben. Zou leuk zijn als je hem af en toe kunt dragen.
Had je opa vast ook leuk gevonden.

1 like

Kan ook als die niet loopt, ik weet het niet zou het wrs zo laten. Is toch heel bijzonder.

2 likes

Wow, dat is nou eens een uniek verhaal, de rillingen lopen ‘figuurlijk’ over mijn rug. Wil je hem niet zo bewaren met de tijd die hij nu aangeeft?

3 likes

Ik zou de tijd zo laten staan

2 likes

Hoe loopt het af met Repelsteeltje? Die vraag intrigeerde mij. Niet best.
Wiki: De voorbijganger vertelt wat hij heeft gehoord aan de koningin. Als de koningin de volgende dag weer raadt en nu de juiste naam van het mannetje noemt, stampt Repelsteeltje woedend op de grond en zakt half weg, waarna hij zichzelf in tweeën scheurt.

3 likes

Gewoon zo houden.

1 like

Ik zou hem ook zo laten, is toch best wat bijzonders. Het lot heeft het zo gewild bij wijze van, koester het :slight_smile:

2 likes

Mijn beste,

Wat een bijzondere horlogepost.
Fascinerend hoor.
Tja,

Voor alles wacht het juiste moment!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Allereerst gecondoleerd.
Wel zeer bijzonder. Ik zou het zo laten denk ik, het is een mooi aandenken. Aan de andere kant is het ook wel weer mooi als hij aan je pols kan leven. Dan heb je altijd wat moois van je Opa bij je.

1 like

Dankjewel maar hij is niet recent overleden ik hoorde alleen pas vandaag dat verhaal toen ik dat horloge per ongeluk vond.

Bizar! Ik heb precies hetzelfde meegemaakt.

2 likes

Interessant om te horen vertel eens

tijdens het overlijden van mn ouwe heer stond ook een van zijn horloges plots stil!

2 likes

Hier exact hetzelfde…

Het horloge (Omega Seamaster Quartz) heeft het de 30 ervoor vlekkeloos gedaan. Na zijn overlijden heb ik het 3(!)x opnieuw moeten laten repareren door Omega.

Nu loopt hij goed. Ik draag het horloge op bijzondere momenten.

2 likes

Ik zou het horloge servicen en zelf gaan dragen.
Als het horloge stopt en je ziet dit dan ben je waarschijnlijk overleden.
Hier is zelfs een film over gemaakt !

5 likes