Af en toe kom je van die horloge parels tegen die qua specs en afwerking hun prijsklasse overstijgen. Niet geheel gek dat deze dan ook vrij wel direct overal zijn uitverkocht. De Timex Deepwater Titanium is mijns inziens zo’n voorbeeld. Ik was er niet eerder mee bekend en kwam er bij toeval via het wereld wijde web bij terecht. Maar wat een beauty.
Titanium kast. 200 meter water dicht. Saffier glas. Lumed bezel. Solid lume block uur markeringen.
Betrouwbaar Miyota uurwerk. En ga zo maar door.
Iemand dit horloge al om de pols gehad? Ben benieuwd naar de ervaringen in het echt. Qua foto’s en ander beeldmateriaal lijkt het mij in ieder geval een dikke topper.
Jawel hoor, nieuwere Miyota 8215 en afgeleide binnenwerken hebben een hacking functie. Dat is al sinds 2019 zo.
ETA levert intussen al jaren niet meer aan derde partijen. Sellita is een alternatief. Ik zou eerlijk gezegd liever een Miyota 9 reeks binnenwerk zien, prima binnenwerk en minder prijzig dan de Sellita die toch ook niet onbesproken is. Een basis grade SW200 is trouwens niet eens zo veel accurater.
Sorry heren, ik zat te veel met de Expedition GMT in mijn hoofd. Die loopt op -20 tot +40 seconden per dag. Dat vind ik voor een horloge van $550 (weet niet wat 'ie in euro’s kost) wel echt te veel.
10 sec voor een horloge van €200 is echt helemaal redelijk. Vooral gezien hij van titanium is.