Zoals de titel al aangeeft wil ik het glas vervangen van deze leuke Timex diver. Het is een oudje en het uurwerk komt me niet bekend voor.
Maar het probleem is: ik krijg het uurwerk er niet uit en het glas ook niet. Om geweld te gaan gebruiken is mijn laatste optie, dus eerst even via het forum.
Wie kan me vertellen hoe ik het uurwerk eruit krijg of het glas netjes kan verwijderen. Dank alvast.
Geen ervaring met timex maar dat van de quickset geloof ik wel, het waren goedkope horloges destijds. Quickset van de datum was een lastige complicatie. Rolexen kregen het ook pas in de loop van de 70s.
Het is niet ingewikkeld, enige wat je nodig hebt is een fijnkorrelig polijstmidel (kan vanalles zijn) en evt wat fijn schuurpapier. Het is een stuk makkelijker dan een glas vervangen iig.
Zoals je aan het nummer bij 6 uur kunt zien, komt jouw Timex Viscount, de automaat serie van Timex, uit 1978 en zit er het Timex uurwerk 105 in. Of zoals ze het bij Timex noemden, Model 105.
Het uurwerk moet er inderdaad via de voorkant uit bij dit model. Met een glasafnemer van bijv. Bergeon is dit goed te doen. Maar ik zou het advies van andere forumleden volgen, en het glas gewoon polijsten met fijn schuurpapier.
Voor meer info over Timex kijk eens op www.arteepee.nl in de Timex sectie. Succes met je horloge.
Dank voor de uitleg. Ik ga proberen het glas te polijsten. En een keer een glasafnemer kopen. Normaal druk ik het glas eruit via de binnenkant. En nieuwe glazen heb ik genoeg liggen, dus meestal makkelijker dan polijsten. Polijsten lukt me niet altijd mooi genoeg.
Ps: zit het glas er los in of moet eerst nog een stalen ring om het glas verwijderd worden.
Niet machinaal polijsten maar gewoon rustig met de hand. Met een fijne korrel de krassen er uit schuren en dan het glas weer glanzend polijsten. Duurt even en is een vervelend karwijtje maar is het wel altijd waard aan het eind.