Ik vraag mij het volgende af:
Tijdens het opwinden van mijn Steinhart Nav-Uhr hoor ik soms een wat luider tik geluid tussen het normale vrolijke ratelgeluid door.
Weten jullie wat dit kan zijn? een is dit ernstig?
Ik zal er anders eens een videotje van maken.
Als het de Steinhart Nav B-Uhr is met Unitas 6497 handopwinder uurwerk,dan heb ik alleen een luidere tik bij het volledig opwinden van het uurwerk en dat luidere is dan echt aan het eind.
Allen bedankt het is inderdaad een Unitas 6497.
Ik wind hem dagelijks op en dan hoor ik af en toe wat luidere tikken tijdens het opwinden.
Verder loopt het uurwerk prima.
Ok , ik had niet verwacht het geluid goed te kunnen waarnemen
Maar het tegendeel is gelukkig waar
Een volgende verzoekje graag :
Goed waarneembaar is ook dat je de kroon telkens een “slagje” terughaalt alvorens weer een slag voorwaarts op te winden . ( ok , niks mis mee hoor )
Wil je toch bij een volgende opwind beurt de kroon telkens los laten en dus niet meer terugdraaien , en dan je bevindingen melden hierzo :S
N.a.l.v het waargenomen resultaat cq bevindingen zal ik dan reageren
Ik zou je aanraden even met Steinhart zelf contact op te nemen. Ik heb zelf een Nav B, die een kleine scheefstand van de kroon had (was me nooit opgevallen, en de afwijking was zo miniem dat er een loep aan te pas moest komen), maar na contact is ie opgestuurd, en van een nieuw asje voorzien.
Verder kwam hij terug met een prachtige nieuwe leren doos, een extra band voor het ongemak, en zonder rekening. Keurige service dus.
Hoe komt het dan dat dit zo willekeurig plaatsvind (dus de luidere tik tussen het gewone opwindgeluid door).
Mocht dit inderdaad normaal zijn dan stuur ik hem liever niet op.