Timex Original Reissue

Tijdens het shoppen naar een digitale Timex, was ik 'm al tegengekomen, maar door dit draadje
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,337555,337555#msg-337555
ben ik toch overstag gegaan en heb 'm gekocht :smiley:

Er zijn 2 versies, één met een stalen rekband en met leren

De rekband vond ik persoonlijk meer bij de retro look passen, maar aangezien ik op een forum las dat het een behoorlijke harentrekker bleek te zijn, ben ik toch maar voor leer gegaan.

Enfin, dit is het pakketje :smiley:

Een leuke retro box, met ditto kaartjes, passend bij het model wat knipoogt naar de jaren '70 :wink:

Maar de klok zelf? Hedendaagse quartz, verpakt in een vintage look?

Naar mijn bescheiden mening is het Timex gelukt (tu)

De kast oogt verchroomd, maar is gewoon stainless steel. De breedte is 38 mm (zonder kroon), de bandaanzet 18 mm en het uurwerk een luid tikkende quartz.

Wat me met name opvalt is dat er een behoorlijke “diepte” schijnt op de wijzerplaat, het geheel voelt dus niet als een “goedkoop” horloge aan.

De kleurrijk detailering op de wijzerplaat vindt ik zeer geslaagd. Enerzijds is er veel aanwezig, maar het geheel oogt rustig.

En de Lume… kan ermee door (om eerlijk te zijn beter dan verwacht :))

Maar mocht de lume niet voldoende zijn… even op de kroon drukken en voilá… de antracietgrijze plaat licht op :smiley:

Ik denk dat ik er een favoriet merk bij heb :smiley:

Een heel leuk horloge waar je zeker mee gezien mag worden

gr Pieter

Dat is inderdaad een verdomd leuk horloge. Met die look komen ze goed weg!

Mooi!!!
Veel draag plezier

Mijn beste,

Proficiat met deze nieuwe aanwinst.
Een ‘Retro Look‘ welke je het markante design van het verleden geeft in combinatie met de techniek van heden.
Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit nostalgische horloge.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Damn, dit oogt echt geweldig.

Die jaren zeventig look is super. Enig minpuntje vind ik dat hij maar 50m waterdicht is.

Leuk horloge, veel plezier ermee!

Het is toch ook geen duiker, de meeste mensen zullen hem weinig nat laten worden, keer zwemmen en hooguit snorkelen op 3-4 meter.

leuk, waar heb je hem gekocht?

jantje.vlaam Schreef:

Het is toch ook geen duiker, de meeste mensen
zullen hem weinig nat laten worden, keer zwemmen
en hooguit snorkelen op 3-4 meter.

Ja, en dat kan met deze al een risico zijn. Om gewoon te zwemmen vind ik 100m toch echt wel prettig.

El penumbra Schreef:

jantje.vlaam Schreef:

Het is toch ook geen duiker, de meeste mensen
zullen hem weinig nat laten worden, keer
zwemmen
en hooguit snorkelen op 3-4 meter.

Ja, en dat kan met deze al een risico zijn. Om
gewoon te zwemmen vind ik 100m toch echt wel
prettig.

Met zo’n horloge ga je toch niet zwemmen!

Zwemmen doe je met een duiker, zoals bijv. een SKX007

Met deze Timex doe je hooguit de afwas :+

Echt een gave klok, en idd, waar tik je dit op de kop?
en btw,foto’zijn zeer geslaagd.

dit vind ik nu een leuke klok!

Genoeg animo voor een inkoopactie.

In Italie is dit via Ebay te koop voor € 58,00 ex verzendkosten. Als er meerdere liefhebbers zijn kunnen we het wellicht combineren. Hij/zij heeft er 51 op voorraad.

http://www.ebay.com/itm/Orologio-da-polso-uomo-Originals-Reissue-TIMEX-mod-T2N393-/370567884523?pt=Orologi_da_Polso&hash=item5647912eeb#shId

Ik wil er wel een voor dat geld!!!

Verdomd leuk klokje en fraai op de foto gezet ook.
Veel plezier ervan gewenst.

Ziet er goed uit. Ik zag 'm hier http://www.horlogesnl.nl/1054595/timex-horloge-t2n393

Dat is wellicht wat practischer dan hem in Italië te kopen. Wel een paar Euro duurder, maar dat zou de pret niet mogen drukken. Ach ja, wellicht volgend jaar, ga dit jaar echt niets meer kopen (na, wellicht nog wat bandjes).

(tu)

Marco-T Schreef:

De kast oogt verchroomd, maar is gewoon stainless
steel.

“gewoon” :S Wees blij dat ie van staal is. Bij dat verchroomde kwam bij mij de laag na vele jaren dragen vanaf en dat geeft lelijk en irriterende vegen op de huid. Geheel van roestvrij staal is volgens mij ook duurder dan verchromen.

Ziet er goed uit! Mooie combi van wit en rood op de wijzerplaat :slight_smile:

Leuk man, ziet er goed uit! (tu) Veel plezier ervan!