Timex electric diver

Een tijdje terug heb ik deze Timex op reis op de kop getikt op een lokaal rommelmarktje. Ik was er meteen weg van toen ik hem zag liggen. Toen ik hem kocht stond hij stil maar met een nieuw batterijtje er in tikte hij weer meteen!
Tot nu nog altijd plezier van :wink:

17 likes

Leuke aanwinst inderdaad; ik zou als ik jou was even proberen het glaasje iets te polijsten; het geheel oogt een beetje dof door dat mat geworden glaasje. Gewoon een doekje en wat autopoets doet meestal wonderen.

Veel plezier ermee!

1 like

Leuke tip, ik wou hierop een ander plexiglas laten plaatsen maar is er nog niet van gekomen!
Maar ik zal dus eerst het truukje met de autopoets eens uitproberen :wink:

Thx

1 like

Vervangen kan altijd nog. :sunglasses:
Eventueel de bezel even afplakken met schilderstape, dan poets je daar in elk geval de letters niet af, al lijkt mij dat die er vrij stevig op staan anders waren ze al wel vervaagd. :grin:

1 like

Leuke horloges die Timexen
Hier mijn electric diver

9 likes

Leuk exemplaar! Ik heb kort na men vakantie ook nog een gelijkaardige bijgekocht maar dan met blauwe wijzerplaat… Ik vind ze voor hun schappelijke prijzen echt super!

7 likes

Als ik er dit weekend tijd voor vindt zal ik me er eens aan zetten :wink:

1 like

Mijn beste,

Wat een enthousiaste verschijning!!
Goed hoor!!
Ik wens je er een uitdagende tijd mee. :+1:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Leuk hoor!
wat zijn de afmetingen?

Diameter 41mm excl. kroon, draagt heel fijn voor een vintage horloge!

1 like

Aantrekkelijk hoor, die grijs/zwarte wijzerplaat en de oranje arrow secondenwijzer.
De bezel met zn inkepingen spreekt me ook erg aan. Ik denk dat een volledig stainless kast voor Timex een brug te ver was?
Glaasje (eventueel rondom afplakken op de bezel) ontkrassen met korrel 2000/2500 en daarna lekker polijsten met chroompoets oid. Is ie weer als nieuw!
Tenzij er barsten in zitten. Barsten in de (onzichtbare) rand bij de vatting vh glaasje in de kast kan je goed horen; tik met je nagel of iets hards van plastic op de rand vh glaasje, ga rondom. Als je overal een mooi strak geluid hoort: prima. Hoor je op bepaalde plaatsen een minder ‘strak’ tikje: minder prima, maar optisch OK (want uit zicht. Maar niet waterproof)

1 like

Thx voor de tip ernst!:raised_hands:t2:
Ik ga er dit weekend misschien eens tijd voor maken.
Het resultaat zal ik hier alvast delen!

Heerlijk die jaren70 modellen van Timex. Heb altijd gelijk de neiging om op zoek te gaan op eBay :grin:

2 likes

Tandpasta werkt ook best goed😉

2 likes

Timex is veel voor weinig!

2 likes