Timex Expedition Scout

In een zoektocht naar een betaalbaar field klokje voor mijn jongste broer, stuitte ik op deze Timex.

Gunmetalgrey kast, quartz uurwerk en Indiglo functie. Echt een leuk ding voor het geld (69 euro). De afwerking en materialen zijn verbazingwekkend goed voor deze prijsklasse, op niveau van de Orient Flight die ik twee jaar geleden had (en die het dubbele kost). Het bandje dat er bij zat was (natuurlijk) niet veel soeps dus maar gauw op een wat beter bandje gemikt en dan is het echt een prima klokje. De Indiglo functie is natuurlijk handig en leuk, alleen niet te vaak gebruiken anders gaat het batterijtje snel leeg… :wink:

3 likes

Heeft deze kogelwerend glas?

1 like

Vertel mij wat… ik heb diverse Timex
de afwerking is erg netjes en zelfs de leren / metalen bandjes zijn dik voldoende,
ik heb er wel een paar waarbij de secondewijzer niet echt mooi op de indices tikt , dat is een quartz dingetje dat merken als Fossil beter onder controle hebben.

Geinig klokje!!! Vind ik ook wel leuk voor erbij :slight_smile:

Hij kan wel goed tegen pis, prut en kwijl…

Zelfde categorie als deze casio…

Kostte me nog geen 30 euro nieuw inclusief verzenden. Gebruik hem als ik wat zwaarder werk ga doen of ga klussen… Licht, rubber, en toch een horloge om :smile: En nog waterdicht ook…

Leuke klokjes, kost geen drol en toch nog een beetje ‘horloge’ voor dat geld!

2 likes

Proficiat! En betreft Indiglo, net als m’n ana(digi) G-shocks vind het ondanks dat ze een Illuminator hebben, fijn dat er ook lume op de wijzers zit. Voor mij is dat bij Casio meestal voldoende. Mocht het effe tekort schieten, kan er altijd nog op het knopje gedrukt worden.

Leuk klokje, mijn broertje zal er blij mee zijn denk ik. Hij vond het best wat geld voor een horloge haha! Andere belevingswereld :wink:

1 like