Timefactors only

Zeker een geslaagd project van Timefactors.

+De band en de kast zijn de perfecte afmetingen voor mij.
+De clasp is ook mooi opgemaakt en afgewerkt, niet al te dun en scherp.
+De wijzers lijken zwart, maar zijn blauw dus bieden een mooie glans.
+De wijzerplaat heeft een vintage beige zand kleur zonder dat het naar faux patina neigt.
+Time only uurwerk, dus geen ghost setting voor de datum.
+Loopt uitstekend voor zover ik kan beoordelen met de bekende spinner rotor van Miyota, maar tijdens gewoon gebruik is dit niet hoorbaar.
+De lume is ook erg duidelijk aanwezig en speelt mooi op in de schemering.

  • De wijzerplaat had misschien iets meer contrast/ dikkere outline mogen hebben en
    -Het logo ietsje groter?

Het geeft in ieder geval de ‘Sir Edmund Hillary beklimt de Everest’ vibe af en dat was volgens mij ook de bedoeling.

3 likes

Inderdaad echt een heel geslaagd horloge, jammer dat deze er niet is in 39 of 40mm.
Nu is er in die maat helaas alleen een Explorer “hommage”, met mijn 19cm polsen vind ik 36 net te klein :unamused:

1 like

Ja, er is alleen een zwarte in 40mm: https://www.timefactors.com/prs25new.htm

Verder doen Armida en andere microbrands ook wel redelijke homages. Hoe heet dat Portugese merk ook alweer?

1 like

Dat weet ik het gaat mij om de andere uitvoering. Niet de Explorer hommage.

1 like

PRS 18Q pre COSC :sunglasses:

11 likes

Ik was voornemens om deze zondag ook de zwarte 36mm Smiths te bestellen, maar toen las ik dit…

3 likes

Oei, naar nieuws, hopelijk knapt Eddie weer snel op.

Hij heeft tussendoor nog twee keer geprobeerd om weer aan de slag te gaan, als laatste gaf hij aan zondag 10 november weer ‘open’ te gaan. Vervelend om te horen dat zijn gezondheid dit toch niet toelaat.

2 likes

Misschien tweedehands?

1 like

Zou dit de nieuwste uitvoering zijn?
De stalen band van de oude was een beetje lomp vond ik.

2 likes

Goed punt! Lees inderdaad veel niet al te lovende berichten over de oude band.

Ik vermoed dat het de oude versie is. Volgens mij wordt de Everest pas sinds een maand of twee met de nieuwe band geleverd, dit horloge is volgens de verkoper van februari 2019.

Dan maar op leer?

1 like

De nieuwe band kan ook los besteld worden. Mits de webshop open is.

2 likes

Bedankt voor het delen, ik zel 'm een mailtje sturen, iets van get well.

2 likes

Van Steinhart staal


Naar Italiaans stukje leer😜

10 likes

Nieuwe band op mijn PRS 18Q

11 likes

Sweet!!

1 like
7 likes

Fantastisch horloge wederom. Leuk om te zien dat Eddie zijn banden steeds naar een hoger niveau tilt.

6 likes

Hé een timefactors only topic. Heb ik hier mijn prs14 al eens gedeeld? Jammer om te lezen dat het met Eddie niet zo goed gaat.

5 likes