Timex only

Grappig die spelfout: take a licking yet keep on ticking. Ik geloof dat ze kicking bedoelden i.p.v. licking.

1 like

Nope. Was echt hun ā€˜dingā€™. Heb het even opgezocht want ik vond het wel grappig.

2 likes

Hahaha, weer wat geleerd! Thanks!

1 like

Zo gaaf dit :ok_hand::yum:

1 like

Weer eens wat Timexemplaren gevonden - deze LCD met nog oorspronkelijke Timex batterijtjes vond ik toch wel heel leuk, eindje in de seventies schat ik zo :roll_eyes:

2 likes

Afgelopen zaterdag ben ik naar de verzamelaars beurs geweest en heb daar een niet lopende Timex gekocht. Met de gedachte dat ze meestal alleen maar schoongemaakt moeten worden ben ik aan de slag gegaan. Helaas was er wat meer aan de hand en meer dan wat zielig heen en weer gaan van de balans zat er niet in. Gelukkig was de prijs ongeveer die van een kopje koffie dus verder niet veel financiƫle schade.

Toen bedacht ik me dat ik nog een, in optisch slechte staat zijnde, Timex had liggen waar het uurwerk nog goed van loopt en wat toevallig nog hetzelfde uurwerk is ook nog.
Dat is deze Timex.

En dus heb ik hier het uurwerkje uit gehaald, de wijzerplaat en wijzers van de andere Timex overgebouwd en het geheel in de andere kast gemonteerd. Nu heb ik weer een redelijk uitziende Timex met een mooie wijzerplaat die goed loopt.

6 likes

Ik had een Timex gekocht om een andere mee te repareren (lees uurwerkje overzetten), maar toen deze binnenkwam vond ik de wijzerplaat zo mooi dat ik het zonde vind om hem te slopen. Dus nu ben ik nog steeds op zoek naar een donor M25 uurwerk.

3 likes

Timex, ja die heb ik ook nog. Veel door mijn vrouw gedragen op een leren bandje. Delft het onderspit tegen het mechanische geweld. Best jammer eigenlijk want het is een leuk horloge. Grab & Go quartz.

4 likes

Toch nog eentje gevonden op de rikketik. Hij was erg vies, maar na een stevige schoonmaakbeurt en een nieuwe plexi is ie toch weer toonbaar. Zelfs de draaibare bezel zat vastgekoekt.
Hij blijkt erg goed te lopen

7 likes

Deze had ik hier volgens mij nog niet gepost. Ik heb er nog een paar gevonden.
Ook weer nieuw maar deze is kennelijk ergens wat heen en weer gerommeld geweest aande kast te zien.

2 likes

Voor de jongere deelnemers op het Forum: in 1967 begon op TV de Ster Reclame. Spoedig daarna was er een spotje te zien van Timex. Een horloge werd aan de schroef van een speedboot geknoopt. Vervolgens voer die boot uit kwam weer terug aan de steiger. En wat denk je?! Juist: de Timex liep perfect op tijd. Dat is mij altijd bij gebleven als ik Timex zie :grinning:

Is het inderdaad een Amerikaans merk? Uurwerken zullen inmiddels wel Chinees zijn?

1 like


Iemand die me neer kan vertellen over deze timex viscount 4114 326?

6 likes

Je hebt hier een vroege Timex Viscount Calendar uit 1969. Met een automatisch uurwerk M32 en Self Wind op de dial. Hieronder een overzicht van het model in de Timex catalogus uit die tijd.

1 like

Nice. Bedankt voor de info! Nu weet ik ook dat het horloge waarschijnlijk ouder is dan mijn ouders

1 like

Vandaag binnen met de post.
Mooi hoor!

14 likes

Ook hier een nieuwe aanwinst. Een fraaie Timex Electric uit 1978.

10 likes

Weinig Iron Man exemplaren hier, jammer! - bijgaand mijn junior/ladies uitvoering met super leesbare display en ook nog eens zeer comfortabelā€¦

2 likes

Groot genoeg voor jouw pols zo te zien :wink:

1 like

2 x reissue ā€¦

3 likes

Zoals al vermeld gisteren een tweetal Timex horloges op de Rikketik opgepikt. Beide werkend en in goed staat. En was slechts ā‚¬ 15,- kwijt :slight_smile:

Een leuke Marlin op een bijzondere lederen/suede bandje met messing ringen en een Viscount. Dit laatste model had ik reeds in collectie, maar voor dat geld kon ik hem niet laten liggen.

Echter bij thuiskomst bleek de Viscount toch een ander modelnummer te hebben. 46650 vs 46660. Zou ik het gewoon verkeerd genoteerd hebben? Het andere Timex horloge er maar gewoon bij gepakt en wat blijkt? Naast de chromeplated versie heb ik er nu ook de yellow versie bij!

Zo werd een leuk bezoek aan de Rikketik na thuiskomst nog leuker!

6 likes