Ik denk dat D iets van Deviatie zal betekenen; verschil tussen de hoogste en laagste waarde.
@Aqualand en @AB64 Ik heb de Valjoux 7750 volledig groen licht gegeven. Alles is gereinigd, nieuwe kroon, nieuwe veer, onderdelen vervangen als ze vervangen moesten worden, waterdicht maken met nieuwe O-ringen. Eigenlijk teveel, maar ik was in een gulle gekke bui (met geld).
Complete overhaul en reiniging was €550. Ik denk dat het horloge nog nooit was geserviced. De amplitude is nu weer om en nabij de 300, wat het moet zijn voor een 7750.
Hier de foto’s van de meter en de rest van mijn Aristo 7750 Chronograph:
(pijltjes naar rechts voor de andere 12 foto’s)
Dank hiervoor (en voor de mooie foto´s van de servicebeurt).
Peter, zijn de resultaten van een 1900 veel betrouwbaarder dan van een 1000? Ik heb afgelopen week een 1000 besteld maar als ik je opmerking zo lees twijfel ik of ik niet beter een 1900 kan aanschaffen
1900 of 1000 werken volgens mij bijna identiek.
De 1900 heeft een kleurenscherm (niet nodig) en heeft volgens mij een langere trace tijd (niet echt nodig).
Volgens mij kan de 1900 wel coaxial movements aan, en de 1000 niet.
Volgens mij is de nauwkeurigheid van de 1900 iets hoger (s/d per dag in tienden ipv hele seconden afgerond)
Of dat coaxial klopt weet ik niet. Er zijn verschillende versies in omloop.
Dat dacht ik inderdaad, maar aangezien peter aangeeft minimaal de resultaten van een 1900 te willen zien doet dat mij denken dat die accurater is…
ah oke dat zou er mee te maken kunnen hebben! Bedankt
Dat maakt natuurlijk eigenlijk heel erg weinig uit
.
Het voordeel van het kleurenscherm is dat je je bij het corrigeren van de beat error kunt zien of je net te ver bent doorgeschoten of nog wat verder moet. De twee lijnen hebben namelijk verschillende kleuren zodat je kunt zien of ze omgewisseld zijn. 
Geldt overigens niet meer zodra je een nieuwe meting start of het uurwerk eraf gehad hebt; de kleur van een nieuwe meting is niet per definitie gelijk.
Precies dat, van die scheeftik. Zwarte achtergrond van het scherm is ook wel prettig.
En de resolutie is hoger waardoor je een groter tijdsbereik in beeld hebt. Kun je beter zien of de rate wappert.
Is wel vervelend natuurlijk als je troep wilt verkopen en toch een timegrapher foto met een rechte lijn bij je advertentie wilt zetten 
Tsk tsk
Ik heb een vervolgvraag met betrekking tot de amplitude van een Valjoux 7765 (de handwind versie van de 7750). Is het betrekkelijk eenvoudig om met 1 meting snel een snelle indruk te krijgen van een loopwerk?
Ik wil dus zien in hoeverre een 7765, die ik op het oog heb afwijkt van deze (prima geservicde 7765)

Eerst de juiste Lift Angle instellen, staat op de foto op 52 graden maar dat moet 50 graden zijn. Hierdoor zal de gemeten amplitude ook een stukje lager zijn.
Wie heeft die foto gemaakt? Handschoenen en een cleanroom pak of horlogemakers jas aan?
Met zulke handschoenen werken automonteurs maar geen horlogemakers!
Je hebt veel te weinig gevoel in de vingertoppen.