Timex is een Amerikaans merk wat denk ik vergelijkbaar is met ons Nederlandse Prisma. No nonsense horloges van een goede kwaliteit. Het gepatenteerde Indiglo systeem heeft me als tiener altijd gefascineerd. Ik heb er echter nooit een in bezit gehad. Mijn oog is nu op dit model gevallen en ik vroeg me af of er leden zijn die Timex in hun collectie hebben. Het is wel geen manufactuur maar schaam je niet. Een horloge behoeft niet duur te zijn om er van te genieten.
Volgens mij draagt Bush een Timex van nog geen 80 dollar. Dus je hoeft je inderdaad niet te schamen voor iets wat niet duur is. Vind het zelf wel leuke horloges, misschien schaf ik er nog wel eens 1 aan.
Ik had vroeger een Timex met prachtig backlight. Die kom ik tegen mijn computerscherm aanhouden en dan werd de Outlook-agenda in het horloge overgezet (flitsen op het beeldscherm!).
Is helaas gestolen (net als mijn volledige pre-Seiko verzameling).
Heb dit oudje nog,heb deze al een jaar of 20.
Vreet batterijen maar werkt perfekt, zeker de verlichting van de wijzerplaat was erg handig als je s’nachts buiten bij geen licht de tijd af wilde lezen
Toen ik jaren geleden nog een jongetje was:+ heb ik er een gehad, was toen een heel hip en goed horloge.
Begin jaren '70, toen ik een poos bij V&D op de horlogeafdeling werkte, kwamen de eerst Timex horloges voor de verkoop op de afdeling. Ik moet zeggen dat we er, nogal zacht uitgedrukt, toen niet erg enthousiast over waren. Zeker in vergelijking met Seiko, wat toen ook in het assortiment zat.
Ik draag al jarenlang (en het liefst) een Timex Ironman met sporten. Ik heb er nu al drie versleten en ik blijf er dik tevreden over! (tu)
Ik heb wel eens andere modellen van Timex in handen gehad en vind dat 't kwalitatief prima aanvoelt en er goed uitziet.
Dit heeft ook wel wat.
Het model op de foto ziet er mooi uit, maar ik hoop dat je hem in het echt hebt gezien. Ik heb ook ooit eens een Timex met indigo verlichting gekocht via internet, maar dat viel erg tegen. Zag er op de foto mooi uit, maar in het echt erg lomp en niet elegant uit.
In de VS zie je dat Timex erg veel verkocht wordt in de grote supermarkten, ik denk dat Prisma toch een beter aangeschreven merk is… en Seiko helemaal.
He, da’s gewoon een chineesje met de naam Timex d’r op. Davis, Alpha en een model van de Aldi en nog wat merken hebben ook van die modellen. Grappig.
Overigens meen ik mij te herinmneren dat Timex vroeger inderdaad niet erg hoog aangeschreven stond. De mechanische klokjes waren veelal van het type penanker. Moet zeggen dat die chrono van dreski er wel leuk uit ziet. Als de prijs meevalt, dan is het gewoon leuk toch? Niet moeilijk doen over het al dan niet gehad hebben van een bedenkelijke reputatie.
M.a.w. veel plezier ervan.
Dreski,
Ik heb een stuk of 7 Timexen.
Allemaal oudjes die ik heb gekocht voor $7,- om mijn horlogemakerskunsten op te oefenen.
En mijn voorzichtige conclusie na het demonteren is dat ze in die tijd echt de meest prachtige puinzooi maakten. Wat een goedkope bende zeg !!
alles staal, geen stenen, dikke vette schroeven of omgebogen metalen lipjes om het op de plek te houden. Vergulding en verchroming die bij een stevige wind de binding met de kast al opgeeft.
Heel bijzonder dat het tikte.
Eigenlijk zo slecht, dat het technisch wel weer interessant is eigenlijk
anyway, over de moderne Timex (want daar heb jij het over verwacht ik) heb ik niet echt een mening.
Ik zou het in elk geval zelf nooit kopen.
Bedankt voor de reakties. Veel wisselende ervaringen. Het feit dat George Bush er een heeft is voor mij echter een indicatie dat ik er maar geen een moet aanschaffen.
Je kon ze toen ook op de kermis winnen met van die hijskraantjes;)
De Timex Ironman heb ik al flink wat jaren en gebruik het bijna dagelijks tijdens het trekken van mijn baantjes in het zwembad. Ooit aangeschaft vanwege triathlonaspiraties, is alleen maar bij “kwartjes” gebleven.
Het Indiglo backlight doet het al een tijdje niet meer.
Bill Clinton droeg deze ook altijd.
Mooie klok …
snuf snuf snuf… ruik ik n inkoopactie…
Zoiets had ik ook, dan zonder de knoppen onder het lcd.
O N V E R W O E S T B A A R
Ik heb het aan boord gedragen, werk, schildren, olie zout water, gezwommen in de oceaan, gesnorkeld alles, en na een jaar of 5 heb ik hem weggegeven aan iemand die geen horloge had, en die heeft het ook nog eens een jaar of 5 gedragen.
Toen ging de batterij leeg, 1e keer, vervangen, en toen ging het stuk.
Vreemde is, het is een kunstof huis, antreciet gespoten, en pas op het laatst slijtage te zien (Paardrijden en onderhouden vraagt toch meer van het materiaal)
Als je een Casio neemt met resin gehause (kunstof kast) gebeurd dit al binnen een jaar.
Leuk horloge, maar eigenlijk alleen door alle herinneringen die eraan kleven.
Tony Schreef:
Mooie klok …
snuf snuf snuf… ruik ik n
inkoopactie…
Dit was een foto van het net. Die van mij ziet er niet zo toonbaar meer uit. Maar hij blijft het doen. Ik vervang zelf de batterij als het nodig is en hij blijft waterdicht.
Ik zou me geen raad weten zonder mijn Ironman, al die opgeslagen tussentijden die je later op je gemak kan bekijken, jammer dat er maar 8 laps op mogelijk zijn. Later kwamen ze met 100 laps.
Maar het is een klassieker. Elke triathleet had er wel eentje destijds.
Ironman staat overigens voor de oertriathlon op Hawaii. Daar is het ooit begonnen.