Timefactors only

5 likes

Iemand hier nog een everest die weg mag voor een normale prijs? Wil hem voornamelijk graag proberen om mijn explorer drang te onderdrukken

Normale prijs loopt al ergens tussen de 550 en de 600 nu met import en dure pond helaas. Voor een nieuwe natuurlijk.

2 likes

Oef. Dat is toch een aanzienlijk bedrag voor een miyota

2 likes

Ja, maar over prijs-kwaliteit van het origineel zullen we maar zwijgen. :grin:

1 like

Pro’s:

  • Kwalitatief voldoende afgewerkte kast
  • Geschroefde kroon en achterdeksel
  • Prachtig subtiele sunburst dial
  • Gebold saffier glas
  • Mooie wijzerset
  • Solid endlinks (en U vorm ipv T vorm)
  • Massieve band
  • Drilled lugs
  • Micro ajustment vouwsluiting met extra beveiligde sluiting
  • Geschroefde pinnen in schakels
  • 20 mm lug width
  • Tapered band

Con’s:

  • Uurwerk/caliber van basiskwaliteit (loopt +3 sec. p/d?)
  • Rivet band niet ieders smaak
  • Goedkoop ogende achterdeksel en kroon

Ik denk dat de prijs/kwaliteit verhouding echt prima op orde is :grin:

Ik heb je een PB gestuurd, maar die lijkt niet aan te komen. Mocht je niets hebben ontvangen, wil je mij dan een PB doen?

De rivet bracelet is verleden tijd op de laatste iteratie.

Vind de rivet juist cool maar begrijp dat ik tot de minderheid behoor. Het enige waar ik op afknap is het oude/voorgaande Smiths logo in dikke letters.

Vind de rivet ook cool maar bij de commando was hij niet gelijkmatig afgewerkt, ene stak meer uit dan de ander en was meer of minder afgerond. Kon je je aan pijndoen. Ook nieuw is dat de tekst Everest terug wit is, een verbetering.

Bizar :fearful: Zelf gelukkig geen last van of iets van kunnen ontdekken.

Ben benieuwd naar het nieuwe logo dan. Deze veranderen ze dan toch erg vaak.

Ik vind deze ook wel leuk

4 likes

Geen nieuw logo, juist de Everest tekst zelf terug wit, die is eventjes donkergrijs geweest dacht ik.
Ja alle varianten zijn eigenlijk heel tof. Jammer genoeg zijn ze net te duur om allemaal te verzamelen. Mochten ze 300-350 kosten zou het leuker zijn.

1 like

Je mag ĂŒberhaupt blij zijn als je er een te pakken krijgt, dat maakt het dan ook wel weer leuk voor een nog acceptabele prijscategorie.

Ik zat er ook klaar voor. 2 computers, 2 mensen, alles op tijd klaar en ingevuld. Alleen ik kwam door het betaalproces en kreeg daarna meteen de melding “uitverkocht”. Ook niets anders kunnen bestellen :angry:

Gelukkig is er een enorm behulpzaam forumlid te hulp geschoten en “ben ik toch geslaagd” :partying_face: Enorm dankbaar! :pray:

De prijs/kwaliteit van de prs-48 (deze heb ik sinds kort) is fantastisch.

Helemaal mee eens. Of de £ door een € vervangen, dan is het ook nog wel te doen. Ik ben bang dat ik er dan nog veel meer zou hebben
 (edit: of niet, gezien mijn “geluk” afgelopen keer :smile:)

1 like

Ik heb ook geprobeerd eentje te bestellen zondag. Bestelknop kwam er bij mij pas om 15.02u op, ik kon eentje in mijn winkelmand toevoegen, maar als ik naar checkout ging kwam er ‘sold out’ in de plaats en was m’n winkelmand leeg :man_shrugging:

ik snap eerlijk gezegd niet waarom Eddie niet gewoon een andere supplier zoekt of meer laat produceren. Als je horloges zo populair zijn is het toch een no brainer. Zou allang iets in europa hebben gezocht zodat ook de europese klanten goedkoper aan zijn horloges kunnen komen. Is te belachelijk dat je zit te refreshen om dit horloge te mogen kopen. Het is een mooi klokje begrijp me niet verkeerd maar niet waard om 600/700 euro voor neer te leggen.

2 likes

Ik heb wel eens gelezen dat hij daar geen zin in heeft, want de bottleneck is het versturen vd horloges (verzendlabels, douaneforms en inpakken) en niet zozeer het produceren. Als hij meer wilt versturen dan moet hij iemand in dienst nemen, maar dat is een stap die hij niet wilt nemen ivm de financiĂ«le gevolgen/risico’s.

Dat zijn ook extra kosten en dat buitenlandse klanten invoerrechten moeten betalen is voor hem natuurlijk geen probleem. Gezien de populariteit van zijn horloges is het voor de klanten ook geen probleem :face_with_hand_over_mouth:

Het zou mooi zijn als je op zo’n 400 euro uit zou komen. Ik zat toen erg te twijfelen/kijken naar een field-achtig horloge met een diameter van <=38mm en bleef terug komen op de alom bekende hamilton khaki field. Na de vele “reflectie” reviews en adviezen toch voor een smiths gegaan en kan alleen maar zeggen dat het die paar euro extra waard was
 voor nu dan :stuck_out_tongue:

1 like

Yeah je hebt gelijk in je punten maar toch
 punt blijft dat je teveel betaald voor wat je krijgt imo. Heb een prs 25 gehad en alhoewel ie zeker mooi is
 geen 600 mooi. Die field watch van je is een ander verhaal die vind ik héél mooi en staat op mn lijstje (dus als je em ooit wegdoet :raised_hands:). Heb idd ook hamilton gehad en die reflectie is niet fijn.

1 like

Volgens mij ben jij een van de leden die mij feedback had gegeven op mijn zoektocht, dus dank zij jou heb ik nu de prs-48 (eigenlijk een pilot watch) :partying_face: Ik houd je in gedachten, mocht ik er afstand van willen doen.

En tja, eddie’s business-model is
 eigenzinnig. Ik ben zelf geen fan van het bestelproces en had ook graag gezien dat het goedkoper en eenvoudiger bestellen was.