Timex Emerson Fittipaldi

Enkele weken geleden kwam ik iets tegen op Marktplaats wat ik gewoon moest hebben. Niet omdat het topkwaliteit of zeer waardevol was, maar gewoon omdat ik het leuk vond :smile:

Het betreft een horloge van het massamerk Timex. Dit horloge is in 1975 uitgebracht in beperkte oplage ter gelegenheid van het tweede wereldkampioenschap van F1 coureur Emerson Fittipaldi in 1974. Fittipaldi was destijds de ‘ambassadeur’ van Timex, zie het volgende filmpje:

https://youtu.be/v5AXZILHO6o

Hieronder een advertentie waarin Fittipaldi het horloge zelf draagt:

En volgens deze advertentie is dit horloge geproduceerd in een oplage van slechts 500 stuks(!):

Aangezien ik Formule 1 en eigenlijk alles wat met racen te maken heeft leuk vind was dit dus een horloge wat ik niet voorbij kon laten gaan.

Hier een paar plaatjes van mijn exemplaar:

Ook leuk op een oude BoR band:

Eigenlijk hoort er nog een zwarte plastic bezel op dit horloge maar deze zijn kwetsbaar en dus vaak weg. Gelukkig heb ik er gisteren een passende bezel gevonden in Engeland en deze ligt als het meezit binnenkort in de brievenbus.

Hier tenslotte nog een foto van het internet waarop de gewone uitvoering van dit horloge te zien is (met plastic bezel):

Grappig hoe je net zoveel lol kunt hebben van een horloge van een paar tientjes als van een Rolex of Heuer van een paar duizend Euro :+1:

Bedankt voor het kijken!!

18 likes

Daar hou ik van, die speciale uitgaves fascineren mij enorm.
Goed gedaan man. super klok.

1 like

Je weet ze ook altijd te vinden!!!

1 like

idd Deze heeft de X factor die goedkope vintage soms heeft.

Groovy! :+1: .

2 likes

Super gaaf! wat een aanwinst.

Ik vraag me toch soms af hoe jullie op marktplaats zoeken. Ik vind bijna alleen maar rotzooi

2 likes

Ontzettend leuk horloge. Zeker met die bruine rallyband.

1 like

Mijn beste,

Een méér dan mooi horloge.!!
Klassieke schoonheid in een sportieve entourage. :watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Leuk zo’n verhaal als dit! En prachtig horloge ook trouwens!

1 like

Hele leuke Timex deze! Fotootje posten als de bezel gearriveerd is he :wink:
Veel draagplezier toegewenst

1 like

Doe ik!

Ervan uitgaand dat ik hem makkelijk kan plaatsen en hij niet breekt :slight_smile:

Hele coole aanwinst!
Of zoals de jeugd zegt: Dope!

Ik heb de gewone uitvoering maar onder de naam Kelton afgelopen zondag op de rikketik gekocht. Ook de bezel weg uiteraard. Omdat ik meer van die Timexen heb zonder bezel, heeft mijn vader een aantal bezels gedraaid voor me. Beetje Vostok style met die puntjes want cijfertjes lukte niet.
Altijd beter dan zonder bezel.

4 likes

Het zoeken of vinden van zulk soort items zal ook zeer veel plezier opleveren vermoed ik. Veel plezier ermee.

1 like

:thumbsup: Bijzonder bijzonder

1 like

Leuk. :+1:

1 like

Nice!

1 like

Leuke vondst, ziet er goed uit en straks nog compleet ook, dat doe je goed :+1:

1 like

Erg gave aanwinst! Veel plezier ervan!

1 like

Voor mij een troost, dat ik geen paar duizend euro kwijt hoef te zijn voor een lollig horloge, heel leuke vintage, gefeliciteerd! :+1:

1 like

Geweldig :clap: :thumbsup:
Vooral vanwege de Formule 1 geschiedenis…
Beetje gepast jaloers… Leuk man !
Veel plezier ermee.

Pieter.

1 like