Timex Deepwater Titanium

Af en toe kom je van die horloge parels tegen die qua specs en afwerking hun prijsklasse overstijgen. Niet geheel gek dat deze dan ook vrij wel direct overal zijn uitverkocht. De Timex Deepwater Titanium is mijns inziens zo’n voorbeeld. Ik was er niet eerder mee bekend en kwam er bij toeval via het wereld wijde web bij terecht. Maar wat een beauty.

Titanium kast. 200 meter water dicht. Saffier glas. Lumed bezel. Solid lume block uur markeringen.
Betrouwbaar Miyota uurwerk. En ga zo maar door.

Iemand dit horloge al om de pols gehad? Ben benieuwd naar de ervaringen in het echt. Qua foto’s en ander beeldmateriaal lijkt het mij in ieder geval een dikke topper.

Review HiConsumption:

23 likes

Leuk, had ik enigszins interesse in totdat ik achter de dagelijkse afwijking kwam. Daarmee kan je na een paar weken vakantie aardig je vlucht missen :crazy_face:

1 like

Een soort liefdesbaby uit een triootje tussen een Pelagos 39, een SPB143 en een BB Pro.

Niet lelijk trouwens

En geen hacking, dan blijf je maar druk tijdens je ontspanning. Ze kunnen er beter een Eta 2428-2 in gooien, ruimte zat in die kast.

Wel fijn dat er andere bandjes op kunnen.

Zo op de fotos ziet het erg fraai uit.

Jawel hoor, nieuwere Miyota 8215 en afgeleide binnenwerken hebben een hacking functie. Dat is al sinds 2019 zo.

ETA levert intussen al jaren niet meer aan derde partijen. Sellita is een alternatief. Ik zou eerlijk gezegd liever een Miyota 9 reeks binnenwerk zien, prima binnenwerk en minder prijzig dan de Sellita die toch ook niet onbesproken is. Een basis grade SW200 is trouwens niet eens zo veel accurater.

1 like

Ik zou er best eentje willen als gada, mooie spects voor een timex

Inderdaad leuke specs en coole vibes. Timex maakt best leuke dingen en de kwaliteit is goed (op de bandjes na)

In tegendeel…je staat te vroeg op het vliegveld, als ik het goed lees. Niks mis mee dus :sunglasses:

1 like

Nice. Timex is de laatste jaren weer lekker bezig.

Is die zo verschrikkelijk? Waar hebben we het dan over? Wel een gaaf horloge om te zien.

Volgens het artikel ongeveer 10 spd in de plus.

Hhmm, dat vind ik nog wel meevallen voor een horloge van €200.-

Deze Automatische Titanium versie is 479 euro. De Quartz versie is 200. Maar er zijn Seiko’s die veel duurder zijn die het slechter doen qua precisie…

1 like

Op een deel van de plaatjes heeft hij een rode opdruk op de wijzerplaats, op andere weer niet.

Bij Zalando is ie te koop voor 407 euro, zonder de rode opdruk. Is het dan helemaal dezelfde? Mooi ding.

Denk het wel volgens mij heeft de nieuwste badge zo’n rood logootje.

Is een ‘diver down’ vlag :wink:

1 like

Nergens in de review een woord over ISO 6425 :thinking:

Sorry heren, ik zat te veel met de Expedition GMT in mijn hoofd. Die loopt op -20 tot +40 seconden per dag. Dat vind ik voor een horloge van $550 (weet niet wat 'ie in euro’s kost) wel echt te veel.

10 sec voor een horloge van €200 is echt helemaal redelijk. Vooral gezien hij van titanium is.

Hij is 479 euro. De Quartz versie zijn 200 euro…