En enkele forumleden die nog snel wat gereedschap willen…
En er ligt nog ergens diep in een lade een Eta 7750 in een oerlelijk kastje…
En het weer was gisteren toch niet echt zo goed…
Dus…even de grens over en wat “boodschappen” gedaan.
O.a. een kast, wijzerplaat en wijzertjes voor de 7750 gekocht en gisterenavond een heuse “Franken Watch” geassembleerd… Een combinatie die waarschijnlijk héél betwistbaar is (zeker als er een bestaand merk op staat, maar het was gewoonweg de best afgewerkte plaat die de verkoper in huis had) , maar daar gaat het niet om…(leuk tijdverdrijf, weetuwel…)
Wees gerust, dit ding zal nooit m’n huis verlaten als “écht”, (de combinatie heeft trouwens nooit bestaan en zal nooit ergens vertoond worden, behalve nu, op dit forum in dit éne unieke exemplaar: de “Daytima” … En hij is nog écht waterdicht ook … :+)
Gewoon even wat “plaatjes” van deze “huisvlijt” om te tonen hoe makkelijk het is om zoiets te “assembleren” en het nog ietwat acceptabel te presenteren (dus opgepast bij die volgende super-aanbieding op Ebay of op de Rikketik… wie weet is het ook zo’n “assemblage”…
Overigens heb ik vandaag nog wat verder geëxperimenteerd. Bezel snel (en ruw) mat geborsteld en wat andere wijzers (gespoten, gewoon om het “effect” te zien)
Bezel volledig gematteerd, smalle wit gespoten uren- en minutenwijzers, zwart gematteerde centrale rand voor de uurwijzer, zilverkleurig voor minuten- en secondenwijzer, deels witte secondenwijzer met oranje fluo-tip (smaller op het uiteinde, lengte gelijk met de indexen )…
En verder op een japanse verzamelsite gestoten op een versie in “negatief”:
Gek genoeg hebben ze wél allemaal hetzelfde type kast met de typische draad-geschroefde pushers…
Er zijn nu zwarte wijzers met witte lume op komst. Ben benieuwd, want de aflezing kan uiteraard beter… en de rode wijzers op de subdials … ?? ik weet het niet…
Mooi gedaan Chris.
Wat de wijzers betreft, rood is mooi, een beetje ’ 70 loock, maar smaken verschillen. Zwart maakt het horloge rustiger en klassieker.
Je kan ook een donkerder rood gebruiken, zal niet zo "schreeuwerig " zijn.
Je weet wat ik bedoel hé, is vlaams hé.
Zwarte wijzers met witte lume voor het tijdsgedeelte (de witte waren wel leuk, maar maakten het aflezen erg moeilijk als ze over de verzilverde subdials stonden), zwarte secondenwijzer en rode chronowijzers.
De fijne witte chronosecondenwijzer werd gewisseld voor een iets dikker model, signaalrood geverfd.
De matte bezel heb ik behouden (geeft het horloge een iets “functioneler” imago), maar de tacho-schaal is opnieuw met zwarte verf ingelegd.
Zwarte wijzers met witte lume voor het
tijdsgedeelte (de witte waren wel leuk, maar
maakten het aflezen erg moeilijk als ze over de
verzilverde subdials stonden), zwarte
secondenwijzer en rode chronowijzers.
De fijne witte chronosecondenwijzer werd gewisseld
voor een iets dikker model, signaalrood geverfd.
De matte bezel heb ik behouden (geeft het horloge
een iets “functioneler” imago), maar de
tacho-schaal is opnieuw met zwarte verf ingelegd.