Tijdverdrijf...Daytima

De laatste dagen van de vakantie…

En enkele forumleden die nog snel wat gereedschap willen…

En er ligt nog ergens diep in een lade een Eta 7750 in een oerlelijk kastje…

En het weer was gisteren toch niet echt zo goed…

Dus…even de grens over en wat “boodschappen” gedaan.

O.a. een kast, wijzerplaat en wijzertjes voor de 7750 gekocht en gisterenavond een heuse “Franken Watch” geassembleerd… Een combinatie die waarschijnlijk héél betwistbaar is (zeker als er een bestaand merk op staat, maar het was gewoonweg de best afgewerkte plaat die de verkoper in huis had) , maar daar gaat het niet om…(leuk tijdverdrijf, weetuwel…)

Wees gerust, dit ding zal nooit m’n huis verlaten als “écht”, (de combinatie heeft trouwens nooit bestaan en zal nooit ergens vertoond worden, behalve nu, op dit forum in dit éne unieke exemplaar: de “Daytima” … En hij is nog écht waterdicht ook … :+)

Gewoon even wat “plaatjes” van deze “huisvlijt” om te tonen hoe makkelijk het is om zoiets te “assembleren” en het nog ietwat acceptabel te presenteren (dus opgepast bij die volgende super-aanbieding op Ebay of op de Rikketik… wie weet is het ook zo’n “assemblage”… :smiley:

Met Franken-Watch Groeten,

Morse.

Heel gave klok en wat een mooie wijzers zijn dat(tu)

Klasse!

gr Ron

Het is wel zomers en een unica en met de zwarte band gaat het nog wel, maar mij kan het helaas niet bekoren…

Ben ik even blij dat smaken verschillen, anders is deze wereld wel erg saai:D

Mooi om het contrast te zien in zwart wit en dan in kleur het lijken dan compleet verschillende klokken.

Hij heeft wel wat.

nu ben ik toch wel benieuwd naar de originele kast…

Originele kast en wijzerplaat. Ooit gekocht in de uitverkoop bij een Duitse horlogemaker (enkel voor het werk overigens).

Hier op de foto goed afleesbaar, maar in de praktijk total onleesbaar onder eender welke hoek, en die drukke guillochering, imho: yuk !

Bovendien begon de vergulding aan de pushers spontaan af te bladderen. Dus droeg ik’m nooit en heeft ie jaren ergens in de lade gelegen…

Overigens heb ik vandaag nog wat verder geëxperimenteerd. Bezel snel (en ruw) mat geborsteld en wat andere wijzers (gespoten, gewoon om het “effect” te zien) :smiley:

MVG,

Morse.

Ga zo door! Het wordt al een stuk beter:D

toch erg leuk om te zien

Met de matte bezel en de zwarte band is hij volledig af ! (tu)

De witte band is niet zo mijn ding. :wink:

Och ja, toe maar, ff de wijzers gespoten.
Geven ze dan nog licht in het donker, of vernieuw je dat ook?

Maar mooi hoor, ook met de witte band, maar dan niet mat

Leuk gedaan, misschien een bandje met rode stiksels en een rode punt op de grote secondenwijzer?! Ben benieuwd

pimobiel Schreef:

Och ja, toe maar, ff de wijzers gespoten.
Geven ze dan nog licht in het donker, of vernieuw
je dat ook?

Uiteraard. Eerst de bestaande lume op de wijzers verwijderen, dan spuiten, daarna terug lichtgevende verf aanbengen op de achterzijde.

Deze zijn gewoon bedoeld om even het effect van deze wijzers te zien, dus niet al te nauwkeurig gewerkt… :wink: :

MVG,

Morse.

Een voorlopige update…

Zo ziet ie er voorlopig uit:

Bezel volledig gematteerd, smalle wit gespoten uren- en minutenwijzers, zwart gematteerde centrale rand voor de uurwijzer, zilverkleurig voor minuten- en secondenwijzer, deels witte secondenwijzer met oranje fluo-tip (smaller op het uiteinde, lengte gelijk met de indexen )…

Verder was ik eigenlijk wel benieuwd of zo’n horloge van Tutima met deze wijzerplaat uberhaupt ook ooit écht bestaan heeft…

En jawel hoor, eentje waarvan ik betwijfel of ze ooit in een Tutima catalogus verschenen is, maar wél met dezelfde plaat en een andere bezel:

Meer info:

http://images.google.be/imgres?imgurl=http://www.watchconcepts.com/TUTIMA/MILITARY/766-01m.jpg&imgrefurl=http://www.watchconcepts.com/wc/tutima/766-01.htm&usg=__-Op9hFdNbX0MEla-4Sn_8F6Au3I=&h=400&w=320&sz=24&hl=nl&start=193&tbnid=L8Q88tcTTLeJkM:&tbnh=124&tbnw=99&prev=/images%3Fq%3Dtutima%26gbv%3D2%26ndsp%3D21%26hl%3Dnl%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:nl:official%26sa%3DN%26start%3D189

En verder op een japanse verzamelsite gestoten op een versie in “negatief”:

Gek genoeg hebben ze wél allemaal hetzelfde type kast met de typische draad-geschroefde pushers…

Er zijn nu zwarte wijzers met witte lume op komst. Ben benieuwd, want de aflezing kan uiteraard beter… en de rode wijzers op de subdials … ?? ik weet het niet…:sunglasses:

Wordt vervolgd… :wink:

MVG,

Morse.

Mooi gedaan Chris.
Wat de wijzers betreft, rood is mooi, een beetje ’ 70 loock, maar smaken verschillen. Zwart maakt het horloge rustiger en klassieker.
Je kan ook een donkerder rood gebruiken, zal niet zo "schreeuwerig " zijn.
Je weet wat ik bedoel hé, is vlaams hé. :wink:

Zo, dit is dan de finale versie geworden.

Zwarte wijzers met witte lume voor het tijdsgedeelte (de witte waren wel leuk, maar maakten het aflezen erg moeilijk als ze over de verzilverde subdials stonden), zwarte secondenwijzer en rode chronowijzers.

De fijne witte chronosecondenwijzer werd gewisseld voor een iets dikker model, signaalrood geverfd.

De matte bezel heb ik behouden (geeft het horloge een iets “functioneler” imago), maar de tacho-schaal is opnieuw met zwarte verf ingelegd.

Nu misschien nog op zoek gaan naar een strak passende stalen band…

Met Vriendelijke Groeten,

Chris.

Morse Schreef:

Zo, dit is dan de finale versie geworden.

Zwarte wijzers met witte lume voor het
tijdsgedeelte (de witte waren wel leuk, maar
maakten het aflezen erg moeilijk als ze over de
verzilverde subdials stonden), zwarte
secondenwijzer en rode chronowijzers.

De fijne witte chronosecondenwijzer werd gewisseld
voor een iets dikker model, signaalrood geverfd.

De matte bezel heb ik behouden (geeft het horloge
een iets “functioneler” imago), maar de
tacho-schaal is opnieuw met zwarte verf ingelegd.

http://i209.photobucket.com/albums/bb115/samaden/I
MG_1870-1.jpg

Nu misschien nog op zoek gaan naar een strak
passende stalen band…

Met Vriendelijke Groeten,

Chris.

Topstuk! Een zwarte racingband met oranje stiksels is volgens mij ook een mooie combi.

Ik vind hem echt heel fraai geworden!

Hij is heel erg mooi geworden Chris! En de foto is trouwens ook prachtig, die achtergrond is erg goed gekozen.

Maar waarom een stalen band, het bruine leer staat hem erg goed. (Ik hou dan ook niet van stalen banden…)

Groeten,

Martin

Inderdaad Dreski, je brengt me op een idee, net zoals Martin trouwens…

Misschien is leer de beste keuze :slight_smile:

MVG,

Chris.

Chris wat vind je van deze band? http://www.watch-band-center.com/watchstrap-p5381h254s256-Watch-band-Imola-18m.html