Timex beetje vreemd maar wel lekker

Ik merk dat ik toch al wat Timex horloges in de collectie heb zitten,
en dat is niet voor niks, best handige klokjes dankzij de indiglo verlichting…, ze hebben zo hun eigen “karakter” maar maakt dat ze juist niet leuk ?

plaats hier je ( nieuwe & oude ) Timex

5 likes

Ik zeg altijd; Zonder een Timex in je collectie is de verzameling (nog) niet compleet :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Timex spreekt bij velen tot de verbeelding. Waarom?? Omdat de horloges het altijd blijven doen en omdat bijna iedereen het merk wel kent. Timex staat voor mij voor betaalbaar en goed, al heel lang.

5 likes

Wat een spannende ontdekking! :wink:

Veel leuke Timexen gemaakt de afgelopen decennia. Beetje de Amerikaanse Casio. :smile: Vind die blauwe perpetual van TS echt heel leuk! Maar ook dat retro model, hierboven!

Mooi man… is dat die versie met indiglo ?

ik zat hier als re-issue ook wel naar te loensen
http://images.tapatalk.com/20140609/asyvejyv.jpg

1 like

Ja klopt, dit is de re-issue met Indiglo. Kroon indrukken en het licht gaat aan :smiley:

Denk dat dit toch wel de fraaiste is uit mijn verzameling Timexen (lijkt wel een werkwoord :grinning:). De stopwatch chrono …

Mijn oude vertrouwde Timex Ironman. Razend populair onder atleten en triathleten wat ik beiden was.
Met voor triathlon heel handig stopwatch functies. Gaat even wat verder dan de doorsnee stopwatchfuncties als tussentijd en eindtijd.
Dus cumulatieve tussentijden die achteraf allemaal terug te lezen zijn.
Ik heb hem denk ik, bijna 25 jaar. Vroeger veel mee getraind voor kwart triathlons, veel hardloopkilometers en tegenwoordig gebruik ik hem alleen nog een keer of 3 in de week bij het zwemmen.

Was hem een keer verloren toen hij los in mijn jaszak zat op de fiets naar het zwembad. Ik merkte het gelijk en draaide mij om. Net op tijd om te zien dat er een vrachtwagen overheen reed.
Alleen de buckle van het bandje bleek kapot te zijn.

Leuk ook dat Bill Clinton destijds regelmatig gespot werd met zijn Ironman.

Ik zal dit oudje missen als hij het echt niet meer doet…

[URL=http://s466.photobucket.com/user/thehaguedragon_2009/media/Diversen/Timex-1.jpg.html][/URL]

2 likes

Blijf dit een leuk horloge vinden. Leuk merk!

1 like

Deze, met kompas, thermometer en getijdenklok.

1 like

[quote=“Thehaguedragon, post:7, topic:48849”]
Mijn oude vertrouwde Timex Ironman.
[/quote]Iconisch horloge wat mij betreft. Zou hem in goede conditie trachten te houden!

me to :slight_smile:

1 like

bij dit model wel even opletten voor het contrast,
op de foto valt het mee, maar in het dagelijks gebruik valt het wit van de wijzers t.o.v. het grijs behoorlijk weg ik heb de wijzers ooit donkerder ingekleurd maar je kunt beter bij aanschaf al voor een ander kleurtje kiezen.

1 like

Béétje vreemd? Zeg maar gerust: érrrrug vreemd.
Voorbeeldje: de YachtRacer:

.

2 likes

@WilSeiko Ik vind 't nog wel meevallen, met dat vreemde. Zo op dit plaatje vind ik 'm zelfs nog best wel aardig gelukt!
Als IWC deze had gepresenteerd als de ‘nieuwe IWC YachtRacer’ hadden ze er zo € 7.500 voor kunnen vragen en er nog aardig wat van verkocht ook! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Vandaag op de rommelmarkt gevonden. Volgens mij NOS want geen deukje en krassen. Zelfs geen beschadigingen op de bezel.

7 likes

Mijn drie Mexjes

2 likes

Die linker had een ander soort backlight toch ?
ik heb de middelste in het zwart maar de indiglo
is alleen achter de wijzerpunten, niet echt handig dus.

1 like

De middelste licht inderdaad in het midden niet op. In feite vanaf het bovenste puntje van de uren-wijzer totaan de buitenste rand heeft ‘backlight’.
De rechter licht wel helemaal op en de linker in feite ook, met uitzondering van die oranje lijn/ring.